mvdende schreef:Mijn moeder was net 27 toen ze mij kreeg en bijna 29 toen ze mijn zusje kreeg. Mn vader is een half jaartje ouder dan mijn moeder.
Nu zijn ze 52 mam en 53 pap en zijn sinds deze zomer alle 2 de kinderen het huis uit. Ze genieten hier echt van dat ze ook nog een tijd samen kunnen leven, met de kinderen regelmatig even op visite.
Mijn oom is met 50 nog een keer vader geworden, hij zal dus waarschijnlijk de rest van zijn leven een kind in huis hebben. Tegen de tijd dat mijn neefje 18 wordt, is mijn oom al 68..
Ik heb zelf geen kinderwens, maar 35 zou echt de maximale leeftijd zijn.
Je vergeet even dat oudere ouders die vrijheid hadden vóór ze kinderen kregen, terwijl jouw ouders als jonge twintigers al huisje boompje beestje leefden en daarna in de bloei van hun leven aan jonge kinderen vast zaten.
Ik heb tot mijn 37e, fit en jong alles gedaan wat ik wilde en genoten van wat de wereld te bieden had en carrière gemaakt. Ik had nooit op mijn 28e met een stel koters thuis willen zitten.
Nu ben ik uitgeraasd, stabiel, wijzer, de juiste partner, financieel ruim in het jasje, heb alle tijd, en zo geniet ik graag tot mijn 60e van (dan jong volwassen) kinderen in huis hoor!
Alles heeft zijn voor- en nadelen maar ik weet 1 ding wel: het leven is niet altijd te plannen. Je kan het nog zo mooi verzinnen maar als je vriend je verlaat op je 30e of je wordt niet zo snel zwanger of het leven loopt anders, dan zal je waarschijnlijk toch anders over dit soort dingen gaan denken. Sowieso als je eenmaal 35-40 bent dan zal je ook merken dat je je echt niet zoveel anders of ouder voelt dan met 30 hoor