Hooikoorts

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:17

Hier nog iemand die helemaal gek wordt van de hooikoorts.
Ik heb oogdruppels. Voorheen Livocab, maar volgens de apotheek wil heel nederland aan de Livocab dus die konden ze niet leveren. Ze hebben overlegt met de huisarts en ik heb nu Allergodil. Mevrouw van de apotheek zei dat 1-2x per dag druppelen wel genoeg zou zijn.. ik zit vandaag al op 3. Ik weet niet of deze minder goed werkt dan de Livocab of dat de hooitkoorts zo extreem erdoor heen komt.. pilletjes van de kruidvat helpen ook een beetje...

Helaas word ik al een paar dagen moe, zwaar benauwd wakker... Zit er wel over te denken om misschien taping te laten doen. Baat het niet dan schaad het niet..

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:04

Deugenietje schreef:
Ik heb van iemand gehoord dat er in bepaalde eten ook veel histamine zit. Ik ga nu deze zo veel mogelijk vermijden en kijken of het beter gaat.


Welk eten is dat?

Hier ook al een ruime week zeer moe, ook niet in verband gebracht met de pollen maar zou best wel goed kunnen. Werd vandaag wel helemaal gek ook

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:06

hamsterfan schreef:
Deugenietje schreef:
Ik heb van iemand gehoord dat er in bepaalde eten ook veel histamine zit. Ik ga nu deze zo veel mogelijk vermijden en kijken of het beter gaat.


Welk eten is dat?

Hier ook al een ruime week zeer moe, ook niet in verband gebracht met de pollen maar zou best wel goed kunnen. Werd vandaag wel helemaal gek ook



Bekijk deze site maar even

https://www.etenzonderstress.nl/new_pag ... 2iyPgP6CBY

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:26

Ik had juist begrepen dat je bepaalde fruitsoorten beter kunt mijden. Ik kan nu ook niet zo goed tegen appel nu de berken bloeien. Lippen gaan er van tintelen.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 20:33

Hier hetzelfde, ook erg aan het niezen -O-

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:11

Ik heb sinds de thermoplastiek gewoon geen hooikoorts meer. Erg blij. Ik kom voor het eerst sinds 10 jaar niet huilend op het werk aan.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 07:39

raket schreef:
Ik heb sinds de thermoplastiek gewoon geen hooikoorts meer. Erg blij. Ik kom voor het eerst sinds 10 jaar niet huilend op het werk aan.


Dat klinkt geweldig!! Kan je dit gewoon bij een fysiotherapeut laten doen?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:42

Ik heb ook wel eens een histamine-arm dieet overwogen, maar in combinatie met voedselallergieën is dat wel heftig. Dan mag je ook geen chocolade meer. :O

Vermoeidheidslachten bij allergieën zijn mij bekend. Al gaat dat hier best goed nu. Heb jaarrond een verlaagd energielevel door allergieën, dus ben er ook echt aan gewend dat ik minder kan dan anderen.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:12

Sophievhouw schreef:
raket schreef:
Ik heb sinds de thermoplastiek gewoon geen hooikoorts meer. Erg blij. Ik kom voor het eerst sinds 10 jaar niet huilend op het werk aan.


Dat klinkt geweldig!! Kan je dit gewoon bij een fysiotherapeut laten doen?


Nee zeker niet. Dit wordt door longartsen gedaan, er zijn meerdere ingrepen op de operatiekamer voor nodig. Helaas wordt het niet vergoedt, ik had het geluk dat ik dit in studieverband kon doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:21

Hier gisteravond ineens een mega hooikoortsaanval. Klieren in mijn keel zetten enorm op, ogen waren waterig en mijn hoofd voelde ook 2 keer zo groot. Nu ben ik schor, voel ik me kapot moe en heb een hoofd vol prut. Dwars door de medicatie heen. Blijkbaar is het aanhoudende droge weer met al dat stof er ook nog bij teveel geweest. Hoop dat de regen het een beetje schoon gespoeld heeft buiten.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 20:05

SusanH schreef:
Hier gisteravond ineens een mega hooikoortsaanval. Klieren in mijn keel zetten enorm op, ogen waren waterig en mijn hoofd voelde ook 2 keer zo groot. Nu ben ik schor, voel ik me kapot moe en heb een hoofd vol prut. Dwars door de medicatie heen. Blijkbaar is het aanhoudende droge weer met al dat stof er ook nog bij teveel geweest. Hoop dat de regen het een beetje schoon gespoeld heeft buiten.


Klinkt heel naar!! Dat hoop ik ook voor je, nu ik hier een zonnebril draag worden mijn ogen al veel minder! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:38

Ik voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. En ben nog steeds heel erg moe.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 09:48

SusanH schreef:
Ik voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. En ben nog steeds heel erg moe.


Goed uitrusten :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:48

Dat zit er niet in. Moet gewoon werken vandaag.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:05

Hallo!

