Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 18:37

Carol10 balen dat je van je paard bent gevallen -O- hopelijk herstel je snel!

Canon ik weet dat zwemmen echt super goed is voor je, maar ik vind het niet leuk. Zot er al van jongs af aan in, kan het ook niet zo goed en heb geen diploma's enzo :o
Overigens is het niet echt baantjes zwemmen, maar van het ene kind naar het andere zwemmen :')

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:52

Haha, maar in mijn hoofd uitbedacht kunnen dat ook hele workouts zijn..! :D
Wel onwijs lief dat je ondanks het niet van zwemmen houden, dan toch meegaat met de kids.
Ik weet nog steeds hoe erg ik dat kon waarderen op latere leeftijd aan mijn moeder..

Beterschaps Carol10!
Hopelijk herstel je snel en kun je dan alsnog je plannen uitvoeren! Komt vast goed. :(:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:17

Het voelt standaard als een gele workout om die 3 bij elkaar te houden :')
Ik kwam altijd goed weg omdat de jongste 2 het liefst in het peuterbad zaten, maar die tijd is helaas voorbij :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:38

carol10: beterschap, hopelijk herstel je snel.

Hoe doen jullie het met eten? ik vind dat best lastig. Ik heb keer 30 dagen challenge gedaan. Moest ik zelf bereken wat ik ging eten enz. en dan mocht ik maar max aantal calorieen. Maar moest ook op eiwitten/suikers en nog andere dingen letten. Toen ging dat best goed af. Maar nu heb ik echt geen zin/tijd om weer zo schema te gaan maken.. Ik heb nog wel een paar op de computer staan, dus kan die wel gebruiken.

Maar het kost zo veel geld. En ik meestal kan ik de helft weg gooien. Een dieetboek zoals sonja werkt voor mij ook niet.. Fruit vind ik giga duur.. Maar ik wil graag afvallen. Kwark eten komt na 2 weken ook mn neus uit haha.

nu zit ik aan de weight care pakket te denken. iemand ervaring mee? of iemand die beetje verstand heeft van voedsel en mij kan helpen hierin?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 08:50

Ik probeer suiker zo veel mogelijk achterwege te laten (ging gister alleen niet zo goed :o )
Ik ontbijt vaak met havermout, dan heb ik lang een verzadigd gevoel. Ik eet veel groente en fruit over de dag heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:04

Ik doe ook graag mee, ook thuis want geen tijd/ geld om het buiten de deur te zoeken.
Ik ben nu echt op mijn toppunt van gewicht en daar echt niet blij mee. Mag van mij wel 20 kilo af! :=

Mijn plan is om thuis te gaan traplopen, en ik heb een hometrainer staan die al een jaar ongebruikt is. Hoepel heb ik ook, evenals een springtouw, maar touwtje springen moet ik in de tuin doen en daar zijn we mee bezig dus dat gaat m niet worden! :Y)

Mijn plan is inderdaad te letten op suikers, maar ook op portie-grootte. Ik kan eten tot ik buikpijn heb, en dan nog honger hebben, dus ik moet echt bewust gaan letten op hoeveel ik eet. Dus ook standaard 2 glazen water drinken voor het eten om sneller een “vol” gevoel te krijgen i.p.v. met een half vol gevoel van tafel te moeten.
Ik wil mijn vorderingen qua gewicht ook bij gaan houden in een app, en qua beweging in een kladblokje (werkt voor mij het beste). Ook wil ik weer eetschema’s gaan maken voor 2 weken vooruit, want dan hoef ik niet per dag te kiezen wat we gaan eten en is de verleiding voor iets snels/ simpels/ ongezonds ook niet zo groot meer.

Ook wil ik met thuis-sporten niet te hard van stapel lopen (eerst 2 ochtenden in de week), om er niet gelijk helemaal kapot aan te gaan (want dat werkt demotiverend), en dat rustig opbouwen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:12

Maartje_M schreef:
Ik probeer suiker zo veel mogelijk achterwege te laten (ging gister alleen niet zo goed :o )
Ik ontbijt vaak met havermout, dan heb ik lang een verzadigd gevoel. Ik eet veel groente en fruit over de dag heen.

wat voor groente eet je dan overdag? ik zelf ben echt slecht in groente/fruit eten kwa overdag dan. Savonds eet ik wel groente, met wat aardappels en stukje vlees

En zo veel snoep ik ook weer niet.. Als ik kijk wat ik vroeg at kwa chips,suikers,snoep.... vind jammer dat alles zo lastiger gaat als je ouder wordt. En dan ben ik net 31...

weeg nu 65 maar wil echt minder gaan wegen. Maar dat 2x per week curves helpt nog niet echt haha. probeer nu ook meer thee te drinken ipg koffie. Ben al slechte drinker. ik ben maar 160.

