Ik hou het lekker bij m'n straps als ik het lastig vind om vast te houden.

Overigens ook veel blessuregevoelige, de onderhandse hand.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Vorige week kwam ik de volgende link tegen op de facebook wall van Menno Henselmans (https://www.facebook.com/MennoHenselmans/) die me perfect lijkt passen binnen dit topic:
https://mennohenselmans.com/ffmi-calculator/
In de sportschool, en mogelijk ook binnen dit topic, zullen sommige mensen snel de neiging krijgen hun eigen resultaten te vergelijken met die van anderen. We hebben echter allemaal een compleet andere aanleg en terwijl de een op de bank zit met een bak chocolade en een 8-pack, doet de ander al 4 jaar aan een dieet en gaat dagelijks naar de sportschool met nauwelijks een 6-pack zichtbaar.
Op basis van enkele metingen en een hoop statistieken kan je echter een redelijke schatting maken wat je maximale potentieel is en daarmee hoeveel ruimte voor groei je nog hebt en hoe ver je al op weg bent. Vergeet alle statistische tekortkomingen en hoe jij een uitzondering bent, en volg de link om te kijken of je er wat aan hebt (ik heb geen affiliatie met Menno of iets dergelijks).
Op basis van mijn huidige afmetingen kwam ik tot het volgende plaatje:
[ [url=m/ZBhZyG.png]Afbeelding[/url] ]
Ruimte genoeg dus om te blijven trainen: ik kan nog 8.1kg aankomen en 7kg vetmassa verliezen. Dat moet me wel een paar jaar bezig houden.
Alleen mijn dikke poten lopen een beetje voor op de rest.
[ [url=m/im0Sog.png]Afbeelding[/url] ]
Bovenstaand overzicht geef ook aan hoeveel voortgang ik nog in totaal kan verwachten op de lange termijn. Bang dat je gigantisch grote armen krijgt met krachttraining? Bij mij kan er nog maar 3.6cm omvang bij. Pak je meetlint, zet dat op je maximum en hou het om je biceps en je kan daadwerkelijk zien hoe veel dit is (of hoe weinig). Dat maakt het allemaal opeens een stuk realistischer (goede kans dat het er niet zo uit ziet als op die foto die je ooit online zag met iemand met onsmakelijk grote armen).
[ [url=m/CqhMAy.png]Afbeelding[/url] ]
Wat wil ik met deze post?
Gewoon even de link delen zodat je je eigen getallen in kan vullen en er (hopelijk) motivatie uit kan putten.