Ervaring met slaaptraining baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:30

Karin_deB schreef:
Geen tips en adviezen, alleen maar een hele dikke knuffel en virtueel de hand schudden :(:)

Hier een peuter van bijna 3 en een baby van 7 maanden die momenteel beide spoken 's nachts.
De jongste drinkt standaard nog 2-3 flessen per nacht maar spookt nu dus daarnaast ook.

Het is zo ontzettend zwaar dat slaaptekort.
:(:)

Karin, is het niet zo dat juist het feit dat de jongste de fles krijgt dat je het wakker worden in stand houd?? En zeven maanden drie keer per nacht een fles, imo vrij veel.

Zoolgangster

Re: Ervaring met slaaptraining baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:25

Hoe houden jullie het vol? Ik had met 3 weken al hallucinaties van uitputting (voeden op verzoek) en met 6 weken was ik te moe om uit bed te komen en gelukkig sliep mijn dochter vanaf die dag door. Met 8 maand of zoiets begon ze weer lastig in te slapen, maar toen bleek het middagdutje geschrapt te kunnen worden, en ook hielp een fles met wat rijstebloem erin met doorslapen. De BV was met 7 weken al vanzelf gestopt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:27

Zoolgangster schreef:
Hoe houden jullie het vol? Ik had met 3 weken al hallucinaties van uitputting (voeden op verzoek) en met 6 weken was ik te moe om uit bed te komen en gelukkig sliep mijn dochter vanaf die dag door. Met 8 maand of zoiets begon ze weer lastig in te slapen, maar toen bleek het middagdutje geschrapt te kunnen worden, en ook hielp een fles met wat rijstebloem erin met doorslapen. De BV was met 7 weken al vanzelf gestopt.

Went vanzelf.. je voelt je pas weer slecht als je dan volle nachten gaat maken :') .

Ik kan ook echt genieten van de knuffelmomenten s nachts als heel de wereld slaapt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:50

Ik was zo moe dat ik haar gewoon aan de borst hield en in slaap viel. Dan sliepen we tenminste. Ze heeft een tijd zelfs alleen nog s nachts borstvoeding gehad. Later hoefde ze alleen maar bij me te liggen en dan sliep ze alweer.
Ik kan je dan verder ook geen tips geven want een kindje wat zo graag bij je wilt zijn zou ik niet kunnen wegleggen. Als het puur om het sabbelen gaat kan je nog een speentje overwegen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:53

Het is ook vermoeiend, die nachten. ZL huilde zelfs praktisch de halve nacht van de buikpijn, al bleek dat laatste pas later. Daar heb ik 's nachts heel wat uurtjes mee om de bank gelopen met hem in de draagdoek. Pfff. Zombie style mama zijn hoor. Maar toch vind ik, nu ze al een poos doorslapen (en goede slapers zijn het), de nachten dat ze een keer niet doorslapen (ziek zijn, nachtmerries, etc) veel zwaarder. Die hakken er zo idioot hard in, amai.

Overigens sliep mijn dochter pas door toen ik stopte met de borstvoeding. Ze was net geen 3 jaar, ik voedde nog met 1 borst en daar kreeg ik een kloof bij. Ai. Klaar ermee en toen sliep ze door. Zoon daarentegen kreeg door omstandigheden vanaf 8 weken de fles ipv borstvoeding en sliep ook pas met 3 jaar door, dus dat maakte hier niets uit.

Acceptatie hielp hier, maar hulp accepteren zou nog beter hebben geholpen. Zowel baby als mama zijn belangrijk namelijk en een mama die instort is ook nergens goed voor...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:54

Zoolgangster schreef:

Accepteren dat het zo is en door blijven ademen. En je leven niet te vol plannen.
Kinderen zijn nu eenmaal vermoeiend en intensief.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:04

Mijn oudste was tot 2 jaar regelrechte ramp snachts. Er was zelfs een periode dat hij ik het geteld heb dat hij 7 x keer snachts wakker werd. Ik ben toen wel eventjes steeds gaan wachten wat er ging gebeuren als ik even niet kwam. Ging daarna wel wat beterder, lees in minder vaak maar nog steeds vaak. Die heb ik gewoon een flesje gegeven toen hij er om vroeg (cb was er niet mee eens maar ja hun zaten er niet mee). En ik heb hem niet uit bed gehaald verder maar ging er wel bij zitten, beetje net zoals sizzle doet. Deed ik bij hem ook.

