Nimber schreef:Je kan beter paradontax gebruiken voor ontstoken tandvlees. Is de manier van poetsen wel correct? En poets je niet te voorzichtig en te zacht zodat er van alles blijft zitten? Een mondhygieniste of preventieassistente kan je uitgebreide poetsinstructie geven. Er zijn tabletjes te koop waarbij je bij jezelf een kleurtest kan uitvoeren. Zo kun je zien of je echt goed poetst.
De softpicks raden wij dan weer juist af. Het gebeurd toch regelmatig dat de rubbertjes afbreken en juist ontstekingen veroorzaken.
Houtenstokers of ragers zijn het beste. Maar ook dat moet je de juiste maat hebben. Vraag dat aan de tandarts of mondhygieniste na. Als zij bepalen dat je mondhygiëne op en top is. Kunnen ze eventueel verder kijken met een bacterie kweek of er niet iets anders aan de hand is en eventueel een AB voorschrijven.
Elektrische borstels maken veel beter schoon dan handborstels en hebben een timer. Zo weet je echt dat je lang genoeg poetst. Electrisch poetsen heeft wel een andere techniek dan met de hand poetsen.
Volgens de tandarts poets ik goed. Alleen helemaal achterin mag beter

Ik let zelf heel goed op hoeveel tandplak er zit. Meestal zit er bijna niets eigenlijk. Wat er wel zit haal ik dan met een tandenstoker weg.