Krachttraining/powerlifting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Krachttraining/powerlifting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:11

Nou ja. Mag ook.
Ik hou het lekker bij m'n straps als ik het lastig vind om vast te houden. :D
Overigens ook veel blessuregevoelige, de onderhandse hand.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:53

Bret laat me weer aardig werken komende maand met 3x per week een Hipthrust pyramide. }:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 20:59

Ik vanavond gesquat op vans en met andere houding van m’n voeten. En wauw wat een verschil! Bedankt voor de tips hier, heb er echt wat aan!!

Ging lekker vandaag, benen getraind. Die pump in je spieren is altijd zo lekker, dat je quads zo heerlijk boven op je benen liggen.

Hipthrusts ook omhoog gegooid. Was enige in krachthonk, dus gebruik gemaakt van grote barbell. Hipthrust met 20 kg, dat voelde ik even :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:18

Omg Needje jij liever dan ik :') Succes!

Lino, wat fijn dat het heeft geholpen!

Mijn deadlifts gingen heel fijn vandaag, was er echt bang voor haha maar ging goed. Raakte de tel kwijt dus heb per ongeluk 6x4 ipv 5x4 gedaan... :+ 83% dus 102.5kg weer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:54

Netjes linoleum en Eugoly

Ja het is heftig. haha.
In ieder geval de eerste dag. Die is nl 20-15-10
En zoals ik al eerder ergens gezegd heb, hoge hh is cardio voor mij. Dat trek ik echt slecht.
En dan moet ik de komende weken of gewicht, of hh verhogen.
En aangezien ik al dood ging met 80-90-100 kg vrees ik dat het weinig hh extra zullen worden. :=
Maar goed. Elke extra rep is progresssss.
Morgen 10-8-5 en zaterdag 5-3-1-20
Denk dat ik voor morgen 100-105-110 pak en dan zaterdag 110-120-130-60

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:50

Pyramide vandaag alles 2 reps meer toch. 22-17-12
Maar djeez. Ben gewoon al dood daarna. En dan moet je nog 6 andere oefeningen...
Zaterdag de 5-3-1 trouwens toch hoger kunnen pakken. Uiteindelijk 120-130-150-60 + band.
Echt. Geef mij maar lage reps

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 12:45

Needje, wauw dat zijn inderdaad wel veel reps! Ik doe zelf liever ook lager. Zit op 8-12, aangezien dat beste voor spieropbouw zou zijn.

Merk dat opbouwen nu goed gaat. Kan redelijk consistent gewichten ophogen wekelijks/twee wekelijks. Goed bijhouden van m’n schema per keer helpt hier ook goed bij.

Heb wel moeite om aan m’n eiwitten te komen. Tweemaal per dag kwark, 2 gekookte eieren en vlees/vis bij avondeten. Dus nu gekozen toch maar eiwitshake te bestellen om dat maar buiten m’n reguliere voeding aan te vullen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:51

Ik vind voldoende eiwitten eten ook best lastig.
Dus ontbijt met protein breakfast van B&F. Neem kwark. En nog 2x ‘warm’ eten met kip of vis.
En eiwitshake na training.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:49

Ik zit ook meestal tussen 5 en 10 reps. Te hoog hou ik niet vol met m'n adem. Ik ga graag zwaar.
Denk dat ik me eens een lekker zwaar programma ineen steek en een flinke bulk erbij pak. Even flink opbouwen in massa en kracht, zodat ik daarna kan cutten voor m'n trouw volgend jaar.
Heb de afgelopen dagen ook al meer dan normaal gegeten door omstandigheden en had vandaag weer goede progressie. Voelt toch goed als er wat schijven bij kunnen als je squat (al is het maar 5kg, hihi).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 13:54

Ik ben ook heel blij met de babyplates van 1,25kg. Toch progressie met babystapjes. Al ben ik met squats nu bezig met vorm en niet gewicht. Eerst vorm goed, daarna weer focus op meer gewicht. Accessoire oefeningen wel flink fanatiek om wel de kracht/spieren op te bouwen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:01

Mijn lijf gaat ook overstuur hoor, van hoge reps. Trek dat echt slecht.

