Skeeleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:50

Iemand die een paar winkels kent waar je skeelers kan halen? Zou niet weten waar je dat zou kunnen halen :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:22

Ik ben naar de Decathlon gegaan. Ze hebben meerdere merken en prijscategorieën dus ik heb gewoon van alles gepast. Uiteindelijk met een set van FILA naar huis gegaan.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:26

Lucy_121 schreef:
Ik ben naar de Decathlon gegaan. Ze hebben meerdere merken en prijscategorieën dus ik heb gewoon van alles gepast. Uiteindelijk met een set van FILA naar huis gegaan.

Oja, Decathlon is een goeie. Niet aan gedacht :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:36

Nieuwe skeelers vooral veel passen. Net als bij schoenen moet het meteen lekker zitten. Heb hier nog salomon in de kast liggen, inmiddels al een jaar of 4 geleden dat ik er op gestaan heb. Ben toen flink op mijn achterste gevallen en lang last van gehad. Daardoor niet meer opnieuw begonnen ondanks dat het een leuke hobby is.
Voor de beginners onder ons: zoek een rustige brede weg of een parkeerterrein o.i.d. wat voorzien is van mooi glad asfalt. Daar kun je op je gemak oefenen op evenwicht en op het belangrijkste: remmen!!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:38

Ik kon op m'n oude skates echt voor geen meter remmen. Op m'n nieuwe is het echt absoluut geen probleem. Beide hebben een remblokje die ik gebruik en soms ook de t-stop of gewoon snel "omdraaien" :+ Heel apart.
T-stop vond ik met m'n oude een beetje te zwaar ofzo, verloor dan m'n evenwicht omdat die skates best zwaar zijn. Verbaasde me echt hoeveel beter ik kan remmen met m'n nieuwe.

Had laatst ook wat pionnetjes besteld, binnenkort ook maar even op het industrieterrein in de buurt oefenen met slalommen en beweeglijkheid enzo :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:40

Een jaar of 15 geleden waren mijn ouders en ik op een rommelmarkt en ik wilde nieuwe skeelers. Lekker zeuren en als we wat tegen kwamen wat enigszins wat leek dan mocht ik ze. Geluk zat mee en we vonden skeelers. Ze waren wat vies maar na de schoonmaak van mama waren ze weer mooi blingbling. Heb er jaren op geskeelerd en waren super fijne dingen. Nu zijn ze ook een jaar of 15 oud, dus kan je nagaan hoe oud ze waren (en hoe oud ik ben XD) en nu zijn de wieltjes dood. De draaien stroef en eigenlijk hebben ze de beste tijd wel gehad, dat kan natuurlijk ook niet anders.

Dus misschien idd een optie om naar de decathlon te gaan :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:47

Nieuwe lagertjes doen wonderen hoor. Verkopen ze volgens mij ook bij de decath.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:52

Eventueel nieuwe wieltjes ook :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:53

Ik vind Skeeleren ook zo veel leuker en meer voldoenend dan hardlopen! Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Kon toen ik in Leusden woonden makkelijk 20 km rondskaten, maar nu in Tiel hebben de meeste routes toch wat meer verkeer en dat vind ik spannend. :') Vind wel veel stukken wegdek totaal niet lekker skaten, het nieuwste type asfalt rijdt het lekkerst :j

Moet eigenlijk weer een nieuwe set skates, die nu zitten niet zo lekker meer.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:53

Mijn bedoeling is als ik wat meer conditie heb en natuurlijk goeie skeelers dat ik samen met de hond ga. Lijkt me wel leuk. Hij trekt mij dan niet maar rent mee :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:54

Ik krijg in juni een pup, als die groot genoeg is wil ik dat ook gaan doen :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:57

Warboel schreef:

Leuk :D Welke puppy? :D

Ik step ook samen met de hond. Nouja, heel lang gedaan maar laatste tijd vind ik dat niet meer zo leuk

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:59

JesdaJinn schreef:
Warboel schreef:

Leuk :D Welke puppy? :D

Ik step ook samen met de hond. Nouja, heel lang gedaan maar laatste tijd vind ik dat niet meer zo leuk

Een Silken Windsprite (een windhond) Warboel @ [BB-HK] [VOLG]Silken Windsprite pups :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:01

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:02

Wat een cute hondje!
Succes er mee :) Die gaat het skeleren vast leuk vinden!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:03

iirrssjjee schreef:
Ik heb deze van de decathlon (maar dan 4 jaar geleden en dus andere kleuren);
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... R-p-175712

Prima voor recreatief gebruik. Mijn man en ik gaan meestal een rondje van 16/20 km. Daar zijn deze echt prima voor!