Sterkte voor alle mensen hier die last van hooikoorts hebben :(:)

Ik heb even een vraagje , misschien weten jullie iets.

Ik heb al een hele tijd last van verschrikkelijk jeukende ogen, voor al als ik in het weiland ben geweest bij de pony s. Nu is het deze week echt extreem erg. Ik heb het het hele jaar door verder, Daarom dacht ik zelf niet aan hooikoorts. Nu ben ik bij de HA geweest en heb desloratadine pillen gekregen. Ze zei dat die na een uur meteen zouden werken. Merk alleen echt geen verschil, is nog net zo erg. Heb ook al prevalin oogdruppels geprobeerd. Toch maar weer terug naar de HA gaan?

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 10:10

amado7 schreef:
Hallo!

Sterkte voor alle mensen hier die last van hooikoorts hebben :(:)

Ik heb even een vraagje , misschien weten jullie iets.

Ik heb al een hele tijd last van verschrikkelijk jeukende ogen, voor al als ik in het weiland ben geweest bij de pony s. Nu is het deze week echt extreem erg. Ik heb het het hele jaar door verder, Daarom dacht ik zelf niet aan hooikoorts. Nu ben ik bij de HA geweest en heb desloratadine pillen gekregen. Ze zei dat die na een uur meteen zouden werken. Merk alleen echt geen verschil, is nog net zo erg. Heb ook al prevalin oogdruppels geprobeerd. Toch maar weer terug naar de HA gaan?

Dit zou ik idd doen, ik heb zelf de Livocab oogdruppels, die werken echt perfect!! Ook heb ik de deslatoradine drank, bij mij werkt die beter dan de pilletjes!

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:16

Hoihoi, hier een hopeloos hooikoorts geval :') pilletjes werken niet tot nauwelijks, alleen die van de Lidl geven (in overdosis) enigszins verlichting op het niesen. Neusspray werkt niet, oogdruppels werken niet. Enige wat wil helpen is oogbadje. Wel doe ik al 2 jaar tapen en dat werkt bij mij tot nu toe het beste. Dan kan ik wél af met 1 tot 2 pilletjes en heb ik praktisch geen last. Hoef dan ook alleen te nemen als ik last heb, andere dagen niet. Moet ook weer een afspraak maken maar tijd....

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:20

Waarmee doe je ogen spoelen?

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:25

Ik? Optrex multi eye wash. Gewoon bij de Etos oid te koop. Ik doe er super lang mee altijd (spoel soms 2x per dag, doe er gerust 3 weken of langer mee)

CharleyT
Berichten: 4027
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:44

Janneke2 schreef:
http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... 3p98963724


Verder: het spul is in de praktijk ontstaan. Serendipiteit.
Iemand kwam bij de fysiotherapeut ivm een blessure aan de rhomboiden, en had hooikoorts.
Bij taping verdwenen beide aandoeningen.
...de genezer in hart en nieren gaat dan verder kijken.

Het heeft zich dus in de praktijk bewezen. Wat niet wil,zeggen dat er geen onderzoek zou zijn.
Ik weet niet of er dubbelblinde onderzoeken mee gedaan zijn, waarbij de fysiotherapeut niet wist dat het enkel om de hooikoorts ging en de onderzoekers alleen keken of 'deze' taping wel of niet effectief was.
Uit mijn hoofd: er zijn zo'n 4 verschillende tapings mogelijk, bij 80% van de patiënten is het effectief.


De link verwijst toch naar de site van producent van medical tape. Niet bepaald een objectieve bron, eerder een reclame.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 15:52

Hoe is het bij jullie op het moment? Bij mij echt waardeloos, zit elke dag met jeukende rode ogen en met een loopneus... -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:55

Moe moe moe moe moe moe snotterig en niezerig -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:00

Ben nog steeds niet bijgekomen van mijn mega hooikoorts aanval 2 weken terug. Vorige week ook goed ziek geweest. Was heel blij met de regen. Nu andere medicatie fexofenadine en livocab. Die livocab neusspray is alleen echt vreselijk. En het hielp vorige week ook niet genoeg heb ook nog xylometazoline gebruikt om mijn neus voor de nacht open te houden. Anders was het niet te doen.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 16:07

SusanH schreef:
Ben nog steeds niet bijgekomen van mijn mega hooikoorts aanval 2 weken terug. Vorige week ook goed ziek geweest. Was heel blij met de regen. Nu andere medicatie fexofenadine en livocab. Die livocab neusspray is alleen echt vreselijk. En het hielp vorige week ook niet genoeg heb ook nog xylometazoline gebruikt om mijn neus voor de nacht open te houden. Anders was het niet te doen.


Wat naar!! Bij mij werken de livocab oogdruppels wel goed, maar de neusspray heb ik nog nooit gebruikt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:14

Het prikt vreselijk ik krijg er enorm tranende ogen van. En ik heb niet her idee dat het heel veel doet.