Timing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amado7 schreef:Lastig is dat he!
Heb je de kracht van kwetsbaarheid wel eens gelezen?
Edit: stukje bijgevoegd.
Ik ben bezig in het boek van :de moed van imperfectie. En in alle boeken komt elke keer dat onderwerp schaamte terug. Ik dacht eerder altijd: Ik schaam me bijna nooit. Heel af en toe als ik eens in een grote groep ben en wat moet vertellen of als ik een keer wat totaal verkeerds zeg in een groep. Maar verder niet. Maar dat onderwerp gaat nog zoveel verder kwam ik achter. Echt tot in het diepste, dat je niet alleen schaamte heb als je je eventjes voor een situatie schaamt, maar achter zoveel dingen zit schaamte als je dat uitpluist. Als je door de dingen heen denkt wat voor angsten kan zorgen, of waar je stiekem bang voor bent, of wat je lastig vind, bijna alles is met de reden wat als het verkeerd gaat, of wat als de ander dat denkt. En dat is natuurlijk ook een onderdeel. Interessant om te lezen.
Air schreef:Ik heb Verslaafd een liefde uit, maar weet zeker dat ik hem nog een keer(of meer) moet lezen, best pittig af en toe, omdat het zo anders is.
Heb mezelf ook een abo op de Happinez cadeau gedaan, staan toch wel vaak interessante dingen in en vond het wel even tijd om mezelf te belonen
De laatste week gaat het wat moeilijker, veel verzet tegen wat er is, maar gelukkig heb ik het dan ook wel weer door. Vooral mijn zelfbeeld is de laatste tijd weer minder, ben dan helemaal niet aardig voor mezelf, maar ik realiseer me dan dat dit negatieve zelfbeeld er al zo lang is, dat ik echt niet altijd door kan hebben dat het weer aanwezig is en daar direct iets aan kan doen. Oefenen oefenen oefenen. en mezelf de tijd geven en hoop houden.
Maar een magische knop om in één keer anders te denken is welkom
plutolover schreef:ik ga zo wat bijlezen. Maar wow hier zat ik ook aan te denken, en ben ik ook mee bezig.
Alleen soms is het best lastig omdat het ook wel eens duur kan zijn, lees workshops enz.
vooral angst leeft soms mijn leven!
morgen heb ik een 2e paardencoach sessie, dit keer met mijn eigen paard. ben heel benieuwd. Heb al eerder gedaan maar dan met het paard van de coach en dat heeft mij ook al erg geholpen
ga nu weer verder lezen.
ook ben ik HSP wat het soms lastig maakt. haha
Amado7 schreef:Moet je wel even goed kijken welke. In de boeken van brene komt schaamte overal terug. En wat ik net citeerde komt niet uit de kracht van kwetsbaarheid maar uit de moed van imperfectie. Maar je hebt ook nog een boek van haar die echt alleen over schaamte gaat dacht ik.
anjali schreef:plutolover schreef:ik ga zo wat bijlezen. Maar wow hier zat ik ook aan te denken, en ben ik ook mee bezig.
Alleen soms is het best lastig omdat het ook wel eens duur kan zijn, lees workshops enz.
vooral angst leeft soms mijn leven!
morgen heb ik een 2e paardencoach sessie, dit keer met mijn eigen paard. ben heel benieuwd. Heb al eerder gedaan maar dan met het paard van de coach en dat heeft mij ook al erg geholpen
ga nu weer verder lezen.
ook ben ik HSP wat het soms lastig maakt. haha
Als je een eigen paard hebt, dan ben je in het gelukkige bezit van je eigen coach\therapeut!
EllaBellaah schreef:Amado7 schreef:Ellabellah Zal zo even voor je kijken welk boek precies over schaamte gaat!
Top dank je! Dan ga ik hem gelijk bestellen
Sheran schreef:Interessant om te lezen. Ik heb vaak over dit onderwerp nagedacht. Voor heeft het besef dat je niet gelukkig hóeft te zijn juist veel uitgemaakt. Ik werd juist gek van al die druk om maar gelukkig te moeten zijn. En toch ook semi-druk met dingen als 'je kunt alleen maar echt gelukkig zijn met een partner' of 'als je geen baan hebt kun je nergens wonen'. Ik heb momenten in mijn leven gehad dat ik heel gelukkig was en een toekomst voor me zag, maar ook momenten dat dat totaal niet zo was. Maar je hoeft helemaal niet gelukkig te zijn. Als je gewoon ook dingen doet waar je plezier aan beleeft is het goed.
Scheelt misschien wel dat ik veel hobby's heb en niet het type ben om stil te zitten.
Amado7 schreef:De kracht van kwetsbaarheid vind ik het meest waardevolle. Het onderwerp schaamte komt overal terug, maar als het goed is het meest in dit boek. Ik vind de kracht van kwetsbaarheid sowieso echt het meest duidelijke boek van allemaal! De moed van imperfectie is ook zeker aan te raden , maar als je er eentje gaat bestellen zou ik zeker de kracht van kwetsbaarheid doen.
Sheran schreef:Interessant om te lezen. Ik heb vaak over dit onderwerp nagedacht. Voor heeft het besef dat je niet gelukkig hóeft te zijn juist veel uitgemaakt. Ik werd juist gek van al die druk om maar gelukkig te moeten zijn. En toch ook semi-druk met dingen als 'je kunt alleen maar echt gelukkig zijn met een partner' of 'als je geen baan hebt kun je nergens wonen'. Ik heb momenten in mijn leven gehad dat ik heel gelukkig was en een toekomst voor me zag, maar ook momenten dat dat totaal niet zo was. Maar je hoeft helemaal niet gelukkig te zijn. Als je gewoon ook dingen doet waar je plezier aan beleeft is het goed.
Scheelt misschien wel dat ik veel hobby's heb en niet het type ben om stil te zitten.