Progressie kan op zoveel manieren. Gewicht omhoog, meer reps, minder rust, betere vorm.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:00

Hoge reps ga ik ook zeer slecht op, iig bij echte compound oefeningen. Ik squat/deadlift/bench nooit boven 5 reps per set tenzij het echt een heel licht gewicht is. Heb nogal de neiging om sterretjes te zien :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:06

Compounds boven de 10 reps snap ik sowieso niet, gaat beetje voorbij aan het hele punt van een compound imo.

Ik heb deze weer 3RMs... Zou vandaag deadlifts hebben en m'n vriend moest m'n riem meenemen: hij appte me dat ie m'n riem was vergeten en dus terug moest... Was hij m'n riem alsnog vergeten toen we bij de sportschool aankwamen :') Hoe dan

Dus vandaag maar bench 3RMs want deadlifts zonder riem ga ik niet doen :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:02

Squat, bench en DL heb ik ook nooit boven de 10 hh hoor.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:03

Nee was ook meer algemeen sorry :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:13

Balen trouwens van je riem.
Ik heb alles standaard in m'n tas.
Als ik iets nodig heb kan ik t iig pakken. haha

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:15

Wat ik mij afvraag he, waar helpt zo'n riem precies bij? Meer stevigheid in je rug?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:29

Het geeft een verhoogde interabdominale druk, waardoor je meer kracht kan zetten. Zie het voor je als je moet hoesten: dan span je ook je buikspieren op om een krachtige hoest te kunnen geven.
Bij "lage" gewichten kunnen je buikspieren die druk nog geven, op hogere gewichten kan dat net een zetje zijn om een rep te halen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:38

Dankje, dat legt het wat beter uit!

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:04

Oh wat een leuk topic!

Ik ben afgelopen jaar flink in shape geweest, maar helaas, ook hier t klad erin, weg shape :-(

Momenteel ben ik in Afrika, gelukkig een sportschooltje gevonden, wel wat beperkt haha.

Als ik eind oktober weer in NL ben, wil ik er weer vol tegenaan, ik voelde me toen zoveel fitter!!

Tot die tijd lees ik lekker mee!

Overigens, dat squat probleem klinkt herkenbaar. Ik ben gezegend met een lang lijf, maar ben zeker niet lenig of mobiel. Maar dit tip met t bankje ga ik zeker proberen!

Als iemand nog een soort dagelijks mobiliteitsverbeterend stretch schemaatje weet houd ik me aanbevolen! Dan kan ik nog iets doen hier haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:04

Vorige week kwam ik de volgende link tegen op de facebook wall van Menno Henselmans (https://www.facebook.com/MennoHenselmans/) die me perfect lijkt passen binnen dit topic:
https://mennohenselmans.com/ffmi-calculator/

In de sportschool, en mogelijk ook binnen dit topic, zullen sommige mensen snel de neiging krijgen hun eigen resultaten te vergelijken met die van anderen. We hebben echter allemaal een compleet andere aanleg en terwijl de een op de bank zit met een bak chocolade en een 8-pack, doet de ander al 4 jaar aan een dieet en gaat dagelijks naar de sportschool met nauwelijks een 6-pack zichtbaar.

Op basis van enkele metingen en een hoop statistieken kan je echter een redelijke schatting maken wat je maximale potentieel is en daarmee hoeveel ruimte voor groei je nog hebt en hoe ver je al op weg bent. Vergeet alle statistische tekortkomingen en hoe jij een uitzondering bent, en volg de link om te kijken of je er wat aan hebt (ik heb geen affiliatie met Menno of iets dergelijks).

Op basis van mijn huidige afmetingen kwam ik tot het volgende plaatje:

Afbeelding
Ruimte genoeg dus om te blijven trainen: ik kan nog 8.1kg aankomen en 7kg vetmassa verliezen. Dat moet me wel een paar jaar bezig houden.

