ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:23

moonfish13 schreef:
:(:)
Ik duim heel heel hard dat je huisarts snel actie onderneemt.
Tip geen idee waar je woont, maar wij zijn onwijs tevreden over het amc in amsterdam.
Echt urologie is daar he le maal top!


hihi het hoge noorden!
Nadeel is dat ik in het ene ziekenhuis zelf werk en het andere ziekenhuis me dus steeds zo "afscheept"

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 15:56

Ik heb er 2 weken pijn voor moeten lijden. Maar eindelijk wordt ik door gestuurd naar een internist

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:16

Beterschap, ts Y;(

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:20

Vandaag nog doorverwezen of gewoon normale verwijzing ?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 16:27

genja schreef:
Vandaag nog doorverwezen of gewoon normale verwijzing ?

Een normale. Ik zei prima. Maar dan wel begin volgende week.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:38

mariekeoo schreef:
genja schreef:
Vandaag nog doorverwezen of gewoon normale verwijzing ?

Een normale. Ik zei prima. Maar dan wel begin volgende week.

Wanneer de pijn dit weekend weer niet te harden is dan toch op de seh melden , dan maar een opname.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 16:46

b
[quote="mariekeoo schreef:
genja schreef:
Vandaag nog doorverwezen of gewoon normale verwijzing ?

Een normale. Ik zei prima. Maar dan wel begin volgende week.

Wanneer de pijn dit weekend weer niet te harden is dan toch op de seh melden , dan maar een opname.[/quote] Ja hij vond het nu niet spoed genoeg. Want de internisten zouden me nu toch niet willen zien. Ik zat daar jankend aan zijn desk maar ach.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:55

Als medisch laborant vind ik dit een heel interessant topic om te volgen. Wij zien trouwens tegenwoordig wel meer resistente E. Coli's... Die CRP vind ik echt te hoog voor viraal... Ik blijf even verder volgen.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:58

Ik heb slechtere indicaties voor een SEH-presentatie of spoedconsult meegemaakt in de afgelopen 10 jaar :+ Van 'Het gaat niet meer thuis', tot 'ik heb al 3 maanden buikpijn, maar nu ben ik er echt zat van, ook al is het niet erger dan vorige week' en de klapper 'gevoel van oedeem zonder zichtbaar oedeem' :+

Maar tot begin volgende week red je het vast ook nog wel. En anders kun je altijd in het weekend de HAP bellen dat je een afspraak voor begin van de week hebt, maar dat het echt niet meer gaat :o
Weet je wel zeker dat je begin van de week terecht kunt? Want gemiddelde wachttijd voor een regulier polibezoek is zo maar 3 tot 6 weken :=

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:16

gomir schreef:
Ik heb slechtere indicaties voor een SEH-presentatie of spoedconsult meegemaakt in de afgelopen 10 jaar :+ Van 'Het gaat niet meer thuis', tot 'ik heb al 3 maanden buikpijn, maar nu ben ik er echt zat van, ook al is het niet erger dan vorige week' en de klapper 'gevoel van oedeem zonder zichtbaar oedeem' :+

Maar tot begin volgende week red je het vast ook nog wel. En anders kun je altijd in het weekend de HAP bellen dat je een afspraak voor begin van de week hebt, maar dat het echt niet meer gaat :o
Weet je wel zeker dat je begin van de week terecht kunt? Want gemiddelde wachttijd voor een regulier polibezoek is zo maar 3 tot 6 weken :=


Nou mijn huisarts ging het regelen. Anders word het inderdaad een rondje HAP omdat ik het niet meer volhoud. Ik ben na 2 weken pijn lijden zo ontzettend moe. Ik slaap haast niet meer. Ik ben bek en bek af.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:05

:(:)
Op naar de internist!!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:21

weet iemand dat of je op zaterdag bij de HAP zonder te bellen je urine kan laten controleren als je het niet vertrouwd?

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:35

Hangt van de HAP af dus dat is lastig te zeggen.
Hoewel ik betwijfel of een controle van urine verschil gaat maken voor het beleid en al helemaal of je probleem daar mee opgelost zal worden. Dan zou ik gewoon voor een consult door de dienstdoend huisarts heen gaan.

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:51

Wat vervelend Marieke dat je je nog steeds zo slecht voelt! Hopelijk heb je wat aan het bezoek bij de internist en krijg je een beetje duidelijkheid.. sterkte!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:52

mariekeoo schreef:
weet iemand dat of je op zaterdag bij de HAP zonder te bellen je urine kan laten controleren als je het niet vertrouwd?


Je kunt toch gewoon even bellen of ze even willen controleren? Waarom zou je dat zonder bellen willen?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:54

Britt_Sisi schreef:
Wat vervelend Marieke dat je je nog steeds zo slecht voelt! Hopelijk heb je wat aan het bezoek bij de internist en krijg je een beetje duidelijkheid.. sterkte!

Ja had ik niet gedacht toen ik mijn week fp moest afmelden. Vond dat al afgrijselijk. Maar dit is niet veel beter.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:54

Nabster schreef:
mariekeoo schreef:
weet iemand dat of je op zaterdag bij de HAP zonder te bellen je urine kan laten controleren als je het niet vertrouwd?


