Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:27

Lous schreef:
Courses, heb jij misschien ook een adres waar je Gymshark kleding kan kopen zonder een credit card nodig te hebben? :o

Ik betaal volgens mij altijd met Paypal en/of iDeal :)
Laatst bijgewerkt door Polly op 05-08-19 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: advertentie verwijderd

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:30

MarlindeRooz schreef:
Ja snap ik Moonfish! Ik ben zelf erg hypermobiel en had eigenlijk ook altijd gewrichtspijnen. Zeker met mijn zware werk soms... Maar sinds ik sport heb ik veel minder last!

Heb even een weekje rust genomen omdat verhuizen er echt inhakte fysiek, was helemaal op. Dus morgen weer fris beginnen bij een nieuwe sportschool. Ik ga bij Big Gym (zwolle) sporten, dus mocht iemand een keer samen willen trainen vind ik dat erg leuk! :D

Ik heb in mindere mate hypermobiliteit en merk idd ook dat ik veel minder last heb nu ik krachttraining doe. :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:33

Matheno wat gaaf! Dat is weer eens wat anders zeg!

@ Lous
Gymshark is top!! Meer broeken van mij komen ook daar vandaan. Gymshark verkoopt alleen maar via hun eigen site dit kun je nergens anders halen. Maar idd sinds kort ook gewoon te betellen met ideal en een snellere levering.

Uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie precies moeilijk aan het volgen van een eetschema?
Is dat omdat er dingen opstaan die je niet lust bijvoorbeeld? Of teveel trek in dingen die niet mogen?
Of andere redenen?

Oja ik ben trouwens ook hypermobiel, is in veel stukken al beter geworden maar met nu met zwaardere gewichten dat het een aandachtspunt blijft

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:37

Leuk dat het hier lekker druk is!

Ik volg zelf ook Hanna Oberg. Daarnaast @gainsbybrains en @fit.with.iulia. Vooral de laatste echt een prachtige vrouw met momenteel een wat ‘voller’ figuur en niet heel droog.

@iris, het moeilijke aan een voedingsschema is de wilskracht om je er aan te houden :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:41

@linoleum mij geeft het juist heel veel houvast dat ik precies weet wat ik mag hebben. Ik eet anders te snel te weinig. In de vakantie zonder schema mis ik dat dan ook echt.

Ik krijg geen schema's meer maar krijg wel iedere 4 weken nieuwe calorieën en macro's door.
Ik bepaal dan zelf iedere avond via een app wat ik de volgende dag ga eten binnen de marcro's.
Altijd dingen die ik zelf lekker vindt dus dat is fijn.

@gainsbybrains volg ik ook, leuke meid :D

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:48

Ik train 3x in de week kracht. Volg online het programma van Bret Contreras.
Zou graaaaag mooie gespierde benen hebben.
Maar op een of andere manier willen die gewoon niet. Ze blijven van die lelijke dunne stokjes.
Terwijl ik bovenlijf niet te hard train omdat anders iedereen begint je mekkeren dat ik te breed wordt. :roll:
Beetje een Sponge Bob figuur heb ik. Helaas.
Dat maakt het voor mij ook lastig qua eten. Aan de ene kant wil je genoeg eten om op te bouwen. Aan de andere kant wil ik die pens er af. Maar ja, die benen wil ik niet dunner.... Gedoe!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:49

Iris1702 schreef:
@linoleum mij geeft het juist heel veel houvast dat ik precies weet wat ik mag hebben. Ik eet anders te snel te weinig. In de vakantie zonder schema mis ik dat dan ook echt.

Ik krijg geen schema's meer maar krijg wel iedere 4 weken nieuwe calorieën en macro's door.
Ik bepaal dan zelf iedere avond via een app wat ik de volgende dag ga eten binnen de marcro's.
Altijd dingen die ik zelf lekker vindt dus dat is fijn.

@gainsbybrains volg ik ook, leuke meid :D

Ik heb dus moeite om mijn macro's zelf in te vullen. En het elke dag bij te houden.
Ik heb een schema (aantal macro's) die ik wil volgen omdat ik een prikkelbaardarm syndroom heb dus veel dingen niet kan/mag eten.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:51

Ik sport 5 dagen in de weke, ik volg een schema van Hanna Öberg (inmiddels het tweede schema)
Ik ben 5 kilo afgevallen maar er moeten er nog 10 af.

