Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appiesjappie schreef:Ik werd eerst ook niet serieus genomen. Huisarts noemde het gewoon maagkrampen en daar kon ik het mee doen. Huisartsenpost meerdere keren gebeld en ik mocht niet komen omdat het op maagkrampen leek. Uiteindelijk een huisarts die het serieus nam en vond dat ik een echo van mn buik moest laten maken. Ik ben blij dat ze dat hebben gedaan maar ik ben zo bang voor de narcose pfff. Op internet staat dat het juist fijn is. Dat iedereen het niet als vervelend ervaart. Blegh waarom ben ik zo n scheitert en een dikke twijfel kont. 2 weken rustig aan moeten doen vind ik ook al niks haha met 2 kinderen geen idee hoe ik dat allemaal rond moet breien.
appiesjappie schreef:Ik ben ook zeker niet te dik weeg nu 59 kilo en ben 1.65 en ben 33 jaar dus oud ook niet. Maar waarschijnlijk is het door mijn zwangerschap gekomen
appiesjappie schreef:Ik werd eerst ook niet serieus genomen. Huisarts noemde het gewoon maagkrampen en daar kon ik het mee doen. Huisartsenpost meerdere keren gebeld en ik mocht niet komen omdat het op maagkrampen leek. Uiteindelijk een huisarts die het serieus nam en vond dat ik een echo van mn buik moest laten maken. Ik ben blij dat ze dat hebben gedaan maar ik ben zo bang voor de narcose pfff. Op internet staat dat het juist fijn is. Dat iedereen het niet als vervelend ervaart. Blegh waarom ben ik zo n scheitert en een dikke twijfel kont. 2 weken rustig aan moeten doen vind ik ook al niks haha met 2 kinderen geen idee hoe ik dat allemaal rond moet breien.
Janneke2 schreef:https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 6982228380
De eerste link uit pubmed, zoektermen malic acid gallstones.
Iets recenter: Medsurg Nurs. 2012 Jan-Feb;21(1):41-3, 48; quiz 44.
Oral gallstone dissolution therapies.
Felicilda-Reynaldo RF1
Wat ik gebruik iseen stapling van technieken,
zowel de oeroude aanpak ('time honored') van Hulda Clarck (voorbereiding, vasten, bitterzout en een drankje dat ik nog lekker bleek te vinden ook van vers geperst grapefruit sap plus olijfolie)
appelzuur / malic acid
en het drankje Resium
(zoals al eerder vermeld).
In het kader van het principe van de bèta faculteit 'het experiment geeft de doorslag': voor mij werkt het.
(Dat is in principe N=1, al is dit uiteraard niet het hele verhaal omdat ik steun op meerdere mensen voor mij, maar ik weet drommels goed dat dubbelblind en placebo gecontroleerd niet aan de orde is .)
Resium als term komt wel voor in pubmed, maar gaat daar over 1 enkel kruid, het drankje bevat 5 kruiden.
Wel is het ingewikkeld dat jouw klachten niet gelieerd zijn aan vet eten...!
(Wat gebeurt hier nu dan toch precies...?)
alexandras schreef:Mijn galblaas is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Klachten daarna niet over dus is na veel gedonder een stent geplaatst. Is zo'n 20 jaar goed gegaan maar de laatste tijd helaas weer aanvallen. Nu is er geloof ik niets meer aan te doen. Dat betekent iedere drie weken een dag of twee aanvallen
Citaat:Misschien dat onderzoek maar iets beter lezen.
Citaat:Slechts een hele kleine groep kan therapeutisch behandeld worden en als je het onderzoek gelezen hebt weet je dat ze ook geen koliek mogen hebben.
[i]CONCLUSION
The gold standard for treating symptomatic gallstones remains laparoscopic cholecystectomy. Oral litholysis (basically restricted to few oral hydrophilic bile acids) has a limited role in a scant subgroup of selected patients with symptomatic cholesterol gallstones, but is complicated by the high rate of gallstone recurrence after dissolution treatment and a negative cost-benefit balance.]
Hilary schreef:alexandras schreef:Mijn galblaas is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Klachten daarna niet over dus is na veel gedonder een stent geplaatst. Is zo'n 20 jaar goed gegaan maar de laatste tijd helaas weer aanvallen. Nu is er geloof ik niets meer aan te doen. Dat betekent iedere drie weken een dag of twee aanvallen
Kunnen ze niet opnieuw stenten dan? Ik neem aan dat destijds de stent er ook weer uit is gehaald (waarbij ik er vanuit ga dat de stent is geplaatst middels een ERCP)?
appiesjappie schreef:Pfff heb ook nog de twijfels of het mijn galblaas wel is die de aanvallen veroorzaken. Heel veel symptomen heb ik wel. Maar niet zo heftig. Ik kan de aanvallen bijvoorbeeld met 2 aspirine af en ze duren hoogstens een half uur terwijl de meeste mensen echt uren of dagen last hebben en morfine moet en gebruiken.
In het ziekenhuis word zo makkelijk gedaan even de galblaas eruit en zien we dan wel weer.
appiesjappie schreef:Pfff heb ook nog de twijfels of het mijn galblaas wel is die de aanvallen veroorzaken. Heel veel symptomen heb ik wel. Maar niet zo heftig. Ik kan de aanvallen bijvoorbeeld met 2 aspirine af en ze duren hoogstens een half uur terwijl de meeste mensen echt uren of dagen last hebben en morfine moet en gebruiken.
In het ziekenhuis word zo makkelijk gedaan even de galblaas eruit en zien we dan wel weer.