Schoonmoeder zorgen en kind van 4 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:42

Hou vol, je doet het goed.

luuntje

Re: Schoonmoeder zorgen en kind van 4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:23

Heel goed om bij je standpunt te blijven.

Kan je jullie zoon niet afleiden met speeltuin, kinderboerderij, zwemmen of koekjes bakken?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 20:25

luuntje schreef:
Heel goed om bij je standpunt te blijven.

Kan je jullie zoon niet afleiden met speeltuin, kinderboerderij, zwemmen of koekjes bakken?

Hij is op ponykamp met zijn eigen pony. ( Ik ben kookmoeder. Heerlijk gewoon!)
Dus afleiding genoeg maar hij babbelt er heel vaak over. Omi dit omi dat....

Hij voelt het aan dat er iets schort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:30

Het feit dat omi dreigt maakt duidelijk dat zij het nog altijd niet snapt. Zij zal gewoon op dezelfde manier verder gaan zonder te veranderen. Spijtige situatie maar veiligheid van kind gaat voor.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:35

Tuurlijk is het Omi dit, omi dat. Hij kwam er toch vrij vaak begreep ik en nu ineens niet meer. Dat wordt vanzelf wel minder.

Je poot stijf houden nu en het vooral gezellig hebben met vriend en kind. Een dreigende schoonmoeder. Is ze nou helemaal bezopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:13

Als er nu toe wordt gegeven aan haar dreigementen is het einde echt zoek, wat als het weer niet gaat en je stopt alles weer wat dan? Door nu toe te geven zal ze er alleen maar sterker uit komen want het werkt voor haar

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:57

meggiemeg schreef:
Als er nu toe wordt gegeven aan haar dreigementen is het einde echt zoek, wat als het weer niet gaat en je stopt alles weer wat dan? Door nu toe te geven zal ze er alleen maar sterker uit komen want het werkt voor haar

Dat denk ik dus ook. Nu been stijf houden anders denkt ze inderdaad dat ze alles kan en mag.

Mijn einde is bereikt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:00

Gaaf, ponykamp.
Heeft hij voldoende afleiding.

Zoals anderen al schrijven, praten over oma zal wel minder worden.

Wees trots op jezelf.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:07

Misschien helpt het dat mijn zoon van 3 steeds over z’n oma praat, terwijl hij die toch zeker 1x per week ziet? Hele verhalen over wat hij allemaal zou willen doen enzo. Er zit ook veel fantasie bij en dat hoort op die leeftijd. Meestal laat ik m gewoon vertellen en gaan we daarna iets anders doen. Als ik erop in ga, wil hij gelijk oma bellen om het plan uit te voeren ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:53

Laibadji schreef:
meggiemeg schreef:

Dat denk ik dus ook. Nu been stijf houden anders denkt ze inderdaad dat ze alles kan en mag.

Mijn einde is bereikt.

Je kunt het, kom op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:10

Hoe gaat het nu TS?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 14:58

Omdat mijn schoonmoeder bij haar vader woont, heeft mijn vriend mij overtuigd om toch eens bij haar thuis te gaan. De overgrootvader is eind de 80 en ziet zijn achterkleinzoon heel graag. Hem konden we het niet aan doen om zijn kleinzoon niet meer te zien.

Ik ben dus, dik tegen mijn zin, gegaan. Mijn zoontje was heel blij. Hij ziet zijn omi heel graag.

Toen we toekwamen was ik nog steeds heel boos. Dit zag ze ook. En het ondenkbare is gebeurd. Ze heeft zich oprecht bij mij geëxcuseerd en toegegeven dat het niet kon wat ze deed. Ze was in tranen en ik vermoed dat ze echt door had dat het gemeend was bij mij. Ze heeft mij overstelpt met dankbaarheid omdat ik daar was.

Zoontje is sindsdien nog 1 keer geweest. Het is nu op mijn voorwaarden wat eten en drinken betreft. Ik ben mijn zoontje ook aan het leren om zelf zijn gordel aan te doen. Hopelijk is dat probleem hiermee dan ook ingedekt. Natuurlijk is het haar verantwoordelijkheid. Tot hier toe heeft ze dit begrepen.

Ik heb voor de eerste maal het gevoel dat mijn actie tot iets geleid heeft. De andere keren ging het over haar heen maar nu was er werkelijk echte emotie (vooral angst om haar kleinzoon te verliezen). Hierdoor heb ik het gevoel dat ze de boodschap begrepen heeft.
Ze laat alles nu meer in mijn handen (tot nu toe) Het is dus nu aan mij om de grenzen duidelijk te bewaken en duidelijk te communiceren wat kan en wat niet. Hier ligt dan weer mijn verantwoordelijkheid. Gedaan met zacht eitje maar gewoon zeggen waar het op staat en neen is neen.

We gaan er voor!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:05

Klinkt goed ! Lief van jou dat je al die moeite doet en niet gewoon wegblijft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:30

Klinkt super zo! Goed opgelost :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:39

Inderdaad dan is het nu aan jou hoe ver het weer gaat komen, hopelijk is het niet meer nodig en was de boodschap duidelijk. Mocht dat niet zo zijn dan had ik wel mijn bedenkingen bij een volgende keer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:49

Tja, weet niet wat ik er van moet denken. Oma is blijkbaar een agressieve tante die dreigt en liegt en manipuleert . Zal wel aan mij liggen maar ik hoop voor je dat die krokodillen tranen en excuses oprecht gemeend waren i.p.v. weer een manier om haar zin te krijgen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 16:21

bigone schreef:
Tja, weet niet wat ik er van moet denken. Oma is blijkbaar een agressieve tante die dreigt en liegt en manipuleert . Zal wel aan mij liggen maar ik hoop voor je dat die krokodillen tranen en excuses oprecht gemeend waren i.p.v. weer een manier om haar zin te krijgen.

Ik ken haar krokodillen tranen heel goed en deze keer was het niet zo. Meestal zijn er geen tranen maar alleen ontkenning of woede.

Ze had ook al bruisend water gekocht, is met hem gaan spelen in het park ipv Youtube, hij had eitjes gegeten als middag eten... Ze doet dus wel een inspanning. Lukt het niet meer... Tja dan ziet ze hem gewoon niet meer. Zo veel is duidelijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:44

Fijn te horen dat ze nu doorheeft dat het je serieus is! Wees wel waakzaam dat ondanks haar goede wil nu, het er terug insluipt. Dat is het grootste risico. Zolang jij dan weer op je strepen blijft staan om haar alert te houden komt het vast goed.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 17:01

Dat gaat inderdaad mijn uitdaging zijn. Ik ga alleszins heel hard mijn best doen. Mijn kind, ik beslis!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:33

Fijn dat ze haar best doet.
Bewaak goed je grenzen en die van jullie kind.