Je kunt toch gewoon even bellen of ze even willen controleren? Waarom zou je dat zonder bellen willen?
Omdat het best een gedoe is haha. Eerst bel je een centrale. Dan word je terug gebeld door een doktersassistente, binnen half uur - 2 uur. Snappie.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:32

mariekeoo schreef:
Omdat het best een gedoe is haha. Eerst bel je een centrale. Dan word je terug gebeld door een doktersassistente, binnen half uur - 2 uur. Snappie.


Ja, het is wel een dagvullend programma ja, klopt. Bij direct aankloppen betaal je toch zelf een deel? Of enkel je eigen risico? Die zal bij jou al wel gebruikt zijn.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:49

Bij de huisartsenpost betaal je volgens mij nooit eigen risico. En na een opname en alle medicatie zal dat er vast al doorheen zijn.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 23:08

gomir schreef:
Bij de huisartsenpost betaal je volgens mij nooit eigen risico. En na een opname en alle medicatie zal dat er vast al doorheen zijn.

nou hier was ik dus even benieuwd na. Maar mijn eigen bijdrage heeft nog maar 25,50 gekost ondanks alles.

Charlottemv
Berichten: 909
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 06:34

mariekeoo schreef:
gomir schreef:
Bij de huisartsenpost betaal je volgens mij nooit eigen risico. En na een opname en alle medicatie zal dat er vast al doorheen zijn.

nou hier was ik dus even benieuwd na. Maar mijn eigen bijdrage heeft nog maar 25,50 gekost ondanks alles.

Als je opgenomen wordt gaat het van je eigen risico af, maar soms zijn ziekenhuizen heel traag met declareren. Ik heb een keer 1,5 jaar later pas de rekening gekregen.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 20:13

vandaag mailtje van mijn zorg domein. Afspraak met de internist tussen de 1 en 4 week. Volgens mij heeft de huisarts de boodschap niet begrepen.

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:14

mariekeoo schreef:
vandaag mailtje van mijn zorg domein. Afspraak met de internist tussen de 1 en 4 week. Volgens mij heeft de huisarts de boodschap niet begrepen.

Nou dat ligt niet altijd aan de huisarts is mijn ervaring.
Dochter werd doorgestuurd voor foto's naar een dependance afdeling van het ziekenhuis (kon zo van de ha doorrijden daarheen, ging super snel).
Foto's gemaakt en zou met 2-3 werkdagen de uitslag krijgen. Twee uur later belde de huisarts met de uitslag. Hij had ook al een spoed afspraak geregeld met het gewone ziekenhuis (stond ook in het verslag van de arts die de foto's had beoordeeld, moest spoed wezen). Ik zou een brief ontvangen. Die kwam pas na een week, wachttijd 3.5 maand.
Gebeld, uitgelegd. Nee geen reden voor spoed.
Huisarts ook gebeld, nee dit was de eerste plek die ze vrij hadden.

Op advies van ha contact opgenomen met een ander ziekenhuis. Daar kon ze 6 dagen later terecht.

Maar als het echt niet gaat, ga naar de HAP of naar een ander ziekenhuis als de afspraak te lang op zich laat wachten. Ik had het wel voor de zekerheid met mijn zorgverzekering overlegd, en was geen enkel probleem.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:43

Dat is helaas de zorg anno 2019, enige manier om het sneller te laten gaan is laten escaleren.
Richtlijnen, protocollen, je kunt op je kop gaan staan maar eerder dan je een keer op de spoed belandt gaan ze niet opschieten.
Iedereen laat het van zich afglijden met sorry we kunnen eerder niks, hoe erg je ook crepeert.
Zelf gezien met een niersteen bij een hoogbejaarde met hartproblemen en zeer hoge bloeddruk door de pijn.
Was niet levensbedreigend, een bloeddruk van 200 nog wat over 140 en rollen en gillen van de pijn wat de centrale door de telefoon horen kon.
Na drie spoedritjes ambulance waren ze er wel klaar mee en is ze 3 weken met oxycodon naar huis gestuurd om de operatie af te wachten.
Mens had een los zittende kunstheup en woonde zelfstandig in een huis met trap, echt te idioot voor woorden.
Ze had een traplift maar ik was als de dood dat ze stoned van de oxycodon zou vallen.
Ik had ook een spoedsituatie vorig jaar, onhoudbaar maar mooi 5 weken wachttijd.
Enige snellere optie was fout laten gaan en 112.
En dan nog, ze hebben overal schijt aan.
Enige wat hier goed ging was de sepsis van mijn vader maar ook hij is eerst effe afgedaan als aansteller door de uroloog.
Later bleek dat ze een catheter door een knik in de urineleider trokken, waar een wond in zat van de kijkoperatie.
Ja dat doet enorm zeer ja, was een dubbel J catheter tussen nier en blaas.
Ze hadden niet gemeld dat die knik er zat en dat ze de urineleider beschadigd hadden, maar mijn vader moest zich niet aanstellen.
Gevolg: sepsis en zes dagen op de acute opname in het ziekenhuis stijf onder de morfine.
Wat een aansteller was het toch, en zo gaat het maar door het zijn geen mensen meer die artsen maar machines soms lijkt wel..
De verpleging was altijd top, schatjes altijd!!!

Het is ook dat het zo ver weg is, maar de urologe van mijn vader is echt een topwijf.
Ik had er nog wel een telefoontje aan willen wagen voor je naar haar met dit verhaal als het niet zo’n eind weg was geweest.
Ik vind niet dat dit nog weken zo kan het zijn wel je nieren.

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:11

Anders je verzekering bellen, vaak kan je via hun een snellere afspraak in evt een ander zhs krijgen