Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Divers schreef:Kan dochter geen baan in jouw stad vinden?
LindyH schreef:Het is natuurlijk wel zo dat als ze met de trein moet het rustig een treinreis van 2,5 uur kan zijn, en dat nog na het werk. Bovendien kost dat zo'n beetje evenveel geld als dat ze net die dag verdiend heeft, dus in die zin begrijp ik wel dat ze dat niet zo ziet zitten.
Maar dat betekent niet dat de enige andere oplossing is dat jij dan maar naar hen toe moet komen.
Moeder kan dochter ook direct uit haar werk ophalen en dan naar jou toe rijden. Dan hebben jullie nog een half weekend samen toch? Het enige dat jij dan moet accepteren is dat ze later komen, maar dat lijkt me minder vervelend dan dat jij steeds die kant op moet. De oplossing komt dan van twee kanten, en niet alleen van jou.
ikkedus schreef:daphne_xxx schreef:Moeders vindt trein eng?
Ik begin steeds meer te denken dat de hechting onwijs ongezond is voor dochter. Ik hoop dat ik geen gelijk heb.
Eens, maar de situatie is nu eenmaal zo en ik begrijp waar dat vandaan komt.
Er zijn echt al veel positieve ontwikkelingen geweest he!
Of dochter wil werken weet ik niet zeker. Denk het wel, want haar vriendinnen werken ook. En ik vind het ook echt een goede stap voor haar!
En werken en gelijk weekend alleen is to much. Maar ik mis het stappenplan zeg maar.
ikkedus schreef:Goed idee. Ga ik zeker proberen.
ikkedus schreef:LindyH schreef:Het is natuurlijk wel zo dat als ze met de trein moet het rustig een treinreis van 2,5 uur kan zijn, en dat nog na het werk. Bovendien kost dat zo'n beetje evenveel geld als dat ze net die dag verdiend heeft, dus in die zin begrijp ik wel dat ze dat niet zo ziet zitten.
Maar dat betekent niet dat de enige andere oplossing is dat jij dan maar naar hen toe moet komen.
Moeder kan dochter ook direct uit haar werk ophalen en dan naar jou toe rijden. Dan hebben jullie nog een half weekend samen toch? Het enige dat jij dan moet accepteren is dat ze later komen, maar dat lijkt me minder vervelend dan dat jij steeds die kant op moet. De oplossing komt dan van twee kanten, en niet alleen van jou.
Mee eens! ( oplossing van twee kanten)
De treinreis is 75 min. Ze werkt in het centrum, vlakbij station. De reiskosten zullen moeder en ik uiteraard delen.
ikkedus schreef:Ik hou van mijn partner. Heel veel zelfs, maar vind dat een moeilijk deel van onze relatie. Ik schipper me zeeziek op het moment vrees ik.
En er moet zeker over gesproken worden ja. Dat is een feit.
Sjong schreef:Nou ja ik zou ook niet graag op 1,5 uur afstand enkele reis zitten van mijn kinderen. Of ze moeten zelf aangeven dat graag te willen. Maar als de kinderen aangeven liever niet dan niet.
verootjoo schreef:Sjong schreef:Nou ja ik zou ook niet graag op 1,5 uur afstand enkele reis zitten van mijn kinderen. Of ze moeten zelf aangeven dat graag te willen. Maar als de kinderen aangeven liever niet dan niet.
Mijn kids zijn nog klein en ik ben nog nooit een nacht zonder ze geweest, dat kan ik niet aanMaar ik mag toch hopen dat dat tegen de tijd dat ze 16 zijn iets minder is... Dat is toch wel een leeftijd dat je de meeste wat los zou moeten laten en ze zelf de wijde wereld laten ontdekken.
Misschien had ik loederouders ofzo, want die gingen wel een weekend samen weg en lieten mij alleen thuisVanaf een jaar of 16 toch echt wel iig...
Hutcherson schreef:Savonds werken is toch niet zo'n probleem?
Gewoon na school paar uurtjes. Deed ik ook in de super. Huiswerk maakte ik zelden en ook ik heb een diploma gehaald.
Als moeder dit niet los wil laten (dus dochter moet maar werken op zaterdag) dan betekend dat dat ze niet meer naar jou kan.. Dus dat wordt elkaar zien om de week. Zo'n kind zou echt veel leren in het leven om zichzelf gewoon eens een dagje alleen te redden en te moeten werken voor de centen.
Ik werkte al vanaf mn 13e. Sochtends vroeg om 6 uur beginnen. Daarna naar school. Kan trouwens ook nog! Verdiend best leuk! 6 uurtjes per week werken en alle tijd na school.
En een kind gaat er niet dood aan om een jaar over te doen hoor. Zelfs het examenjaar. Leer je prioriteiten van stellen.