Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:15

nova_zodiax schreef:
Ik ben vanavond ook weer geweest, maar man ik had nog zo’n spierpijn van maandag.

Welke handschoenen hebben jullie ? Ik heb nu twins maar ik ben er niet zo blij mee en wil eigenlijk andere.

Ik heb leren handschoenen en scheenbeschermers van het merk Rumble

superpony

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:17

En jullie broekjes??? Ze zijn zooooo leuk soms.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 20:20

Hier gewone sportkleding, ik vind mijn lijf niet geschikt voor een boksbroekje. Heb je voorbeelden van broekjes, ik vind bij sport 2000 weinig keuze en ook de decatholon heeft weinig keuze.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:44

Ik zeg eerlijk dat ik van een lange broek hou en nog wel ergens een kort broekje heb, maar me sneller ongemakkelijk voel.

Mijn man en zoon hebben wel korte broekjes. Best druk, online besteld en bij de club toen. Volgens mij zijn mijn lange broeken van Ronin? Moet even kijken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:52

Ik sport in een sportlegging, dus (nog) geen boksbroekje voor mij. :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 02:06

Kickboksen met een sportlegging vond ik echt verschrikkelijk :') Er kwam dus al vrij snel een boksbroekje, terwijl ik never nooit met blote benen loop. Wat een verademing! Ik heb er een van Rumble, damesmodel, gewoon zwart met logo.

Boksen doe ik in een fijne joggingbroek, stukje comfortabeler en ik heb met boksen toch wat minder ruimte nodig voor rondvliegende ledematen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:15

Hier ook een sportlegging.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:08

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 16:50

Hoe gaat het met de kickboksende bokkers? :D

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:07

Ik zie het topic nu pas, maar ik doe het ook met school sinds een jaar:D

Heel erg leuk, alleen natuurlijk niet al te professioneel wat ik doe.
Doen jullie het wedstrijdgericht?
Dat is namelijk wel een dingetje voor mij, al die klappen op je hoofd is nogal slecht voor je hersenen.
Vandaar dat ik het gewoon voor de leuk doe, en ook niet verder ga dan dit met school.
Later misschien wel, maar ik vind competitieve sporten wel leuk, en dat gaat het voor mij echt niet worden bij het boksen. Ik ben voorzichtig met mijn hersenen :+ :P

Op school hebben ze handschoenen, dus die kan ik gewoon gebruiken. Ik wil wel graag mijn eigen, maar welke weet ik nog niet. Niet te duur O:)

Voor thuis heb ik nu ook een zak, wel erg leuk, mijn hond snapt er alleen heelemaal niks van :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:14

Leuk zeg via school! Lijkt me ideaal om thuis een zak te hebben. :)

Inmiddels doe ik het drie keer per week, waarbij één keer per week echt techniek en twee keer per week
meer conditioneel, met bodyweight oefeningen en op de pads. Verder niet wedstrijdgericht. Inderdaad
vooral voor het leuke en om fit te blijven!
Inmiddels heb ik mijn 'set' wel compleet, ben uiteindelijk voor scheenbeschermers van Muay gegaan. :j

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:16

Dat is vaak!
Vergeten te zeggen, maar ik doe alleen boksen, dus scheenbeschermers sowieso niet nodig.
Ik heb mijn zak gewoon van marktplaats, genoeg mensen die er vanaf willen ;)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:15

Ha leuk topic komt weer tot leven *\o/* ik doe het voor de fun. Ben wel redelijk getraind op 'niveau' maar heb geen intentie om wedstrijden te doen. Daar in tegen assisteer ik wel de trainer en geef beginners les. Ik ga dan ook mijn kickbokstrainer certificaat halen eind dit jaar zodat ik 'officieel' les mag geven in de sportschool wanneer mijn trainer op vakantie is.
Ik train 5u per week.

Leuk zeg dat je het op school kan doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:22

Ik doe aan B-kick, dus geen idee of ik welkom ben hier haha. B-kick is kickboksen op een zak/paal en niet op elkaar.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:23

Gaaf diesel83! Lijkt me heel erg leuk om te doen. :j

Leuk Zertab! Doe je het al lang?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:25

Nee, nog maar twee maandjes.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:30

:wave:

Ik ben sinds 2 maandjes ook begonnen met boksen bij een sportschool. Op handschoenen, pads en zaktraining en verder nog bodyweight oefeningen. Echt ontzettend leuk!

Ik vroeg me wel af of jullie nog goede tips hebben voor sportbh's :').

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:34

Mijn vriend heeft vroeger wedstrijden gekickbokst. Nu hebben we bij de decatlon stootkussens en handschoenen voor mij gehaald en hebben we maandag voor het eerst getraind.

Maar ik vind het moeilijk om handen en voeten juist te gebruiken en vriend is erg fanatiek. Dus na 10 minuten was ik er eigenlijk al klaar mee. Maar toen gingen we schoppen oefenen en kon ik even mijn frustratie afreageren op hem haha.