Hardlopen kan ik denk ik wel vergeten. Gister uur caroussel les gehad met me paard. En daarna nog ongv 40 min met de hond gewandeld. En voelde me spier al in mn kont (ik heb last van piriformis syndroom) gelukkig niet erg last. Want als ik echt super last van hem kan ik, amper lopen..

Ben ook laatste tijd erg moe.. Ook wil ik van mijn telefoon verslaving af.. ik kijk te vaak op dat ding en voordat ik het weet is er weer een half uur voorbij. Ik ben hem wel eens regelmatig vergeten als ik naar stal ging. En vond het best wel lekker. Ook al kijk ik als ik op stal ben er vele malen minder op. Enige nadeel was dat ik geen tijd bij me had.. Maar daar heb je horloges voor haha

maar vooral thuis kan ik uren op dat ding facebook bekijken, of bokt, of instagram, of yt filmpjes.. het is beter als ik dan gewoon het huishouden gaat doen ofzo. Maar heb dan daar echt geen fut voor.. hhaha oeps..

morgen weer curves.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:48

Ik volg personal body plan, dus ik houd dagelijks mijn kcal en macro's bij. Ik heb geen schema, maar ik vul de hoofdmaaltijden de dag van te voren al in. Dan kan ik zien wat ik over heb en waar ik dus ruimte heb voor wat lekkers, of waar ik dus best wat meer mag avondeten etc. En als ik het van te voren invul, kan ik me er beter aan houden. :)

plutolover: dat van die telefoon heb ik ook. Ik heb nu een screensaver ingesteld met een plaatje: Put the Phone down! :D
En ik heb instagram gedeactiveerd en van mijn telefoon gehaald. Dat scheelt al een hoop haha. Thuis zit ik er ook veel te vaak op. Ik probeer nu als ik thuis ben mijn telefoon in de keuken neer te leggen. Dan hoor ik het nog wel als ik gebeld word, maar dan kijk ik niet steeds op whatsapp of social media. Dat werkt voor mij tot nu toe goed.
Ik wil ook proberen 's morgens als mijn wekker gaat niet meteen op mijn telefoon te zitten. Het hielp mij altijd met wakker worden, dacht ik. Maar ik ga dan liever een boek lezen in bed of yoga doen voordat ik aan mijn dag begin. Dus dat probeer ik nu langzaam ook in te voeren :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:57

ja dat van om wakker mee te worden herken ik ook wel ja. nadeel is vooral savonds omdat er op tv echt gewoon niks leuks op is. Allemaal stomme progamma's en leuke films ho maar.

vroeger kwamen nog leuke films op tv nu zijn t allemaal progamma's geworden wat ik niks aan vind... netflix en videoland weet ik nooit wat ik wil kijken...

boek lezen wil ik ook weer. maar 1 of ander manier heb ik daar geen geduld voor of snak ik weer naar me telefoon. het is verschikkelijk haha.

kortom ik moet meer rust vinden.. als ik bijv moet wachten voordat ik weg ga. Bijv ik heb om 14.00 een afspraak en het is 12.00 en net tijd te kort om tussen door naar paard te gaan. Dan zit ik gerust totdat ik weg moet op mn telefoon te koekenloeren... ipv dat ik huishouden gaat doen, of boek lezen..

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:33

Die telefoon verslaving komt me bekend voor :+ ik heb mezelf van Facebook gegooid en dat scheelde zoveel! Nu wil ik s’avonds nog wat minder tv of Netflix kijken en zo wat tijd overhouden aan andere dingen. Het blijft lastig,

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 10:37

plutolover schreef:
Maartje_M schreef:

wat voor groente eet je dan overdag? ik zelf ben echt slecht in groente/fruit eten kwa overdag dan. Savonds eet ik wel groente, met wat aardappels en stukje vlees

Komkommer, paprika, tomaatjes, dat soort dingen.
Bij mij mag er nog 2 kilo af en dan is het wel goed. Maar het is niet dat ze er echt af moeten, dus dat scheelt ook wel haha
Calorieën tellen doe ik niet meer

telefoons zijn maar vervelende dingen inderdaad :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:55

Ik eet overdag qua fruit en groente appel, banaan en tomaatjes. Je kan ook worteltjes meenemen. Of paprika.

