Vriend onbewust afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:26

Blussem schreef:
Met dat gewicht is juist goed dat wat afvalt. 85kg zit tegen overgewicht aan. Ik zou juist blij zijn dat je vriend zo goed bezig is.

Waar baseer je dit op :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:35

Ir111 schreef:
Ayasha schreef:
Wacht, hoe weet zijn moeder het nou ineens?

Ik kan me zo voorstellen dat ze dit weekend gezellig zijn gaan eten bij zijn ouders/moeder en dat dit 'meningsverschil' ter sprake kwam? Hoeft niet zo spannend te zijn toch?

Dat zou ik ook niet waarderen. Discussies blijven hier tussen de eigen muren. Ouders hebben daar geen affaires mee. Noch de mijne, noch de zijne.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:40

3 kilo is niet veel zeker als je ziek ben geweest verlies je vaak wel iets.

Yesterday

Re: Vriend onbewust afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:48

Goed dat je vriend naar de huisarts gaat. Als hij normaal nooit ziek is, en nu 2 keer en dan ook behoorlijk afvalt is het nooit verkeerd om even langs de HA te gaan.
Vaak als je afvalt doordat je ziek bent zitten die kilo’s er snel weer terug aan. TS heeft ook niet benoemd wat hij onder de leden had, misschien hoefde hij wel niet constant naar het toilet of overgeven...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:12

Interessant hoe de discussie een andere wending krijgt.
Aan de ene kant over het gezonde gewicht van een man en aan de andere kant over wat je vriend wel of niet met zijn ouders mag bespreken.

Het klinkt niet echt als een gezonde relatie wanneer de partner mag besluiten wat vriend wel en niet met zijn ouders mag bespreken.

Gelukkig kan dat bij jullie nog wel TO. Ik ben benieuwd wat de ha zegt. Veel succes!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:17

Was er een aanleiding waardoor hij zich woog? Weegt hij zich regelmatig?

Succes bij de huisarts. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:18

Astorga schreef:
Interessant hoe de discussie een andere wending krijgt.
Aan de ene kant over het gezonde gewicht van een man en aan de andere kant over wat je vriend wel of niet met zijn ouders mag bespreken.

Het klinkt niet echt als een gezonde relatie wanneer de partner mag besluiten wat vriend wel en niet met zijn ouders mag bespreken.

Gelukkig kan dat bij jullie nog wel TO. Ik ben benieuwd wat de ha zegt. Veel succes!

Ik zie dat ik het wat ruim uit gedrukt heb. Wat ik dus bedoel: wat mijn partner met zijn ouders bespreekt bepaal ik niet. Maar hij moet niet dingen over mij met míjn ouders gaan bespreken om op die manier zijn zin te halen. Dát zou ik absoluut niet waarderen en andersom al evenmin. We zijn volwassen. Mama hoeft haar kind niet ter orde te roepen als we het oneens zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-11-19 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:20

Ik let op. 'Dat zou ik niet waarderen' kent nl meerdere gradaties en kan leiden tot wat ik beschrijf.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:21

Ayasha schreef:
Maar hij moet niet dingen over mij met míjn ouders gaan bespreken om op die manier zijn zin te halen.

Dat staat toch nergens. TS schrijft 'naar zijn eigen moeder luistert hij wel'. Daaruit concludeer ik dat hij het met zijn eigen moeder besproken heeft. Wie zegt dat TS het besproken heeft met zijn moeder? Dat hoeft toch helemaal niet.

Maar goed, gaat ons verder geen bal aan hoe dat gegaan is en doet verder ook niet ter zake wat mij betreft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:22

Astorga schreef:
Ik let op. 'Dat zou ik niet waarderen' kent nl meerdere gradaties en kan leiden tot wat ik beschrijf.

Ik las het net terug en zie dat ik het geschreven had op een manier die idd voor interpretatie vatbaar was. Heb dus even een correcter antwoord geformuleerd.

En daarom vroeg ik toch hoe zijn moeder ineens in het verhaal komt?
Vervolgens reageerde ik enkel op het ‘etentje’ verhaal.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:25

Nav de edits: het kan in een gezamenlijk gesprek gewoon op een normale manier (dus niet om je gelijk te halen...) ter sprake zijn gekomen. Of hij besprak het zelf met zijn moeder. Er kan van alles.

