Lage rugpijn, niemand weet wat er is/wat te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:29

Je kunt heel simpel, zoals de meeste mensen, een magnesium tekort hebben. Heb lang last van mijn rug gehad, steeds naar osteopaat enzo, nadat ik magnesium ben gaan nemen zijn mijn klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Je moet wel de goeie nemen, die je lichaam ook opneemt, magnesium chelaat bijvoorbeeld. Deze neem ik, sorry is in het Frans maar is Amerikaanse site waar ik altijd bestel https://fr.iherb.com/pr/Healthy-Origins ... 27-g/62797

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:33

Ten gevolge van 2 hernia’s in de lage onderrug heb ik ongeveer heel 2017 platgelegen. Gewoon ontstaan omdat ik té snel uit de auto wilde stappen. Ook alle denkbare onderzoeken doorlopen met als resultaat, ja je hebt een kwetsuur en nee we gaan er niets aan doen want je hebt geen uitvalsverschijnselen in je benen, het moet op zijn eigen tijd weer helen.
Dit heeft me anderhalf jaar gekost en eerlijk is eerlijk, ze hebben gelijk gehad, de operatie had me niet geholpen en mijn rug is beter dan voor de hernia’s.
Ik heb een revalidatietraject gevolgd in het Beatrixoord (rugkliniek) en daar leren ze je hoe je, je pijn kan ombuigen (retrain pain). Daar heb ik heel veel aan gehad. Door de pijn wordt je bang en houd je het zelf in stand, die vicieuze cirkel moet doorbroken worden. Bewustwording is hierbij je grootste troef.

Ik zal altijd voorzichtig blijven en de inmiddels geïmplementeerde leefregels in acht blijven nemen, zoals bijvoorbeeld bij het ontwaken voor het opstaan, oefeningen doen in bed (holle rug, bolle rug) als ik lig, zijwaarts omhoogkomen, beide benen op de grond en dan pas gaan staan en als ik zit, regelmatig van positie veranderen. Ik ben dus volledig weer genezen. :j
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, sterkte.