Paardrijden én ballet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:46

CastaMickey schreef:
Hoi! :)

Ik weet niet of er misschien mensen zijn die hier ooit nog iets aan gaan hebben maar ik wilde even laten weten dat het nu prima gaat. Ik rijd nu met m'n beugels 2 gaten langer (zat eerst tekort) en ik let heel erg op bij het rijden dat ik niet knijp met mijn benen of spanning hou. Ook zit ik niet supernetjes met m'n tenen naar binnen maar hou ik mijn benen ietsje uitgedraaid.
Na het paardrijden stretch ik vaak even (voet op paard leggen enzo) en als ik thuiskom ga ik even in de split en spagaat liggen.
Ik rijd nu ongeveer 3-4 keer in de week en zie Mijn paard bijna elke dag wel (voordeel van corona) :)
Ik denk dat door het regelmatig blijven doen van allebei mijn spieren wel gewend zijn geraakt aan het systeem. Waar ik eerst heel weinig reed had ik superveel last als ik wel had gereden een keer. Oja en ik zorg dat ik nooit eiwitten eet na het paardrijden en altijd na het balletten (dat deed ik al voor spieropbouw en om blessures te voorkomen).
Conclusie: een combinatie van al deze dingen zorgt ervoor dat ik beide passies prima kan combineren momenteel :) Mochten er meer bokkers/mensen met dit probleem zijn: het kan dus!
Veel rij & dansplezier allemaal!


Wat goed om te horen!! Kan je nog dansen in deze tijd of doe je thuis barre oid? Hoe dan ook, jij ook veel dans- en rijplezier in de toekomst!!