Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

). Mijn ervaring is dat meer informatie het minder eng maakt. Ik vond narcose zo eng dat ik destijds een operatie 6 jaar uitgesteld heb. Ondanks meerdere rustgevende medicatie was ik nog steeds dik in paniek op de ok. Keek de anesthesist op de papieren met een heel droog gezicht 'euhm waarom slaap jij eigenlijk nog niet?'. Ik was echt helemaal over mn theewater. Toen ik wakker werd was ik nog uren onrustig en ondanks high gevoel paniekerig en bang. Een dag later was ik daar wel overheen en erg blij dat ik toch doorgezet had. Nadat de wond genezen was (neus) heb ik er nooit meer last van gehad, heerlijk en wat was ik blij dat het gedaan was. En stiekem een beetje trots ook.
appiesjappie schreef:Wat een fijne berichten zo allemaal dankjewel. Pfff mn percentage balkje van doen staat nu al iets meer over de helft. Haha ik denk dat wel 1000 mensen kunnen zeggen het is zo fijn. Maar dat ik zo bang blijf pfff echt zo moeilijk dit

Sonja_vR schreef:Wat betreft de controle , je tiepte eerder iets over machines dieniets over zouden nemen .
Dat is niet zo hoor, tenzij ze iets aan je hart of longen moeten gaan Sleutelen, Blijft alles gewoon door functioneren
In die zin is het echt gewoon net slapen.
Ik Ben tot nu toe 2 keer onder narcose geweest en alle twee de Keren zijn super bevallen
Was ook naderhand heel vlot wakker en dan ook echt heel wakker
. Het is afhankelijk van het soort operatie wanneer dat zal gebeuren. appiesjappie schreef:Hoi allemaal.
Misschien kunnen jullie mij helpen en misschien niet. Ik heb galstenen en eigenlijk moet de galblaas verwijderd worden maar ik ben echt zoooo bang voor de narcose dat ik het daarom niet wil doen. Maar wil eigenlijk ook niet wachten tot ik zoveel pijn krijg dat ik het niet meer kan hebben. Dus het niet eigenlijk gewoon. Wie weet kunnen jullie mij overtuigen om het gewoon te gaan doen

appiesjappie schreef:Ja inderdaad ben bang om geen controle over mijzelf te hebben.het in slaap vallen lijkt mij zo eng. Dat iemand anders je lichaam over neemt nou ja eigenlijk machines
IsabelleN schreef:Even een schopje omhoog...
TS: hoe is het nu?
Omdat ik half januari mijn galbaas moet laten verwijderen en heeeeel bang ben voor infusen toch maar even een berichtje. Narcose lijkt me vooral eng als je bijkomt en moet overgeven met een zere buik![]()
Hoe gaat dat met zo'n infuus... ? Bloedprikken vind ik altijd heel eng maar valt steeds weer mee![]()
Hellup..... wat ben ik toch een walgelijke angsthaas, en dat terwijl ik vier bevalling glansrijk heb doorstaan