Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
plutolover schreef:ik heb bij mijn nieuwe huis een beste voor tuin. Waar eigenlijk niet veel mee kan, heb inderdaad over nagedacht om dan een soort moestuin er van te maken? maar heb totaal geen groene handen. Misschien maar eens meer in verdiepen.
Wat ik ook lastig vind is, wanneer weet ik hoelang iets goed blijft? of wanneer iets goed is.
Nabster schreef:rien10 schreef:Verder veel googlen op gezond eten, budget eten, laag calorieën, etc. Je zal zien dat je nog gaat besparen ook op deze manier. Al die dure chips en dingen niet meer nodig.
Junkfood is verre van duur....ik denk dat dat het grote probleem is.
_Nelleke_ schreef:BarbaLala schreef:Gezond eten is juist goedkoop!
Zeker bij de Lidl is de prijskwaliteit verhouding van verse groente erg goed. En als je nog goedkoper wil, kun je bij de Turk of de markt goed terecht.
Mensen denken vaak dat je allerlei fancy dingen moet eten of maken maar dat is echt onzin. Kant en klare hapjes of repen zijn inderdaad niet bepaald gezond. Net als heel veel fruit, want ook daar zit veel suiker in.
Wat mij hielp met afvallen was op mijn koolhydraten en porties letten en daarnaast leren met calorieën omgaan.
Gewoon een schema maken voor wat je eet, per dag.
Ik hield aan om er ongeveer 1250 tot max. 1400 per dag te eten en dat was prima te doen zonder honger te krijgen.
Daarnaast lekker bewegen door op stal te zijn of met de honden te lopen en zo vlogen de kilo's er af.
5 eetmomenten per dag; 3 hoofdmaaltijden en 2x een tussendoortje. Bijvoorbeeld snoeptomaatjes of een handje noten inderdaad. (In noten zitten goede vetten.) En afwisselend eten, dus niet iedere dag hetzelfde.
Ik heb een appje op mijn telefoon (Samsung Health) waarop je precies kunt bijhouden wat je eet, hoeveel er in zit wordt automatisch berekend en hij houdt ook je beweging bij. Zo wordt het een stuk tastbaarder allemaal.
Hier gaan echt mijn nekharen van overeind staan. Fruit is NIET ongezond. Ja, er zit suiker in, maar fruitsuiker wat van nature in fruit zit is prima. Fruit bevat vervolgens ook veel meer dan 'alleen' suiker, zoals voedingsvezels, vitaminen etc.