Sorry, ik heb blijkbaar helemaal niet meer gereageerd, was niet bewust..
Maar qua werk doe ik in principe geen lichamelijk zwaar werk, alleen wel de hele dag staan/lopen maar geen trekken, sleuren of andere lichamelijke dingen. Ander werk zoeken is al vaak een voorbijkomende optie geweest, maar is niet zo makkelijk om te doen. Enerzijds omdat ik iets heb van 'wat ga ik dan doen?'. En anderzijds omdat ik niet weet of dat de oplossing gaat zijn. Plus heb ik nu werkzekerheid en een redelijk goed loon (door mijn onregelmatige diensten) en als dat wegvalt/minder wordt moet ik ook andere beslissingen gaan nemen en ik weet nog niet of die dan goed gaan zijn of alles nog erger maken.
@ Popstra : ik vind je reactie best hard, vooral het stukje:
Popstra schreef:Dat heeft ook geen nut ben ik wel achter want maakt je zo een zeikerd ook en geloof me, niemand zit op je zielige verhalen te wachten over je ziekte!!
Gebruik hem dus ook niet als excuus Als er iets niet lekker gaat.
Nu weet ik niet of dit puur op jezelf betrekking heeft, maar ik hoor niks anders dan dat ik erover moet praten en aangeven wat wel en niet gaat (want dat doe ik veel te weinig omdat ik denk dat mensen niks hebben aan mijn zielige verhalen
). En ja, soms gaan dingen door je ziekte of door de pijn gewoon niet, is dat dan een excuus?
Ik vind het persoonlijk ook een verschil als je kiest om bepaalde dingen te doen en daar achteraf 3 dagen van moet recupereren of dat je geen keuze hebt. Maar nogmaals, misschien heeft je reactie gewoon puur betrekking op jezelf en niet zozeer naar mij gericht.
In ieder geval, net telefoon gehad van mijn baas of ik deze week niet nog een extra dag kon werken vanwege een zieke (ik werk al 5 dagen deze week terwijl ik in principe 30u/week werk). Toen ik aangaf dat ik dat niet kon en welke reden werd er gezegd 'ok, dan moeten die van de dag ervoor en erna maar wat harder werken'. Toen ik aangaf dat ik dat ben, met de vraag of er die dagen dan voor die zieke wel vervanging was want daar stond ik mee samen wist ze het even niet meer denk ik. Heb ook aangegeven dat ik zelf niet 100% was maar dat ik dan toch maar zou komen werken. En dat er misschien een probleem was in het personeelsaantal.... Eigenlijk zou ik zelfs van die werkplaats afgehaald worden omdat ik aangegeven had dat de combinatie mij allemaal teveel werd en ik het allemaal niet meer zo zag zitten. Maar dat is dus voorlopig geen optie want personeel tekort ...
En dan ga je maar door, want er moet toch iemand werken .. en ik heb maar gewoon pijn .. ik ben niet ziek ...
Maarja, positief .. ik heb terug een aanvraag via reumatoloog voor een nieuw statuut waardoor ik weer makkelijker naar de kiné kan, en mijn afspraak van juni is vervroegd naar februari. Of hij dan wel gaat luisteren weet ik nog niet, maar het is in ieder geval niet meer zolang wachten om het uit te vinden.