Wat te drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:04

Ze adviseren toch echt je kind max twee glazen melk te geven en water te laten drinken. En geen aanmaak/diksap te geven.
Mijn kind is 2,5 en drinkt alleen water en soms verse jus d’orange := hij wil inmiddels niet eens wat anders.
Ik dronk als kind ook alleen water of thee. In t weekend kregen we wel eens prik of iets anders. Maar ben altijd een theeleut gebleven en drink nog steeds vrijwel alleen water.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:05

Bolero! Sommige smaken zijn vies maar veel zijn best wel lekker. Mijn man drinkt het in plaats van frisdrank. Hij drinkt nu makkelijk 3 liter water per dag. Stuk gezonder. Ik pak af en toe een zakje voor de afwisseling, doorgaans drink ik zelf water.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:07

Vanaf hoeveel calorieën per 100ml heb je een hoge / middel / lage hoeveelheid? Wil in de supermarkt niet bij elk pak op de achterkant kijken als ik iets nieuws en meer gezond wil halen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:08

Ik kreeg als kind bijna altijd thee, licht aangelengde ranja of drinken uit pakken sap, ik hoefde echt geen water te drinken. :+

Tegenwoordig drink ik bijna alleen maar thee en ongeveer 2 glazen fris per dag.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:10

verootjoo schreef:
Ze adviseren toch echt je kind max twee glazen melk te geven en water te laten drinken. En geen aanmaak/diksap te geven.
Mijn kind is 2,5 en drinkt alleen water en soms verse jus d’orange := hij wil inmiddels niet eens wat anders.
Ik dronk als kind ook alleen water of thee. In t weekend kregen we wel eens prik of iets anders. Maar ben altijd een theeleut gebleven en drink nog steeds vrijwel alleen water.

Ik dronk als kind thee, melk, diksap, water en soms ranja of prik en ben er niets op achteruit gegaan :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:16

Shaggy09 schreef:
Schemerdier schreef:
Maar je drinkt toch niet omdat je zin hebt in iets lekkers? Je drinkt omdat je dorst hebt.

Volgens mij heb je een andere mentaliteit nodig, en moet je wennen aan water.

Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'. Maar water is wel de basis... Op de tweede plaats thee of koffie, en dan af en toe eens frisdrank als 'snoep'.

Ik vind het ook heel bijzonder dat je zou vol zitten van water maar niet van cola? :')

Het kan toch dat ze water echt niet lekker vind. Ik vind water wel lekker. Ieder zijn smaak.

Ik denk dat het wel of niet lekker vinden van water echt een kwestie van gewenning is. Als je je hele leven alleen zoet hebt gedronken kan ik me voorstellen dat water wel heel vies is ja, maar in de natuur drinken dieren ook alleen water toch? En paarden, honden, katten etc. Ik kan me niet voorstellen dat er dieren zijn die geen water drinken omdat ze het vies vinden, het is nou eenmaal een basisbehoefte := Nu hebben wij als mens natuurlijk een super grote keuze aan verschillende dranken, maar dat hoeft niet te betekenen dat dit water kan vervangen. Integendeel, de meeste (suikerhoudende) dranken doen meer slecht dan goed, op meerdere gebieden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:17

Onze kinderen drinken water. Net zoals de paarden, hond, katten, kippen, etc. Da's toch niet zielig, maar gewoon het meest normale.

Ik heb zelf water moeten leren drinken, want als je het niet gewend bent, is het lastiger. Meestal neem ik kraanwater met bubbels (soda stream) en een schijfje citroen.

Je kunt als je ice tea zo lekker vindt, ook zelf "koude thee" maken. Recepten zat! En dan weet je precies wat er in zit.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:24

Ik denk idd dat ik als kind verziekt ben.. :))

Wij hadden altijd wel pakken sap in huis.. Lees: dubbeldrank, dubbelfris, appelsap.. Zoiets allemaal..

