Last van menstruatie wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:40

Schemerdier schreef:
Maar hoe doe je dan die controle zonder echo? :?
Hier voel ik zelf geen touwtjes maar op de echo zat hij 2x keer goed. Tijdens het plaatsen trouwens eerst niet, heeft ze een echo gemaakt, hem nog wat naar boven geduwd ( #) #) #) ) , daarna nog een echo gemaakt om te controleren of hij wel echt goed zat nu.

Kijken met de eendenbek. Dan zie je de touwtjes gewoon. En als wij geen touwtjes zien sturen we wel door voor een echo natuurlijk.

emilyslaluna

Re: Last van menstruatie wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:51

Het kan zijn dat de touwtjes relatief kort zijn en dan bij het verschuiven van het spiraaltje mee de baarmoedermond in gaan. Mijn huisarts zei dat het verder geen probleem is, alleen zal het eruit halen misschien bij de gynaecoloog moeten.

(gelukkig hoef ik daar nog 5 jaar niet over na te denken :'))

Blacky94

Re: Last van menstruatie wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:02

Achja, maar ook een echo zegt niet alles. Bij mij zijn ze zo'n 4x verzakt, zelfs met goede echo soms slechts enkele weken eerder. Klachten die ik had werden ook daarop gegooid. De laatste keer eerst met een echo laten controleren voor ik hem er uit liet halen om aan te geven dat mijn klachten echt niet alleen door het spiraaltje kwamen. Toen zat ie overigens nog wel goed.

Overigens heb ik ook wel eens bij de gyn met mn benen wijd gelegen omdat dat ding verzakt bleek en ze m terug wilden duwen. Maar dat lukte niet goed dus uiteindelijk toch maar eruit en een nieuwe erin. Zo bleek de vorm dus ook weer niet goed te passen bij mijn baarmoeder waardoor hij niet goed uit klapte.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:03

Hier ook problemen met de pil, en ik gebruik inmiddels ook al jaren geen anticonceptie meer met hormonen. Ook de pleister was geen succes bij mij.
Op dit moment gebruiken we alleen condooms, maar mijn jongste (nu 3,5 jaar) is ondanks correct condoom gebruik geboren.

Ik ben nog wel andere ac aan het overwegen, want eigenlijk willen we er geen kindje meer bij. Maar bij ons is het geen ramp mocht ik weer zwanger zijn.