Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:Dus bij deze, jong, oud, maakt niet uit, sommigen hebben er angst voor, maar zet die even aan de kant, beter even een onaangenaam gevoel dan dat het plots te laat zou zijn!
LadyMadonna schreef:tengeltje11 schreef:Dus bij deze, jong, oud, maakt niet uit, sommigen hebben er angst voor, maar zet die even aan de kant, beter even een onaangenaam gevoel dan dat het plots te laat zou zijn!
In basis heb je gelijk, maar hier val ik heel erg over. Je weet niet wat de drempel is, je weet niet hoe iemand aan die drempel komt....
Dat zet je niet “even” aan de kant
_San87_ schreef:Ik heb ook een negatieve uitslag gehad op mijn uitstrijkje. Achteraf gezien viel het allemaal wel mee (Pap3a2 cin 3) en is het na behandeling weggebleven.Schemerdier schreef:Oh, hier zei de huisarts tegen mij dat het ook maar om de drie jaar moest. Misschien heeft het te maken met de leeftijd?
Ik zou zelf ook zeker aanraden om er jong genoeg mee te beginnen, een vriendin was 21 en had al een negatieve uitslag waarbij het tijdens een verdoving moest worden weggebrand..
Je krijgt in Nederland vanaf je 30e om de 5 jaar een oproep om mee te doen aan het bevolkingsonderzoek. Hoe dat in België werkt, geen idee.
petraaken schreef:WErkt hetzelfde. Vanaf een bepaalde leeftijd krijg je een oproep voor het gratis bevolkingsonderzoek. Idem voor borst onderzoek. Geloof dat het ofwel om de 3 jaar is ofwel om de 5 jaar.
tengeltje11 schreef:of hand geven aan iemand die een geslachtsdeel in zijn handen had....
(want je wil volgens mij niet weten waar mensen met hun handen zaten voor ze je een hand geven.)
Pandora2 schreef:petraaken schreef:WErkt hetzelfde. Vanaf een bepaalde leeftijd krijg je een oproep voor het gratis bevolkingsonderzoek. Idem voor borst onderzoek. Geloof dat het ofwel om de 3 jaar is ofwel om de 5 jaar.
Waarom word ik dan altijd overgeslagen ?
Echt nog nooit een oproep gekregen voor eender welk bevolkingsonderzoek en ik loop hier
nochtans al bijna een halve eeuw rond
Whale schreef:mvdende schreef:Heb je ook kans op baarmoederhalskanker als je nooit seks hebt? Want het HPV krijg je volgens mij door seksueel contact?
Volgensmij is de kans heeeeel klein dat je het krijgt zonder seksueel contact.
Bij mij belandt de uitnodiging in de prullenbak wanneer ik 30 ben.
Pandora2 schreef:petraaken schreef:WErkt hetzelfde. Vanaf een bepaalde leeftijd krijg je een oproep voor het gratis bevolkingsonderzoek. Idem voor borst onderzoek. Geloof dat het ofwel om de 3 jaar is ofwel om de 5 jaar.
Echt nog nooit een oproep gekregen voor eender welk bevolkingsonderzoek en ik loop hier
tengeltje11 schreef:ergens kan ik je daarin volgen,maar wat als het dan (bijna) te laat is?
dan gaat het echt letterlijk om leven en dood en kan je niet anders.
dus dan kan je toch echt wel beter actief aan de slag met die angst en spanning en ook vaginisme kan aangepakt worden.
Sanet schreef:Pandora2 schreef:Waarom word ik dan altijd overgeslagen ?
Je kunt met je DigiD zelf inloggen op Mijnbevolkingsonderzoek.nl en kijken wat daar ingesteld staat. Ik heb via die site mijn thuistest ook aangevraagd. Ging super makkelijk en snel. En gelukkig kreeg ik een uitslag thuisgestuurd dat er geen afwijkende cellen gevonden waren. Volgende keer doe ik weer een thuistest. Beviel mij goed.
Suzanne F. schreef:Ben nu 2 x geweest en nee het is niet leuk. Ik vraag altijd om een klein eendenbekje en je moet even goed ontspannen en door je buik ademen. Dan is het zo voorbij. Het is zeker heel belangrijk. Hier gelukkig al 2 x helemaal niets te vinden, was helemaal goed. Maar ga toch de volgende keer weer.