Ik ben nu wel gezegend met de jongste want die slaapt gewoon al 10 uren door als vrij vlot. Die moest ik wakker maken de eerste 8 weken. Toen steeds ietsje langer er tussen gelaten om te kijken hoe hij het deed. Want de jongste wel heeft is, dat hij savonds als hij op bed gaat even moeilijk vind om in slaap te komen. Die troost ik is hij rustig en stil ga ik weer weg, meestal begint hij dan weer. Ik wacht even paar minuten 5-10 min (tenzij hij echt begint te krijsen dan ga ik meteen). Ga dan weer naar hem toe troosten, meestal gaat dit zo 2 a 3 keer. Laaste keer dan zit ie er echt tegen de slaap aan, blijf ik gewoon bij hem staan tot hij slaapt.
De oudste had het even nodig om te huilen voor slapen, deze blijkbaar ook. Ik vind huilen iets anders als krijsen. Krijsen zou ik nooit, maar een beetje zeuren/huilen ja dan ga ik er niet meteen naar toe.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:25

Ik heb niet alles gelezen maar ken je probleem(heel goed zelfs,zucht)

Het is maar een fase al breekt het je natuurlijk enorm op!
Ik heb 3 kinderen....nr 1 nooit porblemen mee gehad en een hele rustige slaper....nr 2 was heel onrustig s’nachtsen is tot zn bijna 3de jaar vaak wakker geweest in de nachten,toen was is zwanger van nr 3 en ging nr 2 doorslapen al blijft hij een drukte maker in zn slaap(lijkt op papa).....heerlijk door slapen maar zo gemeen dat ik even mocht proeven van het doorslapen :')
Helaas is nr 3 ook een heel onrustig kindje met slapen(ook overdag trouwens) wat je zegt hier gaan de eerste 4 uur goed en dan begint het zeuren.
Hier krijgt ze geen fles meer maar water maar ze blijft mopperen wat over gaat in huilen.
Ik heb een periode van 2 weken pcm gegeven en toen sliep ze goed.
Maar ja dat is natuurlijk niet de oplossing.
Ik ken je gevoel van helemaal op zijn!ik begreep ineens heel goed de mama’s die de neiging hebben hun kind even door elkaar te schudden.
Ik heb haar nu in het campingbed naast mn bed staan...ze begint in haar eigen bed maar als ik er 4/5 x uit ben geweest leg ik haar bij mij op de kamer.
Ik wordt wakker van elk zuchtje,steuntje en moppertje maar het is niet anders.
Ik houd mezelf voor het is maar een fase....ze is nu bijna 15 maanden dus ik ga ervan uit dat ook zij doorgaat tot haar 3de.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en lees mee mocht de gouden tip hier langs komen. :o

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:40

Ik heb geen oplossing voor je, maar herken je probleem en ben "blij" te lezen dat ik niet de enige ben met gebroken nachten. Mijn zoontje is dan 10 maanden, maar ook een aantal keer per nacht wakker. Ik heb een logeerbed op zijn kamer gezet (dat was 'voor de zekerheid') en daar lig ik dus al 10 maanden op... Hij begint de nacht in zijn eigen bed en ergens in de nacht als hij gaat huilen, leg ik hem bij mij. Dan val ik ook weer in slaap en laat hem liggen. Dat is mijn overlevingsmodus voor deze periode :-).

Ook mijn motto is dat dit over is voor hij 12 is. En tot die tijd maak ik het mezelf vooral zo makkelijk mogelijk en ga de strijd nog even niet aan.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:24

Heeft ze niet gewoon zuigbehoefte? Vandaar die paar slokjes steeds? Speentje misschien? (En ja ik weet dat niet iedereen dat wil etc)

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 22:09

WesternWay schreef:
Heeft ze niet gewoon zuigbehoefte? Vandaar die paar slokjes steeds? Speentje misschien? (En ja ik weet dat niet iedereen dat wil etc)

Speentje wil ze niet. Daar heb ik steeds op gehoopt :) liggen 4 verschillende spenen in haar bed in de hoop dat ze ze een keer gaat pakken maar helaas

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:13

zonnetje1903 schreef:
WesternWay schreef:

Speentje wil ze niet. Daar heb ik steeds op gehoopt :) liggen 4 verschillende spenen in haar bed in de hoop dat ze ze een keer gaat pakken maar helaas

Het is waarschjinlijk een slaap associatie. Ze is gewend om een paar slokjes te drinken om zo weer in dromenland te belanden. Is heel normaal. Dat kun je ‘afleren’ maar kost wat tijd. Ze moet zelf leren slapen, dat is gewoon lastig voor zo’n kleintje.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:18

Weet je zeker dat ze geen oorpijn heeft? Mijn zoon kwam als baby ook vaak in de nacht en hij had volgens de artsen geen oor probleem maar na een bezoekje aan de kno arts bleek het toch wel zo te zijn en na buisje gehad te hebben sliep hij binnen 2 weken door.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:48

Hè wat lastig.

Ik heb geen tips. Hier 3 drama slapers. Bij de laatste liep ik echt op met tenen dacht dat ik door draaide. Ons 2e en 3e kind sliepen veel bij ons in bed vooral de 3e die sliep tot 15 maanden bij ons en lag vooral veel aan de borst.
Het sloopt maar een oplossing heb ik niet voor je

Ik.ben nu zwanger van de 4e we gaan dit keer een cosleeper kopen. En stellen ons in op 1,5 jaar slaap drama maar ik heb een partner en kan daardoor bijvoorbeeld een keer overdag of op de vroege avond bij tanken.

