Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:19

Wat mij betreft mag iedereen het lekker zelf weten, maar ik vind het niet echt smakelijk om tijdens warme dagen of bij sporters (M/V) ofzo, tegen van die druipende pakjes shag onder de oksels aan te kijken :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:20

pmarena schreef:
Wat mij betreft mag iedereen het lekker zelf weten, maar ik vind het niet echt smakelijk om tijdens warme dagen of bij sporters (M/V) ofzo, tegen van die druipende pakjes shag onder de oksels aan te kijken :=

Andere kant op kijken dus :D.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:38

MairiMacBran schreef:
Nou, dit topic geeft dus perfect weer waarom ik zelfs met 30 graden niet ga zwemmen of in korte broek loop.
Want het zijn uiteraard slechts persoonlijke meningen enzo, maar dit wordt dus achter je rug, of zelfs gewoon recht in je gezicht geventileerd.

Ja dit dus, zwemmen doe ik al jaren niet meer en korte broek ja tot net boven mijn knieën want mijn onderbenen kan ik probleemloos scheren maar de rest niet. Na mn bevalling kwam het ook nog eens veel erger terug. -O-

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:06

Hmm eerlijk gezegd wanneer ik op het strand rond dwarrel kijk ik niet zozeer naar iemands okselhaar/beenhaar. Alleen als er wat haar uit het broekje tevoorschijn komt vind ik dit zelf onsmakelijk maar ergens heb ik dan altijd diepe bewondering voor ze.

Het is sowieso heel erg cultuurgebonden, in Japan werd ik juist raar aangekeken omdat ik alles weghaalde :')

Je moet vooral doen waar je zelf goed bij voelt. Waar ik sport en lesgeef zie ik van alles voorbij komen en ik lig er echt niet wakker van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:12

Ik vind (onder)beenhaar ook gewoon niet prettig aanvoelen in mn broek. :+

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:35

Als ik me ergens niet druk over maak is het wel lichaamshaar :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:40

Ik vindt het vooral heel erg naar om te lezen dat er mensen zijn met overbeharing die worden uitgelachen.
Ik weet uit mijn directe omgeving hoe naar het is en hoe onzeker het maakt als al die vrouwen gewoon 'normale beharing' hebben en diegene zich druk maakt om wangen/kin/rug/borsthaar enz en niet mee wilt met dit heerlijke weer naar strand.

Ik zal dan ook nooit oordelen zonder iemand te kennen.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:51

Ik vind het ook schokkend dat het maatschappelijk aanvaardbaar lijkt te zijn om je zo hard over de aan- of afwezigheid van lichaamsbeharing uit te laten. Met name mensen die zeggen dat ze beharing zo goor vinden dat ze bijna moeten kotsen. Dat is wel ontzettend hard om over iemand te zeggen (zelfs al wordt het misschien niet direct tegen iemand gezegd). Als je zo extreem last denkt te hebben van iemands uiterlijk is het verstandig om daar therapie voor zoeken in plaats van mensen met dat uiterlijk veroordelen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:55

Het mooie is dus dat er blijkbaar hele (ontwikkelde) culturen zijn die lichaamshaar verwijderen erg ongewoon vinden... Het is niet zo zwart wit.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:05

zoek ff op project body hair billie, zij hebben bikini reclames met dames met haar.
Blijkbaar heeft dat nieuwswaarde want het kwam op mn foon binnen xd

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 13:10

Wat grappig dat zoveel vrouwen hier zulke sterke meningen over hebben, mij maakt het oprecht niet uit hoeveel haar je hebt en waar! Kijk natuurlijk is uiterlijk belangrijk voor het begin maar als je iemand beter kent dan prik je daar toch doorheen. En daarbij is dit natuurlijk ook ontzettend beïnvloedbaar, als iemand hier iets over zegt kan dat je onzeker maken, in mijn andere topic vertel ik een beetje waarom ik nog geen oksel haar heb (16 en nooit kinderen). Ik denk ook oprecht dat zo iets zich kan ontwikkelen. Tot je 22ste kaal en daarna laat je het gewoon staan etc.
Laatst bijgewerkt door Snowie17 op 28-06-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:20

Ik vind het ook bijzonder dat vrouwen alles moeten scheren en mannen met een complete vacht mogen paraderen.
Zelf vind ik dat schaamhaar niet uit je (bikini)broekje zou moeten steken, zowel bij vrouwen als mannen niet. Maar dan kan je alsnog een hoop laten staan.
Oksels, tja, ik vind ze kaal makkelijker te wassen. Maar die foto die jij aanhaalde TS, vind ik ook mooi!