Maar ik blijf erbij, het gaat ons verder geen bal aan hoe dat gegaan is en doet verder ook niet ter zake wat mij betreft.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:28

Ik ben benieuwd na wat de huisarts zegt. Voor mij zou het geen reden zijn om naar de huisarts te gaan. Een paar dagen buikgriep en je bent zo een paar kilo lichter.

Als het gewichtsverlies nog een maand aan zou houden zou ik er misschien wat achter gaan zoeken.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:57

Ik ben ook heel benieuwd :=

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:02

Hoe is het gegaan bij de huisarts??

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 23:30

Hij is bij de huisarts geweest, hij moet even bloed laten prikken en het komende weken even in de gaten houden. Het kwam van het weekend ter sprake idd, lijkt me verder niet nodig om het over de rol van zijn moeder hierin te hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:34

Blussem schreef:
Met dat gewicht is juist goed dat wat afvalt. 85kg zit tegen overgewicht aan. Ik zou juist blij zijn dat je vriend zo goed bezig is.

Haar vriend is niet goed bezig, want hij is onbewust afgevallen. Dus juist zonder er mee bezig te zijn.
Ondervoeding komt ook voor met een goed of zelfs te hoog BMI.
Waarmee ik overigens geen oordeel over de voedingstoestand van de vriend van TS geef.

En aangezien er geen lengte bekend is vraag ik me af hoe jij kan beoordelen dat hij "tegen overgewicht aan zit".

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 10:37

Hij heeft bloed laten prikken, hb is iets laag maar niet te laag.. verder niet bijzonder. Hij is wel weer flink verkouden. Gewicht gelijk gebleven. We kijken het maar weer even aan☺️

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:49

Blussem schreef:

Dat is een vreemde opmerking. Mijn man is ook 85kg bij 1.90meter en is hartstikke slank en fit.

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:04

mocht het een ouder iemand of juist een kindje zijn dan zou ik het wel zeker goed monitoren maar ik zou hier niet nu al mee naar HA gaan. ik werk ook in de zorg en gewichtschommelingen zijn heel normaal bij ziekte etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:14

Hij is ziek geweest en zal wat last hebben van een lagere weerstand. Eerste idee bij mij zou dan zijn om mijn voedsel eens onder de loep te nemen en wat goede vitaminen bij te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:26

lovee schreef:
verootjoo schreef:
Naar de huisarts omdat je 3kg kwijt bent in een maand en 2 keer ziek geweest bent :? Dat is nog geen rode vlag hoor. Ik vind dat erg overdreven. Na een keer buikgriep ben ik altijd een kg of 5 kwijt.
Zou het nog even aankijken, als het gewichtsverlies verder gaat of andere klachten erbij krijgt zou ik bellen.

Misschien ben ik wat overdreven, maarja ben niet voor niks verpleegkundige

Ik vind het wel overdreven. Ik ben ik 6 a 8 weken 6 kg kwijt geraakt door stress. Ben verder prima gezond. Kan gebeuren afvallen is niet meteen een rode vlag, zolang hij een voetbalwedstrijd kan uitspelen zonder moeite is er ook niets aan de hand toch?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:17

lovee schreef:
Hij heeft bloed laten prikken, hb is iets laag maar niet te laag.. verder niet bijzonder. Hij is wel weer flink verkouden. Gewicht gelijk gebleven. We kijken het maar weer even aan☺️

Wat vindt je vriend er eigenlijk van dat jij dit allemaal met bokt deelt en bespreekt.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:24

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik was vorige week ook ziek en ben 2 kilo afgevallen zonder dat ik het wil. En nodig is het al helemaal niet. Sommige mensen verliezen bij ziek zijn nou eenmaal snel gewicht. IK zou me er niet te druk om maken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:31

Blussem schreef:

Wat is dit nou weer voor onzin?

Mijn vriend is 100 kilo En 1,86m
Als er nu iemand zou roepen dat hij te dik is zou ik nog lachen ook.

Hij is namelijk breedgebouwd en doet krachttraining dus heeft een grote spieropbouw.

Deze opmerkingen kan je niet maken als je postuur van persoon niet kent.