Heb nooit echt water leren drinken.. Tis niet dat ik het vies vind.. In de zomer is een glas ijskoud water heerlijk.. Maar verder vind ik het niet zo lekker idd.. (ik ben raar denk ik :') )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:27

Wij drinken in huis bijna alleen maar water. Als ik visite krijg schaam ik me soms dood, want kan de mensen niets aanbieden :')
Vooral water met een beetje citroensap is hier favoriet, mjammmm

Pakken sap zijn qua suikergehalte net zo slecht als cola. Er zit gemiddeld 18-20 gram suiker in 1 glas, dat is echt ontzettend veel!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:29

Liselot schreef:
Wij drinken in huis bijna alleen maar water. Als ik visite krijg schaam ik me soms dood, want kan de mensen niets aanbieden :')

Pakken sap zijn qua suikergehalte net zo slecht als cola. Er zit gemiddeld 18-20 gram suiker in 1 glas, dat is echt ontzettend veel!

Voor de beeldvorming: dat is dus 5(!) suikerklonten per glas drinken.
Probeer eens 5 suikerklonten gemengd met water op te drinken, dat is écht niet lekker.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:44

Shaggy09 schreef:
Schemerdier schreef:
Maar je drinkt toch niet omdat je zin hebt in iets lekkers? Je drinkt omdat je dorst hebt.

Volgens mij heb je een andere mentaliteit nodig, en moet je wennen aan water.

Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'. Maar water is wel de basis... Op de tweede plaats thee of koffie, en dan af en toe eens frisdrank als 'snoep'.

Ik vind het ook heel bijzonder dat je zou vol zitten van water maar niet van cola? :')

Het kan toch dat ze water echt niet lekker vind. Ik vind water wel lekker. Ieder zijn smaak.

Water hoeft ook niet lekker te zijn? Water is gewoon het beste/gezondste. Punt. Lekker heeft daar niets mee te maken.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:47

Er bestaat ook water met een smaakje. Dat is super lekker! En 0 kcal :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:48

Schemerdier schreef:
Shaggy09 schreef:

Water hoeft ook niet lekker te zijn? Water is gewoon het beste/gezondste. Punt. Lekker heeft daar niets mee te maken.

Ja maar dan is het niet raar als TS liever niet drinkt? Ik ga ook geen eten wat ik echt vies vind toch opeten omdat het gezond is. En zo geld dat met alles.
Koud douchen is beter dan warm douchen, mij niet gezien.

En natuurlijk moet er wel een balans zijn. Ik eet bijvoorbeeld geen spruitjes want dat vind ik echt ontzettend vies maar dat betekent niet dat ik alle groente uitsluit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:34

Schemerdier schreef:
Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'.

Ik drink (lekker) water wel degelijk voor 'de lekker'. En sommig leidingwater is niet lekker (en zeker niet neutraal.)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:52

Liselot schreef:

Hier ook. En dan koop ik speciaal een pak sap, willen ze thee :') :Y)
Zit ik met een pak sap die over de datum is.
Ik drink het nooit. Vind het jammer van mijn gezondheid en mijn centen.

Ts, ik zou toch proberen langzaam water toe te voegen. Dat kan met kleine stapjes. Tien kleine stappen maken één grote.
Eerst één glas frisdrank vervangen door water. Dan twee, dan drie.. Bij iedere maaltijd een glas. Elke keer als je naar de wc bent geweest en glas water. Of de zoete smaak van frisdrank ontwennen door telkens iets meer water toe te voegen. Kies iets wat bij jou past.
Hou je doel voor ogen en ga ervoor. Je kunt water echt leren drinken.

De alternatieven zijn over het algemeen net zo goed suikerbommen en daarmee verleg je het probleem alleen maar.

Misschien helpt het om voor jezelf op te schrijven waarom je het doet? De voor- en nadelen voor je gezondheid. Inzichtelijk maken wat je op een dag binnenkrijgt aan suiker door je frisdrank. Ik kan me voorstellen dat dat wel extra kan motiveren.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:29

Als je een 500 ml fles vult met water en jezelf voorneemt die voor iedere pauze leeg te drinken en weer te vullen? Niet gelukt, dan direct helemaal opdrinken in de pauze en weer vullen.
Er zijn ook wel apps en ik denk zelfs veel smart watches die je kunnen herinneren te drinken als dat het probleem is.