Het sporten ligt het niet aan, het eten gaat door de weeks ook goed. En in het weekend gaat het mis. Ooit had ik de wilskracht .. :}

Ik meld me ook!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:52

@Mandy92, ik heb er overna gedacht om ook zo'n schema van Hanna aan te schaffen. Is het de moeite waard? Word je ook geholpen met eten of is het echt een trainingsschema?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:53

@ Needje Benen duurde bij mij ook enige tijd voor die begonnen te verander, ik merk dat ze bij mij oom minder snel ontwikkelen. Laatste tijd gaat het beter.
Ik ben niet bekend met Bret Contreras... kun je er iets meer over vertellen?

In mijn schema's zit veel afwisseling de ene maand 2 leg days en de andere periode 1 legday
Meestal heb ik split schema's en soms een opeens weer een keer een maandje een full body schema.
Ook veel variaties is tempo's om de spier uit te blijven dagen.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:54

linnnde schreef:
@Mandy92, ik heb er overna gedacht om ook zo'n schema van Hanna aan te schaffen. Is het de moeite waard? Word je ook geholpen met eten of is het echt een trainingsschema?

Het is echt een train schema. Je krijgt het als PDF en een app, de app werkt heel fijn!
Je wordt niet geholpen qua eten. Ondanks dat ik niet echt ben afgevallen tijdens het eerste schema, merk ik wel verschil qua shape en spieren.

Ik heb de 'Summerguide' gedaan en nu de 'Get Lean, Stay Healty'

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:57

Ik zag dat je bij Gymshark ook met Apple Pay kunt betalen inmiddels.In ieder geval bedankt!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:58

@ linnnde [quote Ik heb dus moeite om mijn macro's zelf in te vullen. En het elke dag bij te houden.
Ik heb een schema (aantal macro's) die ik wil volgen omdat ik een prikkelbaardarm syndroom heb dus veel dingen niet kan/mag eten.[/quote]

Ik heb ook een pds maar gelukkig nu juist niet meer nu ik mijn leefstijl heb omgegooid.
Erg vervelend als er heel veel producten zijn waar je op reageert. Snap dat dat het wel moeilijker maakt.
Ik worstelde er in het begin ook mee vooral om het kloppend te krijgen maar nu is het voortaan zo klaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:02

Ik kom hier ook om het hoekje kijken. Ik lijk in de verste verte niet op de vrouwen van de plaatjes (ik ben flink curvy om het maar even zo te zeggen) maar ik doe wel aan krachttraining :)

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:03

Nu helaas nogal uit shape omdat ik mijn motivatie wat verloren was. Ik ben gisteren weer begonnen met legday en nu kan ik dus vrijwel niet lopen :=. Dit was mijn shape jaartje terug:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: ik sport overigens in onze 'sportschool' (lees: schuur) bij mij thuis. Ik heb hier alles staan wat ik nodig ben dus dit is voor mij ideaal!
Laatst bijgewerkt door BoydS op 05-08-19 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:05

Iris1702 schreef:
Matheno wat gaaf! Dat is weer eens wat anders zeg!

Uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie precies moeilijk aan het volgen van een eetschema?
Is dat omdat er dingen opstaan die je niet lust bijvoorbeeld? Of teveel trek in dingen die niet mogen?
Of andere redenen?

Mijn werk dus, mag gratis eten dus pak je makkelijk en snel even een paar kipnuggets. En ik eet sinds een jaar geen zuivel meer, terwijl ik daar voor 500gr skyr per dag at.. Dus ik moet m'n eiwitten nu op een andere manier binnen krijgen en dat is zoeken. Wil weer gaan preppen want dan ging het makkelijker :j
Ik volg geen schema momenteel maar doe vooral wat goed voelt. Misschien binnenkort maar weer een schema opzoeken :j

Mooooi BoydS! <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:13

Iris1702 schreef:
@ Needje Benen duurde bij mij ook enige tijd voor die begonnen te verander, ik merk dat ze bij mij oom minder snel ontwikkelen. Laatste tijd gaat het beter.
Ik ben niet bekend met Bret Contreras... kun je er iets meer over vertellen?