Die zien er comfortabel uit en de prijs is ook leuk :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:04

JesdaJinn schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik heb deze van de decathlon (maar dan 4 jaar geleden en dus andere kleuren);
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... R-p-175712

Prima voor recreatief gebruik. Mijn man en ik gaan meestal een rondje van 16/20 km. Daar zijn deze echt prima voor!

Die zien er comfortabel uit en de prijs is ook leuk :)

Zitten ook echt prima! Zijn wel wat zwaar, maar ben je redelijk snel aan gewend! En een leuke prijs om ermee te beginnen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:05

Mijne komen bij decathlon weg, ook fila s geloof ik. Ik had er vroeger van het merk inlineskates volgens mij, heerlijke dingen maar ze waren zo afgeragd, je wil niet weten hoeveel nieuwe sets wielen en lagers daaronder gingen :'). Mn fila s zijn minder comfortabel maar moet mss ook weer wennen denk ik

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:09

JesdaJinn schreef:
Iemand die een paar winkels kent waar je skeelers kan halen? Zou niet weten waar je dat zou kunnen halen :)

Intersport/Plutosport en dergelijke hebben bijvoorbeeld ook skeelers en zijn vooralsnog gewoon open geloof ik.
Ik heb mijn skeelers bij Rollerwave/onlineskateshop (https://www.onlineskateshop.nl) vandaan, hun winkel is op het moment wel gesloten.
Ik heb ze wel online besteld, volgens mij is hun retour policy best wel makkelijk. Je kan ze ook altijd bellen, wellicht kunnen ze een goede inschatting maken!
Het was een gok om zo online te bestellen, maar ik wist waar ik naar op zoek was... Namelijk een niet te stijve shell en niet te zware skates met een smalle schoen. Dus op de gok maar besteld en ze zijn hartstikke fijn!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:18

Denk als je wat meer ervaring hebt met skeeleren en je weet wat je zoekt dat online prima te doen is. Ik ben echt een leek dus denk dat dan passen en proberen wel fijn is :)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:34

Wat een onwijs gave foto een pagina terug! Heel ander uitzicht dan hier! :D leuk om te zien!!

Onlineskateshop.nl heb ik ook van besteld vroeger. (Stuntskates van USD) Goeie winkel! :)) Je hebt in Apeldoorn van Benthem sport zitten.. Ik ga eigenlijk als jaren nergens anders meer heen! Als je echt een oldschool skate en skeelergevoel wilt, is dat je winkel. Mannetje er achter weet ook onwijs veel en is echt zo'n "ouwe rot in het vak." :D Heeft geen webshop, maar zeker een bezoekje waard.

Decathlon kan ook, maar daar zijn on NL wel snel de schappen leeg momenteel, dus goed zoeken, dan vind je er wel wat. Ze mogen door de corona geen nieuwe producten aanleveren momenteel..

Tipje voor wie veel valt of zich niet stabiel voelt. Ik zie laatste dagen héél veel mensen rechtopstaand, maar de grond kijkend en zwaaiend met hun armen vooruit gaan.. Als je je knieën meer buigt, schouders ontspant en "compact blijft" houd je veel makkelijker evenwicht en wordt het makkelijker. :o Ik zie er zo veel, maar vind aanspreken dan raar/brutaal. Dus als ik via deze weg mensen iets kan helpen. Dan doe ik dat graag. :D

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:52

JesdaJinn schreef:

Had 'm al eerder genoemd, maar ik was erg tevreden over Mijnten (https://www.mijnten.nl/).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:57

Mijn dochter heeft haar skeelers bij daka.nl vandaan. Prima service.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:02

Skeeleren lijkt me zo leuk om te doen! <3 Maar of het een verstandig idee is, dat weet ik niet.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:45

Wat voor bescherming droegen/dragen jullie? :)