Vlinder123 schreef:Volgende week naar de bedrijfsarts. Van mijn werk hoor ik eigenlijk niets meer en ik heb een dispensatie nodig van de bedrijfsarts om mijn vak later nog uit te mogen voeren (kwaliteitseis). Ik heb dit zelf geregeld maar het voelt zo verschrikkelijk dubbel. Dan ben ik dingen aan het regelen " voor later" terwijl er voor mij geen "later" is. Zo moeilijk. Ik wil echt niet tegenwerken wat betreft mijn werk maar moet ik doen alsof ik weer terug ga komen of aangeven dat er voor mij in mijn hoofd geen toekomst is? Ik vind het zo enorm moeilijk, ik kan de regeldingen helemaal niet aan maar ik moet nu hele belangrijke beslissingen gaan nemen en bespreken.
Dispensatie begrijp ik als 'de bedrijfsarts zegt dat werken nu niet gaat, want wegens ziekte niet belastbaar'.
Een bedrijfsarts is arts en heeft in principe beroepsgeheim tegenover de werkgever.
...als jij een arts vertelt 'dat je eigenlijk geen toekomst meer ziet' en afspraken gemaakt hebt met de Levenseindekliniek, zou dat toch ruim voldoende moeten zijn.
En de dubbelheid zou ik "gewoon" uitspreken...!
Het is intens triest
dat de oplossing er 'nog' niet is, maar dat hoeft ook niet...!!!
Mbt onrust in de nacht: wat mij hielp was ten eerste 'mijn lichaam haar zin geven'.
Angst is je overlevingsinstinct, de adrenaline krijg je om te vechten of te vluchten.
Dus stoppen met stil in bed liggen etc en 'doen alsof' je vecht of vlucht.
Uiteraard kan de oorzaak puur psychologisch zijn, kan het gevoel zijn 'dat ik geen goed mens ben', dat er gevaar dreigt etcetcetc. maar je lichaam is blij als je de zinnige maatregelen neemt, dwz: 'wegwezen of aanvallen'.
Na alle activiteit heb ik veel baat gehad bij de koptelefoon ('oortjes', ook goed) met "binaural" muziek.
Dwz: je ene oor krijgt een heel klein beetje een ander geluid dan het andere oor,
"jijzelf" merkt het niet, maar je hersenen reageren er wel op.
Op die manier kun je je hersenen vragen om alfagolven te gaan produceren, zodat je rustiger wordt.
(Of thetagolven, maar in mijn ervaring werkte alfa het beste als ik giga onrustig was. Na een poos vond ik theta lekkerder, en soms geniet ik nog van deltagoven.)
Google eens op brainsync, hemisync, monroe, Hplus.
(En als je een creditcard hebt kun je voor 15 dollar iets fatsoenlijks downloaden.)