Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Absolem schreef:Ik vind dat alleen kaakchirurg kan bepalen of ze er echt uit moeten.
Mijn tandarts wilde ook dat ik ze er perse uit liet halen toen ze nog in m'n tandvlees verstopt zaten. Ze zijn alle vier door gekomen. En toen links onder doorkwam even kort een beetje ontstoken maar nu niks geen last meer. Ze zitten ook niks in de weg
Zolang ze niks in de weg zitten vind ik het onzin ze er uit te laten halen. En als ze niet doorkomen valt er ook niks te ontsteken.
CalipsoLover schreef:Ik ga me hier ook even melden. Eergisteren gemerkt dat langs linksboven mijn verstandskies er door komt. Vandaag voelt hij er al weer wat verder door te komen, dus het gaat ontzettend snel lijkt het. Ik heb geen pijn ofso, heb het gevoeld met mijn tong maar voelde verder niets. Nu twijfel ik ook om naar de tandarts te gaan, ik heb wel bijna 3 jaar een beugel gehad dus als het allemaal voor niets is geweest zou het zonde zijn. Bij ons (België) gebeurt deze procedure onder narcose, ik was de laatste keer allergisch voor narcose en dat amper 6 maanden geleden (minstens 4 dagen niet wakker te houden en overgeven) dus ik kijk daar echt enorm tegenop.
Iris82 schreef:Ik zal mijn dramaverhaal niet vertellen want dan wil je niet meer.
Hutcherson schreef:Absolem schreef:Ik vind dat alleen kaakchirurg kan bepalen of ze er echt uit moeten.
Mijn tandarts wilde ook dat ik ze er perse uit liet halen toen ze nog in m'n tandvlees verstopt zaten. Ze zijn alle vier door gekomen. En toen links onder doorkwam even kort een beetje ontstoken maar nu niks geen last meer. Ze zitten ook niks in de weg
Zolang ze niks in de weg zitten vind ik het onzin ze er uit te laten halen. En als ze niet doorkomen valt er ook niks te ontsteken.
Jij bent vast ook bang om ze te laten trekken haha. Ik dacht zo ook. Maar ze waren bij mij allemaal (half) doorgekomen. Die van jou zijn ook door toch? Ik merkte al aan de buitenkant van de tanden dat die anders was dan mijn goede tanden. Toen ze bij de tandarts die onder narcose behandeld, een 360 graden foto maakten zaten er allemaal gaten in mijn kies linksonder (verstandskies) en omdat ik er nooit goed bij kon met mijn tandenborstel heeft die rotkies nu mijn goede kies een gaatje gegeven. Ik wou dat ik het een jaar eerder had gedaan maar helaas. Mag nu 16 april mn gat laten vullen en ben doodsbang. Hoop zo dat ik er niks van voel en dat het zonder verdoving kan.
xSCWx schreef:Ach meen je Mars haha, hebben we het precies andersom. Je voelt er na die verdoving gelukkig niks meer van, neem je een muziekje mee? Ik denk dat ik dat wel doe. Rotte van die tandarts behandelingen is ook altijd dat het geluid zo hard klinkt.
Nou mijn lichaam is het niet eens met de afspraakvanmiddag voelde ik me echt niet goed worden terwijl ik in de supermarkt liep. Ben sowieso al een paar dagen verschrikkelijk duizelig maar had nu ook hartkloppingen, warm, dacht dat ik ging overgeven en vlak daarna dacht ik dat ik nokkie zou gaan
nog 4 weken te gaan... Ik zou haast rond gaan bellen wie er morgen nog plek heeft
Iris82 schreef:Ik vond het kraken overigens wel meevallen. Het klonk eigenlijk net zoals dat je zelf een losse tand had vroeger. Kreeg er jeugdherinneringen van.
@Pabie: ja mijn vriend heeft alles van mij van dichtbij meegemaakt en die wil dus never nooit meer z'n verstandskiezen eruit laten snijden.
Siggislief schreef:Ik ben heel goed geholpen bij het OLVG Oost (Amsterdam) en ik had zelf ook dat ie onder het tandvlees lag en schuin.
Je voelt echt helemaaaal niks, je voelt alleen dat ze aan het wrikken zijn omdat ie schuin ligt,
de verdovingen van de Kaakchirurg zijn 2-3x zo sterker dan de spuiten van je tandarts.
xSCWx schreef:Ik heb net een afspraak gemaakt. Het stomme is, ik ben doodsbang voor naalden en dus eigenlijk het meest bang voor de prik(ken). Zodra het verdoofd is zal het me een worst zijnik zit nu dus telkens met mijn nagel in mijn tandvlees te prikken “zo zal het wel ongeveer voelen”...
MusicIsLife schreef:Ik heb besloten om ze alle 4 in een keer weg te laten trekken onder narcose. Ondanks dat zie niet allemaal nu direct noodzakelijk waren. Ik had zoiets van ik bespaar mezelf gewoon eventuele ellende. Veel mensen schrokken dat ik alle 4 in een keer liet doen. Mij is het heel erg goed bevallen. Je wordt wakker en alles is geregeld![]()
![]()
Stuur me maar een bericht als je vragen hebt erover.
CalipsoLover schreef:Hier wordt dat meestal standaard gedaan, ken eigenlijk bijna niemand die ze 1 voor 1 hebben laten trekken...
Iris82 schreef:CalipsoLover schreef:Hier wordt dat meestal standaard gedaan, ken eigenlijk bijna niemand die ze 1 voor 1 hebben laten trekken...
Door de soort plaatselijke verdoving die ze geven in NL is het niet mogelijk om ze alle 4 in een keer te doen. Ze worden 2 bij 2 gedaan. Tenzij je dus voor algehele narcose gaat, maar dat wordt dus niet in alle gevallen vergoed.