Sterkte!!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:49

Ons zoontje heeft tot 2,5 niet doorgeslapen. Een goede nacht kwam hij 3 keer voor een slok water. Slechte nachten (die waren er genoeg) 8 tot 10 keer. En hij huilde njet maar bleef roepen tot we kwamen, wij wilde geen gehuil in de nacht dus hebben dit ook niet opgezocht.

Mijn gevoel is altijd geweest “tanden en kiezen”. En dat gevoel heb ik nog steeds. Wellicht heeft dit bij je dochter ook effect op het slapen.

Bij ons gaat t nu na 2,5 jaar eindelijk beter, zijn melk gebit is nu door.

Mijn tip, ga op zoek naar een vervanging voor de borst in de naxht. Ook voor jezelf, zoek het contact wel op maar houd het zo rustig mogelijk, ook voor jezelf. Hopelijk blijf je dan in slaapstand en slaap je zelf ook snel in.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:53

Ik zie meerdere hier een cosleeper aanhalen maar ik weet niet hoor .....onze kinderen paste daar echt niet meer in na een half jaar.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:55

cinniz123 schreef:
Ik zie meerdere hier een cosleeper aanhalen maar ik weet niet hoor .....onze kinderen paste daar echt niet meer in na een half jaar.

Ligt er aan welk je koopt.
Wij willen een Chicco en ken meerdere mensen die hun 1 jarige er nog in hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:03

blokje schreef:
cinniz123 schreef:

Ligt er aan welk je koopt.
Wij willen een Chicco en ken meerdere mensen die hun 1 jarige er nog in hebben.

Wij hebben ook een chicco, daar kunnen ze tot 10kg in. Die van ons lag er tot 11maanden in.
Ik ken ook mensen die een ledikant gebruiken en daar een zijkant uithalen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:10

Ik weet het niet hoor maar wat gebeurd er als je s'avonds of snachts een grotere gekolfde fles geeft? Ik deed dat omdat ik s'avonds echt niks had... Koste wel veel kolf-energie van mijzelf.
Verder hier wel een soort slaaptraining gedaan volgens Stephanie Lampe (slapen zonder huilen). Heeft enooooorm veel geduld gekost maar nu (één jaar) gaat het best goed mits ik altijd hetzelfde doe. (Onze kleine sliep dus werkelijk nergens fatsoenlijk)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:17

Wij hebben een ledikant en dan 1 zijkant er uit. Balk op de zijkant geplaatst en poten verhoogd( ledikant gelijk laag gezet zodat ze daar niet uit kon vallen)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:33

Onze dochter wordt straks 5 en slaapt nog regelmatig in de cosleeper. Gemaakt van een Ikea Gulliver met 1 zijkant eruit. Ideaal aangezien tot 3 jaar nog 2 keer per nacht dronk.

Ik kan je geen advies geven, ik heb zeker tot 2 jaar 3 a 4 nachtvoedingen gegeven en daarna nog een jaar 1 a 2 keer per nacht. Nu ze bijna 5 wordt is het nog geen geweldige slaper, maar dat ben ik ook niet.

Ik heb altijd mijn dochter gevolgd en de slechte nachten geaccepteerd al was dat op momenten wel erg moeilijk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 07:57

Een ledikant als cosleeper snap ik dan nog enigszins maar die van mij liepen al voor een jaar en zo ook klimmen.
Kindje van ts is ook al een jaar dan zou ik dus echt geen chicco meer aanschaffen.

Ik geef liever geen voeding meer s’nachts die van mij heeft al 4 kiesjes en 8 tanden zal de eerste niet zijn met slecht gebitje door de melk.
En als ik t zo lees heeft ts dat allemaal al geprobeerd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:29

cinniz123 schreef:
Een ledikant als cosleeper snap ik dan nog enigszins maar die van mij liepen al voor een jaar en zo ook klimmen.
Kindje van ts is ook al een jaar dan zou ik dus echt geen chicco meer aanschaffen.

Ik geef liever geen voeding meer s’nachts die van mij heeft al 4 kiesjes en 8 tanden zal de eerste niet zijn met slecht gebitje door de melk.

Het laatste maakt niet uit met borstvoeding. De tepel ligt ver in de mond. En het zijn MELK tanden. Enig idee waarom ze zo heten?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:46

quera schreef:
cinniz123 schreef:

Het laatste maakt niet uit met borstvoeding. De tepel ligt ver in de mond. En het zijn MELK tanden. Enig idee waarom ze zo heten?

Aardig doen is een een vak niet?maar jij hebt vast t wiel uitgevonden :')
Als je goed leest staat er ik geef liever geen voeding meer
En bij mij is bij nr 2 iets heel anders verteld door de KA dus ik ga ervan uit dat deze daar toch wel gelijk in had.
Buurjongen hier mocht ook zn melk kiezen laten trekken omdat ze zo slecht waren door de bv die hij kreeg 2x per nacht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:49