Ailill schreef:Lau schreef:Ik denk eigenlijk dat iedereen de wereld anders bekijkt, ieder mens is anders. Tuurlijk zijn er bepaalde kaders en de daarbij behorende hokjes, maar ieder mens is en blijft uniek.
Verschil in communicatie zowel non verbaal als verbaal. We kunnen nu wel gaan ontkennen dat we de wereld niet anders beleven. Maar dit doen we wel. Misschien niet allemaal even extreem. Maar er zijn zeker verschillen in belevingswereld en communicatie.
Ik vraag me wel af waarom er, zoals sommige hier beweren, er steeds een negatieve twist ontstaat in soortgelijke topics.
Dat is het ook de hokjes,
We willen en moeten altijd maar alles begrijpen. En soms zijn dingen lastig te begrijpen. Bijv autisme en daar plakken we dan maar een label op dan is het begrijpbaar.
De drang naar altijd beter willen en meer speelt ook mee. Dat legt de druk heel erg op bepaalde “mankementen” van bijv autisten waardoor ze weer anders zijn. Het hokjes denken is vaak de boosdoener. We denken niet in kwaliteiten van mensen maar vooral in wat kunnen ze niet.