Op mijn brood eet ik kaas en komkommer.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:07

ik ga zo vanuit werk, gelijk door naar mn paard en wil ik ong 45 min grondwerk/longeren met hem gaan doen. En wil ik savonds ff stuk met de hond lopen.. ipv telefoon koekeloeren haha. Het is langer licht dus moet ik maar van genieten. Ook al woon ik nog niet aan t bos. betekend nog niet dat ik niet met de hond kan wandelen haha.

Heb nu al een kopje thee op. oke en een chocomelk blikje... maar zit nu weer braaf aan de water haha. kwa eten heb ik vanmorgen bruin brood met een gebakken eitje. (ik vind warm ontbijten wel fijn,dus mocht iemand nog iedeeen hebben?)

en dan net nog een bolltje op meet beetje smeer brie. En dan heb ik nog 2 bolletjes 1 met gebakken ei, maar dan koud, en 1 met beetje heksnkaas.

en savonds weet ik nog niet presies wat ik ga eten. Kan koude pasta met sla en spekjes zijn. Maar ook spinazie met gehaktbal en aardappels. of specibonen met slavink en aardappels.. ff naar de datum kijken haha

ik ben ook bezig met mn opleiding in rechtrichten aan de hand via AR (bij greetje hakvoort) ik geef wel eens les, maar wil graag meer lessen geven. En dan ben ik ook weer actiever bezig. En het is leuker dan kantoorwerk. Als moet ik verlopig mn kantoorwerk nog aanhouden. Maar hoop ooit dat ik dat op kan zeggen. maarja eerst maar groeien met lesgeven/klantjes

maandag en dinsdag zijn mijn zitdagen op kantoor..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:08

Vanavond ga ik weer naar de bodypump, zin in :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:16

plutolover schreef:
ja dat van om wakker mee te worden herken ik ook wel ja. nadeel is vooral savonds omdat er op tv echt gewoon niks leuks op is. Allemaal stomme progamma's en leuke films ho maar.

vroeger kwamen nog leuke films op tv nu zijn t allemaal progamma's geworden wat ik niks aan vind... netflix en videoland weet ik nooit wat ik wil kijken...

boek lezen wil ik ook weer. maar 1 of ander manier heb ik daar geen geduld voor of snak ik weer naar me telefoon. het is verschikkelijk haha.

kortom ik moet meer rust vinden.. als ik bijv moet wachten voordat ik weg ga. Bijv ik heb om 14.00 een afspraak en het is 12.00 en net tijd te kort om tussen door naar paard te gaan. Dan zit ik gerust totdat ik weg moet op mn telefoon te koekenloeren... ipv dat ik huishouden gaat doen, of boek lezen..

Dat van de tv herken ik hoor. Wij kijken eigenlijk alleen maar naar de zender Investigation Discovery. := Of Netflix.

Het is mij jaren niet meer gelukt om boeken te lezen om dezelfde reden als jij. Maar ben begonnen met een laagdrempelige chicklit en nu heb ik de smaak weer te pakken. Ik lees nu ook echt alleen boeken die me oprecht leuk lijken. :D Dus ik zit er weer helemaal in gelukkig.
Rust vinden is wel echt belangrijk. Probeer stukje bij beetje wat van de dingen die je noemt in te voeren. Het hoeft niet in 1x helemaal perfect he. Je kunt het!

Groente/fruit overdag: ik lunch vaak met salades, daar mieter ik van alles in. Banaan op een cracker of in de havermout, tussendoor snackgroenten: wortels met hummus, cherrytomaten, komkommer, bleekselderij. Rauwkost zakjes van AH op een cracker met zuivelspread etc. :j
Makkelijk fruit zoals appels, mandarijnen, druiven. (Als ik iets moet pellen of schillen en dat veel rommel geeft zoals sinaasappels dan eet ik het niet :o )

Wat gaaf dat je die opleiding doet trouwens. Leuk!
Kantoorwerk is niet leuk nee. Helaas mag ik dat ook 40 uur per week doen -O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:33

Ik doe eigenlijk (te) weinig met voeding. Drink geen prik/fris/koffie maar heb wel graag lekker eten :=
Houd gelukkig helemaal niet van snoepgoed/suiker, maar chipsjes kan ik moeilijk laten :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:19

Doordeweeks drink ik vooral water.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:50

Ik drink eigenlijk ook altijd alleen maar water en thee. S morgens een kop koffie.
Frisdrank hou ik niet zo van en drink ik alleen soms in de bioscoop ofzo. :D En in het weekend vind ik een glas wijn wel lekker.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:51

Oe het wordt hier steeds drukker, leuk!