In mijn schema's zit veel afwisseling de ene maand 2 leg days en de andere periode 1 legday
Meestal heb ik split schema's en soms een opeens weer een keer een maandje een full body schema.
Ook veel variaties is tempo's om de spier uit te blijven dagen.

Bret Contreras is een trainer uit de USA. Staat bekend als the Glute guy. Hij heeft de hipthrust ontwikkeld.
Hij heeft dus online een trainingsprogramma. Booty by Bret heet het. 3x full body en 2 optionele glute days.
In basis heb je meestal een vorm van de grote lifts. DL, squat, bench, hipthrust en chin up.
Mensen denken vaak dat het te simpel is. Maar Bret denkt echt na. Je kan na de workout altijd nog 10 min extra oefeningen doen als je ergens extra aandacht aan wilt geven.
Ooit zou ik wel personalized willen. Maar 120 dollar per maand kan ik nu even niet missen.
BBB kost 30 dollar per maand. En je kan feedback vragen via de (besloten) FB pagina.
Op insta is het @bretcontreras1

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:16

Zo'n lijf wil ik ook wel BoydS.
Ik denk zo'n 5-6 jaar geleden had ik wel een mooie strakke buik.
Maar laatste jaren is die helaas toch gevuld met vet. :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:35

Ik ben ook lekker uit shape na een vakantie met veel drink en eten en weinig beweging. Vanaf vandaag weer aan werk, dus terug in m’n ritme.

Vind die schema’s erg interessant. Maar allemaal voor 4/5x per week sporten. Ik red zelf maar 3x naast een fulltime baan, studie, paardrijden en sociaal leven helaas. Dus maak zelf schema’s. Altijd alle grote spiergroepen. Dus basis van 3x fullbody per week. En dan per keer focus op een ander deel: benen/billen, armen/schouders en buik/rug. Houdt het ook lekker gevarieerd.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:39

Iris1702 schreef:
Ik heb ook een pds maar gelukkig nu juist niet meer nu ik mijn leefstijl heb omgegooid.
Erg vervelend als er heel veel producten zijn waar je op reageert. Snap dat dat het wel moeilijker maakt.
Ik worstelde er in het begin ook mee vooral om het kloppend te krijgen maar nu is het voortaan zo klaar...

Het niet eten van producten waar ik last van heb is eigenlijk geen probleem, maar dit is dus de reden dat ik graag een schema volg. dan weet ik wat ik eet en wat erin gaat. zo heb ik dus ook geen last van mijn darmen. Maar ik merk dat ik het gewoon moeilijk vind om leuke recepten etc te maken en mijn week vooruit in te plannen...

ik moet me er gewoon toe zetten, maar vind t zo moeilijk :-(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 12:50

Iris1702 schreef:
Of andere redenen?

Er zijn genoeg smakelijke dingen te maken qua "clean eten", maar soms ben ik gewoon te moe om alle groente te snijden etc. en bestel ik bijv. liever een pizza. Ook heb ik moeite voldoende energie uit groente te halen. Vlees eet ik wel, maar houd ik niet zo van. Een eitje vult ook lekker maar na een maand ben ik wel weer uitgekeken op de eieren en groente, dan moet ik gewoon weer even iets anders proeven. Maar als ik eenmaal een cheat neem, ga ik 'm vaker pakken. Mijn hersentjes hebben ook krachttraining nodig :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:10

Ik ben een vreselijke snoepkont. Y)(^)
Kan que gewoon eten netjes blijven. Maar dan een buts kcal erbij snoepen en wijnen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:12

Antje, die laatste is een mooie verwoording _/-\o_ wilskracht valt gelukkig te trainen, maar makkelijk is het dan alsnog niet. Al die biertjes en lekkere hapjes op terras zijn toch wel zooo aanlokkelijk. In de winter kan ik het ook echt veel makkelijker volhouden om netjes te eten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 13:16

Ik niet, want 's winters is het koud en dan wil ik warme chocomelk :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:58

Ligt ook wel echt aan het moment van de dag hoor, soms heb ik echt een strakke buik dat je denkt ‘doe normaal’ en als ik wat ‘verkeerds’ eet (voor mij is dat brood en kaas bijvoorbeeld) is er weinig eer meer te behalen aan hoe ‘plat’ ik s’ochtends was.

Afbeelding

Dit is meer een uitzondering dan elke dag de situatie :+