Hoe lang duurde het voor jullie de basisstoten onder de knie hadden? En qua spierpijn?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:40

Leuk Neroo en capopjekop!

Qua sport bh's gebruik ik altijd de Nike Indy sport bh, maar ik heb maar weinig ondersteuning nodig.

Ik vind het lastig om antwoord te geven op jouw vraag capopjekop. Ik blijf altijd wel ruimte voor
verbetering zien (maar goed, ik ben ook pas sinds september bezig). Wat mij helpt zijn filmpjes kijken
van bijvoorbeeld Joseph Valtellini (en dan de filmpjes van de Bazooka Kickboxing Academy). Korte
filmpjes waarin hij de techniek(en) duidelijk demonstreert. :j Maar als je maandag pas bent begonnen
dan zal het vast al snel een stuk beter gaan!

Qua spierpijn werd bij mij eigenlijk snel minder. Nu met drie keer in de week heb ik soms nog wel wat
spierpijn, maar lang niet zoveel als in het begin.

Ik mag vanavond weer naar techniektraining! :D

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:17

Nou, ik meld me ook maar eens! Kwam dit topic net tegen, super leuk!

Ik boks op de sportschool, de ene keer is het een training op de zak, en de andere keer met pads op elkaar. Vooral conditioneel, maar echt wel met uitgangspunt techniek. Wij doen altijd erg verschillende dingen. Burpees, planken, combinaties op de zak of op pads, ook de lowkick komt voorbij. Enz enz. Ik vind het super leuk en wil graag wat kilo's kwijt en mijn conditie omhoog krikken. Dat lukt zeker!

Ik ben gister na 2 weken niet kunnen trainen door spontaan niet meer op mijn voet kunnen staan toen ik van de bank kwam weer begonnen met trainen, heb best wel spierpijn. Normaal doe ik 3 tot 4x per week.

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:27

Super leuk, allemaal stoere kickboksende bokkers!

Ik ben nu ruim 2,5 jaar lekker recreatief bezig. Wel een aantal maanden geleden wat meer mee gaan trainen met de gevorderde groep. Wij doen vooral de basis veel oefenen, verdedigen en counteren.

Maar bij ons is het een mengelmoes van thais, kickboksen en MMA. Daarom geeft iedereen met verschillende achtergronden wel eens les, erg leerzaam.

Helaas zijn er maar weinig meiden, waardoor ik 9vd 10 keer tussen de mannen sta, maar ach ze zijn gelukkig wel gezellig. Alleen vinden ze soms dat ze extra voorzichtig met me moeten zijn :') .

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:30

Neroo schreef:
:wave:

Ik ben sinds 2 maandjes ook begonnen met boksen bij een sportschool. Op handschoenen, pads en zaktraining en verder nog bodyweight oefeningen. Echt ontzettend leuk!

Ik vroeg me wel af of jullie nog goede tips hebben voor sportbh's :').

Ik heb ze van shock absorber en daar ben ik erg tevreden over. Ze blijven ook goed in de was.

https://www.google.com/search?q=bh+shoc ... qnqr4eTzbM

Maar ik heb met m'n tietjes weinig te absorberen, zal het ook wel aan liggen...

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:57

Ik vind de sportbh's van superdry erg fijn en dan die wat steviger zijn (brede elastische band onderaan en voorgevormde binnen BH). Heb ze ook van de h&m en nog wat andere merken maar ik pak eigenlijk toch elke keer weer die van de superdry.

@capopjekop het is heel wisselend wanneer je de stoten en uberhaupt de gehele basis onder de knie hebt. Het hangt echt af van hoe vaak je traint, natuurlijke aanleg tot snel oppakken/doorhebben van dingen en je doorzettingsvermogen. En wat wil je? Gewoon lekker boksen/kickboksen of ook echt techniek ontwikkelen (en dat duurt veel langer.. sommige klagen dan ook dat het saai is of haken daar af).

Wat betreft spierpijn: meestal na zo'n 3x word het wel wat minder. Conditie bouw je met (kick)boksen wel echt heel snel op. Belangrijk voor je spieren is een goede warming up en cooling down. (kick)boksen is erg blessure gevoelig ;-). En dat is waarom ik en mijn trainer bovenop techniek zitten bv draaien standbeen met trappen. Ook je polsen op slot zetten is belangrijk anders knak je door je pols met een stoot geven.
Nog een hele belangrijke is je dekking hoog houden en hier ook aan denken als je op een zak/ pads aan het trainen bent.
Laatst bijgewerkt door diesel83 op 17-05-19 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:01

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:33

Wat leuk, ik boks/kickboks nu sinds december. Mocht eindelijk een keer mee met mijn vader, proeflesje zelfverdediging. Dat ging zo goed dat we me de week erop hebben aangemeld voor lessen, we doen het samen dus ook nog gezellig. Twintig minuutjes boksen en twintig minuutjes kracht :)

Afgelopen dinsdag hadden we onze gewonnen clinic waarin we extra op de techniek hebben geoefend, heerlijk koppie leeg en gaan :D