Alleen mijn dikke poten lopen een beetje voor op de rest.
Afbeelding
Bovenstaand overzicht geef ook aan hoeveel voortgang ik nog in totaal kan verwachten op de lange termijn. Bang dat je gigantisch grote armen krijgt met krachttraining? Bij mij kan er nog maar 3.6cm omvang bij. Pak je meetlint, zet dat op je maximum en hou het om je biceps en je kan daadwerkelijk zien hoe veel dit is (of hoe weinig). Dat maakt het allemaal opeens een stuk realistischer (goede kans dat het er niet zo uit ziet als op die foto die je ooit online zag met iemand met onsmakelijk grote armen).

Afbeelding

Wat wil ik met deze post?
Gewoon even de link delen zodat je je eigen getallen in kan vullen en er (hopelijk) motivatie uit kan putten.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:15

enzino schreef:
Vorige week kwam ik de volgende link tegen op de facebook wall van Menno Henselmans (https://www.facebook.com/MennoHenselmans/) die me perfect lijkt passen binnen dit topic:
https://mennohenselmans.com/ffmi-calculator/

In de sportschool, en mogelijk ook binnen dit topic, zullen sommige mensen snel de neiging krijgen hun eigen resultaten te vergelijken met die van anderen. We hebben echter allemaal een compleet andere aanleg en terwijl de een op de bank zit met een bak chocolade en een 8-pack, doet de ander al 4 jaar aan een dieet en gaat dagelijks naar de sportschool met nauwelijks een 6-pack zichtbaar.

Op basis van enkele metingen en een hoop statistieken kan je echter een redelijke schatting maken wat je maximale potentieel is en daarmee hoeveel ruimte voor groei je nog hebt en hoe ver je al op weg bent. Vergeet alle statistische tekortkomingen en hoe jij een uitzondering bent, en volg de link om te kijken of je er wat aan hebt (ik heb geen affiliatie met Menno of iets dergelijks).

Op basis van mijn huidige afmetingen kwam ik tot het volgende plaatje:

[ [url=m/ZBhZyG.png]Afbeelding[/url] ]
Ruimte genoeg dus om te blijven trainen: ik kan nog 8.1kg aankomen en 7kg vetmassa verliezen. Dat moet me wel een paar jaar bezig houden.

Alleen mijn dikke poten lopen een beetje voor op de rest.
[ [url=m/im0Sog.png]Afbeelding[/url] ]
Bovenstaand overzicht geef ook aan hoeveel voortgang ik nog in totaal kan verwachten op de lange termijn. Bang dat je gigantisch grote armen krijgt met krachttraining? Bij mij kan er nog maar 3.6cm omvang bij. Pak je meetlint, zet dat op je maximum en hou het om je biceps en je kan daadwerkelijk zien hoe veel dit is (of hoe weinig). Dat maakt het allemaal opeens een stuk realistischer (goede kans dat het er niet zo uit ziet als op die foto die je ooit online zag met iemand met onsmakelijk grote armen).

[ [url=m/CqhMAy.png]Afbeelding[/url] ]

Wat wil ik met deze post?
Gewoon even de link delen zodat je je eigen getallen in kan vullen en er (hopelijk) motivatie uit kan putten.

Wat tof zeg!! Ik kan wel het laatste plaatje zien maar dat plaatje met exacte lichaamsafmetingen niet.. kijk ik nu verkeerd?

Verder gaat het hier vrij oke met trainen, sinds ik in een sportschool werk is het ook wel heel makkelijk natuurlijk. Als het rustig is pak ik zelf tussendoor wat apparaten en erna alle ruimte om door te trainen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:23

Ik zie ook nergens waar ik dat poppetje kan krijgen.

Op t moment mega last van m’n schouder dus ff niet trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:32

Oh oh, dat poppetje krijg je alleen als je man bent. Blijkbaar is er geen of te weinig data voor vrouwen dus hoef je maar 4 dingen in te vullen en krijg je geen gedetailleerde feedback.

Sorry, iedereen blij gemaakt met een dooie mus.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:33

Haha nouuuuuu