Arethe schreef:BloemBloem schreef:Ik zal het topic eens omhoog schoppen met een nieuwe update.
Eindelijk kon ik terecht op de pijnpoli afgelopen dinsdag.
Maandag as krijg ik een Tens, wie had die hier nu ook al?
En 17 oktober ga ik voor een zenuwblokkade. Arts vond het abnormaal dat ik me daar nog niet eerder gemeld hebtBen heel bang voor de blokkade, niet voor de ingreep zelf, maar ik hoop zo dat het wat zal gaan doen. En zo niet? Wat dan? Zo onzeker allemaal!
Er zit gelukkig nu eens schot in de zaak.....
Ik heb de tens ook, hielp bij mij meteen erg goed.
Zenuwblokkade heb ik al eerder gehad voor mijn stuitje dus ik vond het niet zo spannend. Was klein apart prikje, eerst verdoving en daarna de blokkade. Hierbij moest ik goed aangeven of ik aparte tinteling in Mn been voelde want dan zaten ze bij de zenuwen. Dit was echt een raar gevoel. Daarna kon ik ook even niet staan, moest daarom in rolstoel tot dit weg was getrokken. Duurde een klein uurtje en daarna mocht ik weg. Heb je iemand die met je mee gaat?
Bij mij deed het helaas weinig.
Ik ben het traject ingegaan om mijn morfine af te bouwen, 5 Mg per week. Ging super tot ik van 10 naar 5 ging en van 5 naar 0. Die weken amper geslapen, echt tot 04:00-05:00 klaar wakker op de bank gezeten, rusteloze armen & benen en gewoon mezelf heel rot gevoeld. Wel doorgezet en ben blij dat ik er vanaf ben.
Ik heb veel meer energie en voel me echt een ander mens, sliep altijd overdag en dat heb ik bijv niet meer nodig.
Toch bleef ik ondanks de tens en mijn nieuwe medicatie aan het einde van de dag een doffe pijn voelen die wat uitstraalde. Toen ben ik in overleg met de pijnpoli voor een peperpleister gegaan, daar zit een concentraat in wat 250x sterker is als sambal. Dit brandt de zenuwen eigenlijk stuk en deze herstellen zich dan weer. Mij gaf het met 2-3 weken merkbaar minder pijn. Ik werk in het basisonderwijs, ben nu weer volop gestart en heb voor het eerst geen last aan het einde van de dag.
Binnenkort moet ik weer op gesprek, ik wil nu graag weten wat ik kan doen om mijn lijf sterker te maken. Ook wil ik het gesprek aan wat zij van een zwangerschap zouden vinden en hoe dit zit qua belasting van mijn rug.November108 schreef:Mijn moeder heeft al heel wat jaren een inwendige Tens zitten, de uitwendige deed niet genoeg voor haar. Ook volledig afgesleten tussenwervels, begonnen op de pijnpoli met inspuiten en volgens mij als een van de eerdere in NL voor inwendig in aanraking gekomen. Inmiddels zit volgens mij de derde of vierde er alweer in. Mocht er iemand vragen hebben, PB staat open.
Bevalt je moeder het goed? Ik las nogal wat dingen waar je rekening mee moest houden namelijk of niet meer mocht oa qua gewicht wat je mag tillen. Dat vond ik wel lastig.normann_love schreef:Hier helaas ook last van versleten tussenwervelschijven.
De pijn in mijn rug begon zo een 5 jaar terug.
Ik ben toen hard van mijn paard afgevallen waarbij ik gelijk erg veel pijn had in mijn onderrug, erg stekende pijn. Na lang op de grond gelegen te hebben voorzichtig toch gaan zitten, alles deed zo een pijn! Maar wilde toch heel graag nog een rondje op Mn paard doen voordat ik angst ervoor zou krijgen ( echt heel erg dom maar denk vanwege adrenaline voor elkaar gekregen erop te kruipen). Met veel pijn nog een rondje gestapt, maar toen toch er maar afgestapt. Want het deed wel heel erg veel pijn! Ben toen een weekje thuis gebleven van stage en toen weer stage gaan lopen (zorg).
Toen de pijn er na 5/6 weken nog steeds was besloten toch maar even langs de huisarts te gaan. Toen werd ik doorgestuurd voor röntgenfoto’s, waaruit bleek dat er in Mijn L2 wervel een (oude) breuk te zien was. Maar daar konden ze toen niks meer aan doen!
Hiermee is alle ellende begonnen. Ben toen op een duur naar een orthopeet in het ziekenhuis gegaan, waar opnieuw röntgenfoto’s zijn gemaakt. Waaruit heel wat problemen naar voren kwamen. Zo heb ik dus ook versleten tussenwervelschijven, heb ik hyperlordose (te holle rug), staan mijn onderste 2 wervels te dicht op elkaar, is er al sprake van slijtage & denken ze dat ik scheuermann heb! Hele lijst dus
Helaas kunnen ze dit slecht behandelen, en komt er ook nog eens bij dat de orthopeet mij voor alles erg jong vind (ben nu 22, toen 18) Heb al paar keer zenuwblokkades gehad, die helaas niet erg veel doen! Heb aan de pijn medicatie gezeten, maar op een duur mee gestopt omdat alleen sterke pijnstillers nog maar helpen.
Nu moet ik over 2 weken weer een MRI-scan om te kijken hoe het er nu uitziet vanbinnen, of het in die tijd achteruit is gegaan of redelijk stabiel is gebleven!
Ben erg benieuwd wat er uit de MRI gaat komen, aangezien ik ook steeds vaker last heb van het doorstralen van de pijn naar mijn benen, lijkt wel of je onder stroom staat dan ☹️
Sorry voor het lange verhaal
Jeetje wat een naar verhaal. Vooral dat er zoveel dingen tegelijk spelen en het slecht te behandelen is. Als eens over een second opinion nagedacht? Misschien dat iemand anders wel wat zou kunnen doen? Mijn duimen draaien in elk geval dat de mri meevalt en alles niet achteruit is gegaan.
De pijn die beschrijft lijkt op mijn eerdere pijn, kan van een geblokkeerde zenuw komen maar de mijne was/is dan ontstoken.
Jaa zeker over second opinion gedacht, Alleen wil ik daar voor nu nog even mee wachten! Ik ben nog zo jong, en als ik dan gelijk alle opties af ga, heb ik voor later geen opties meer! Wacht voor nu de uitslag van de MRI af en wat de arts er dan van zegt, en dan zou ik altijd nog voor second opinion kunnen gaan.
Ja mijn facetgewrichten zijn in mijn onderrug ook allemaal ontstoken! Maar dat is natuurlijk wel weer anders dan je zenuw.