Mijn kind is 2,5 en drinkt alleen water en soms verse jus d’orange

Ik dronk als kind ook alleen water of thee. In t weekend kregen we wel eens prik of iets anders. Maar ben altijd een theeleut gebleven en drink nog steeds vrijwel alleen water.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ze adviseren toch echt je kind max twee glazen melk te geven en water te laten drinken. En geen aanmaak/diksap te geven.
Mijn kind is 2,5 en drinkt alleen water en soms verse jus d’orangehij wil inmiddels niet eens wat anders.
Ik dronk als kind ook alleen water of thee. In t weekend kregen we wel eens prik of iets anders. Maar ben altijd een theeleut gebleven en drink nog steeds vrijwel alleen water.
Shaggy09 schreef:Schemerdier schreef:Maar je drinkt toch niet omdat je zin hebt in iets lekkers? Je drinkt omdat je dorst hebt.
Volgens mij heb je een andere mentaliteit nodig, en moet je wennen aan water.
Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'. Maar water is wel de basis... Op de tweede plaats thee of koffie, en dan af en toe eens frisdrank als 'snoep'.
Ik vind het ook heel bijzonder dat je zou vol zitten van water maar niet van cola?
Het kan toch dat ze water echt niet lekker vind. Ik vind water wel lekker. Ieder zijn smaak.
Liselot schreef:Wij drinken in huis bijna alleen maar water. Als ik visite krijg schaam ik me soms dood, want kan de mensen niets aanbieden![]()
Vooral water met een beetje citroensap is hier favoriet, mjammmm
Pakken sap zijn qua suikergehalte net zo slecht als cola. Er zit gemiddeld 18-20 gram suiker in 1 glas, dat is echt ontzettend veel!
Shaggy09 schreef:Schemerdier schreef:Maar je drinkt toch niet omdat je zin hebt in iets lekkers? Je drinkt omdat je dorst hebt.
Volgens mij heb je een andere mentaliteit nodig, en moet je wennen aan water.
Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'. Maar water is wel de basis... Op de tweede plaats thee of koffie, en dan af en toe eens frisdrank als 'snoep'.
Ik vind het ook heel bijzonder dat je zou vol zitten van water maar niet van cola?
Het kan toch dat ze water echt niet lekker vind. Ik vind water wel lekker. Ieder zijn smaak.
Schemerdier schreef:Shaggy09 schreef:Het kan toch dat ze water echt niet lekker vind. Ik vind water wel lekker. Ieder zijn smaak.
Water hoeft ook niet lekker te zijn? Water is gewoon het beste/gezondste. Punt. Lekker heeft daar niets mee te maken.
Liselot schreef:Wij drinken in huis bijna alleen maar water. Als ik visite krijg schaam ik me soms dood, want kan de mensen niets aanbieden
Shadow0 schreef:Schemerdier schreef:Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'.
Ik drink (lekker) water wel degelijk voor 'de lekker'. En sommig leidingwater is niet lekker (en zeker niet neutraal.)
Liselot schreef:Wij drinken in huis bijna alleen maar water. Als ik visite krijg schaam ik me soms dood, want kan de mensen niets aanbieden :')
Pakken sap zijn qua suikergehalte net zo slecht als cola. Er zit gemiddeld 18-20 gram suiker in 1 glas, dat is echt ontzettend veel!
Janine1990 schreef:TS, ik zou echt meer water/thee gaan drinken. Je gaat vanzelf wennen aan de smaak.
Wat je werk betreft, voor minder dan 5 euro heb je een thermoskan van een liter. Kook water, gooi in de kan. En je hebt snelle thee. Ik vind het ideaal... ik kan ook niet de hele dag heen en weer lopen naar de waterkoker.Liselot schreef:Wij drinken in huis bijna alleen maar water. Als ik visite krijg schaam ik me soms dood, want kan de mensen niets aanbieden :')
Ik herken dit heeeeeeeeeel erg goed....
300 verschillende smaakjes verse thee, maar gewoon drinken? Nope... Ja, cola voor de zeldzame keren dat ik last heb van buikpijn