Verder idd een beetje fruit in het water toevoegen als je liever een smaakje wilt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:46

Ken je slimpie limonadesiroop?
Ik vind deze zo ontzettend lekker. En suikervrij!
Mijn kinderen en ik drinken het en het is veel minder zoet dan gewone siroop maar het heeft absoluut geen chemisch nepsuikersmaak.
Favoriet is hier de sinaasappel en sinaasappel/framboos.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:04

Shadow0 schreef:
Schemerdier schreef:
Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'.

Ik drink (lekker) water wel degelijk voor 'de lekker'. En sommig leidingwater is niet lekker (en zeker niet neutraal.)

Wel, ik drink ook graag water. Maar ik snap dat water niets voorstelt in vergelijking moet zoete frisdrank. Voor mij is water het enige wat de dorst lest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:25

TS, ik zou echt meer water/thee gaan drinken. Je gaat vanzelf wennen aan de smaak.

Wat je werk betreft, voor minder dan 5 euro heb je een thermoskan van een liter. Kook water, gooi in de kan. En je hebt snelle thee. Ik vind het ideaal... ik kan ook niet de hele dag heen en weer lopen naar de waterkoker.

Liselot schreef:

Ik herken dit heeeeeeeeeel erg goed....

300 verschillende smaakjes verse thee, maar gewoon drinken? Nope... Ja, cola voor de zeldzame keren dat ik last heb van buikpijn :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:30

En water met bubbels? Ik vind normaal water ook echt niet lekker, maar de sparkling variant en dan met een smaakje opzich wel :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:31

Janine1990 schreef:
TS, ik zou echt meer water/thee gaan drinken. Je gaat vanzelf wennen aan de smaak.

Wat je werk betreft, voor minder dan 5 euro heb je een thermoskan van een liter. Kook water, gooi in de kan. En je hebt snelle thee. Ik vind het ideaal... ik kan ook niet de hele dag heen en weer lopen naar de waterkoker.

Liselot schreef:

Ik herken dit heeeeeeeeeel erg goed....

300 verschillende smaakjes verse thee, maar gewoon drinken? Nope... Ja, cola voor de zeldzame keren dat ik last heb van buikpijn :')

Ik heb blikjes fris voor de visite en pakjes sap :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:32

verootjoo schreef:
Ik heb blikjes fris voor de visite en pakjes sap :Y)

Opzich geen verkeerd idee...

Maar goed, ik heb straks een voorraadkast, dan kan ik ook wel pakken bewaren, moeten ze het wel opdrinken :') . Kwestie van onthouden _O-

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:33

Ik lees hier alleen maar dingen als; hier zitten weinig calorieën in, of; hier zit geen suiker in..
Weten jullie dan wel hoe slecht zoetstoffen zijn? In de meeste drankjes die suikervrij zijn zitten zoetstoffen die bijna nog slechter zijn dan suiker..

Ook ik drink alleen maar water, alleen met uitgaan weleens Ice tea oid..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:36

Er zijn weinig mensen die water echt lekker vindend, ik drink zelf ook liever icetea. Maar... ik weet hoe slecht het allemaal voor je is.
Om die reden vul ik heel de dag door mijn Dopper zodat ik zeker weet dat ik water drink. En tijdens de lunch en avondeten mag ik dan icetea van mezelf.

Mijn kinderen krijgen ook alleen water. Is echt gewenning. Als opa en oma zijn geweest zeurt mijn oudste ook opeens om icetea terwijl ik hem normaal er nooit over hoor.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:48

Thee leren drinken?

Of een klein scheutje (biologisch) appeldiksap of roosvicee door water?

Ik schrik van de hoeveelheden frisdrank die mensen drinken :7 :o