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 13:31

Maar dan even een stapje extra, wat vinden jullie van vrouwen met gemilimeterd haar, als jullie dat dan zien wat komt in je op?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:36

Als ze dat willen moeten ze het lekker doen :j

Ik vind het er wel vrij "hard" uitzien, geeft de indruk dat ze expres een beetje aanstootgevend willen doen ofzo. Maar dat vind ik ook van neusringen en erg zichtbare tattoos en dat soort fratsen. De kunst is om na je primaire gevoel, te beseffen dat ieder individu anders is en andere bedoelingen kan hebben en verder te kijken dan het uiterlijk :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:38

Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil,
ik schrik echt van al die vooroordelen/ meningen tegenwoordig.

Leuk toch, dat iedereen anders is!
En "ik moet kotsen als ik haar zie", wtf? Dat hebben we ook op ons hoofd.

Ik doe niet aan lichaamshaar maar kan me er ook totaal niet aan storen. Heerlijk als iedereen gewoon kan doen wat hij wil zonder bang te hoeven zijn voor afkeuring.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:40

Snowie17 schreef:
Maar dan even een stapje extra, wat vinden jullie van vrouwen met gemilimeterd haar, als jullie dat dan zien wat komt in je op?

Ligt er heel erg aan of het bij ze 'past' . Maar tot nu toe vind ik het stuk voor stuk ze goed staan <3

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:42

pmarena schreef:
De kunst is om na je primaire gevoel, te beseffen dat ieder individu anders is en andere bedoelingen kan hebben en verder te kijken dan het uiterlijk :)

Dit vind ik een hele mooie opmerking! Die eerste primaire reactie kun je vaak niet zoveel aan doen, maar hoe je daarna handelt, daar ben je wel verantwoordelijk voor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:53

Ik vind haar vies, en het enige acceptabele is zo'n beetje mijn hoofdhaar. Benen, oksels, bikinilijn; dat MOET kaal. Vind het zelf veel lekkerder en fijner als daar niks zit. Die paar blonde haartjes op mijn armen heb ik geen last van.

Mannen met grote plukken okselhaar? :r Die mogen dat echt gaan bijhouden hoor, dat hoeft niet persé kaal maar wel kort. Net zoals zijn schaamstreek, en borsthaar en rughaar |( brrrrrrr...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:56

Ik vind het prettiger om te scheren. Ik vind "dotjes" haar gewoon niet zo mooi, ook niet bij mannen. Ben blij dat mijn kerel oksels trimt en de rest ook keurig bijhoud. In de winter scheer ik mijn benen minder frequent, maar gladde benen voelen toch altijd fijn.
Ik vind geschoren mooier, maar iedereen moet verder lekker weten hoe ze erbij lopen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:57

Als je hier diverse posts leest waarin gezegd wordt dat men lichaamshaar vies vindt (maar dat 'iedereen het uiteraard helemaal zelf moet weten' als men het wel laat staan'), wat voor signaal gaat daar dan van uit? Daarmee wordt m.i. heel duidelijk aangetoond dat maatschappelijke druk/de maatschappelijke norm wel degelijk een belangrijke rol speelt.

Zelf sluit ik me aan bij MB, het interesseert me te weinig om er altijd werk van te maken. Persoonlijke hygiëne is m.i. meer een kwestie van je regelmatig wassen en schone kleren (m.n sokken en ondergoed) aantrekken.

Ik ben wel allergisch voor (lange) hoofdharen die rondzwerven. En bjna fobisch voor haar in mijn eten, gadver, het idee alleen al. Ook als het mijn eigen haar betreft.
Maar ik zeg er direct bij dat dit gewoon een raar trekje is van mij als persoon.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:04

Inderdaad. En als je door die maatschappelijke druk/norm niet meer met je haren(of stoppels en pukkels) open en bloot durft dan ligt dat aan je eigen onzekerheid. _O-
Die onzekerheid wordt je toch ook aangepraat met al die van haar walgende mensen. Daar als doekje voor het bloeden bij zeggen "dat iedereen dat natuurlijk zelf moet weten" maakt de boodschap niet anders hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:06

Ik scheer alleen m'n oksels. Benen scheer ik als ik ga zwemmen.
Maar ik vind mannen met baarden zo onverzorgd en armoedig.
Voor mij is het dus een vereiste dat hij z'n baard eraf haalt.
Mocht ik een relatie krijgen dan zal ik wel anders denken over andere dingen

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:12

Misschien dan gewoon geen relatie nemen met iemand die een baard heeft? Wat als die persoon een baard bij zichzelf leuk vindt staan, dan zou hij die maar af moeten scheren omdat jij dat wilt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:16

Whale schreef:
Misschien dan gewoon geen relatie nemen met iemand die een baard heeft? Wat als die persoon een baard bij zichzelf leuk vindt staan, dan zou hij die maar af moeten scheren omdat jij dat wilt.

Een man met een baard is zoiezo m'n type niet
Maar wat nou als de man verwacht dat de vrouw de flamoes gaat snoeien?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:18

purny schreef:
Whale schreef:

Een man met een baard is zoiezo m'n type niet
Maar wat nou als de man verwacht dat de vrouw de flamoes gaat snoeien?

Als de vrouw dat niet wilt moet ze dat dan ook vooral niet doen.