Mijn weekend is een beetje anders gegaan dan gepland. Merk dat ik het toch niet red om echt elke dag die Yoga te doen, heb er simpelweg niet altijd de energie voor. Heb me voorgenomen om op de dagen dat ik niet al paardrijd of zwem dan yoga te doen. Het is wel een 30 days serie, maar wie zegt dat dit 30 dagen achter elkaar moet :+
Wel netjes weer gezwommen van het weekend. Vanavond wordt het weer yoga tijd.

Wat betreft eten, ik heb al een tijdje een voedingscoach die me helpt om me in een gezond ritme te krijgen. Ik had heel slecht, soms niet, soms heel veel en vooral heel veel vette en slechte dingen. Inderdaad weinig groente en fruit. Nu eet ik 2 stuks fruit per dag en ongeveer 200 gram groente. Groente gewoon bij het avond eten of als lunch in een salade en fruit als tussendoortjes. Verder drink ik vooral water en thee.
Als je een keer wat leuks hebt als een lunch of avondeten kan je je heus wel laten gaan, als je verder dan maar gewoon weer een beetje normaal eet.

Boek lezen kan je ook proberen voordat je gaat slapen. Ga er iets eerder in dan normaal, leg je telefoon weg en pak dan je boek totdat je moe genoeg bent om te slapen! Ik slaap er beduidend beter van dan dat ik nog een tijd op m'n telefoon zit voordat ik ga slapen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:56

Frummels schreef:
Ik drink eigenlijk ook altijd alleen maar water en thee. S morgens een kop koffie.
Frisdrank hou ik niet zo van en drink ik alleen soms in de bioscoop ofzo. :D En in het weekend vind ik een glas wijn wel lekker.

Frisdrank vind ik idd zo zoet, houd ik niet meer van. Ik drink op feesten en in het weekend cola zero.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 13:06

Ik drink alleen maar water. En hier helaas ook 32 uur kantoorwerk, zou dat ook liever anders zien nu...

filou iedere dag is natuurlijk niet nodig nee! Ik probeer op dagen dat ik weinig tijd heb, een kwartiertje bewust iets te doen. Ik zag dat die yoga filmpjes niet zo lang duren, dus ik ga ze er wel bij proberen te pakken. Maar het moet wel leuk blijven, dus als je moet gaan stressen om het in je schema te passen, werkt het ook alleen maar demotiverend

Lezen doe ik ook graag. Soms echt een leesboek, maar ik lees ook heel graag informatief, over paarden, opvoeding, zelf bewustzijn etc...

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:21

Ja precies dat! Ik vond dat het moest en begon er daardoor juist tegenop te zien. Daarom dus ook maar besloten dat het helemaal niet moest haha. Ze duren inderdaad niet zo lang, maar ik vond die van dag 3 al behoorlijk pittig hoor :')

Sowieso moet een lichaam wennen aan alle beweging die het ineens krijgt. Rustig opbouwen en niet in een keer alles willen, daar zal het resultaat ook naar zijn en zal je als het goed is ook blessure vrij blijven!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 13:31

Ik wil vandaag dag 1 doen, ben benieuwd!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:32

Het wordt hier steeds gezelliger! Wat leuk! <3

Ik geef mezelf de hele dag door onbeperkt thee. (Kruiden gebaseerd op hoe ik me die dag voel) Ik hou echt van thee en ik voel me daar ook erg positief in veranderd.

Mijn eetpatroon mag wel echt anders binnenkort.. Maar ik heb een paard, een eigen bedrijf en studeer nu af, dus mijn leven is echt even heel benauwd tot aan Juli.. Paprika, wortels of groente zou wel eens een goed idee kunnen zijn! Ik eet sowieso in kleine porties verdeeld over de dag, dat werkt prettiger vind ik. Heb erg lang een bakje sla meegenomen met stukjes kip of zalm als lunch, ook een aanrader! Heel licht en echt lekker voor op de dag! :D

Vandaag nog even geen sporten voor mij.. Die blessure van het klimmen gaat nu veel beter, maar ik heb nu een bijholte ontsteking en lig nog wel even op bed. Ik mis yoga echt.. :') Die 30-Day Challenge lijkt me onwijs interessant! Is het één bepaalde yogastroming? Ik ben vooral Yin gewend namelijk, pas deed ik Vinyasa mee met een vriendin en heb dat geweten ook.. := Wel voor herhaling vatbaar trouwens!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:07

Canon: Oh nee wat balen! Hopelijk knap je snel op.
Ik ben ook wel benieuwd naar die challenge. Ik doe juist alleen Vinyasa tot nu toe, haha. Maar wil binnenkort ook een keer Yin yoga proberen.