Waves schreef:Prima, ik geloof dat we elkaar gewoon niet begrijpen. Ik sta er meer op zijn Belgisch in geloof ik. Snap de ophef gewoon niet. De test bestaat in hrt buitenland al vele jaren en is qua keuzes en ethiek niet bijzonderder dan elke ander prenatale screening die wel als redelijk standaard wordt gedaan.
(Men zegt wel dat de 20 weken echo een keus is maar die wordt al vele járen zonder enige maatschappelijke discussie afgenomen en als vanzelfsprekend ingepland door de verloskundige, maar over de nipt ontstaat steeds discussie, ik snap het gewoon niet).
Die wordt niet vanzelfsprekend ingepland
Daar moet je zelf een afspraak voor maken nadat je hebt nagedacht of je het wilt of niet. Bij ons iig. En er wordt over uitgelegd wat het is, je krijgt folders mee. En als je nog meer wilt weten krijg je nog een extra gesprek erover.
En er is geen ophef? Iedereen moet gewoon zelf weten of hij die test wil laten doen of niet. Het maakt mij ook helemaal niks uit wat anderen doen, omdat het zo’n persoonlijke keuze is.
Wij hebben gekozen voor geen NIPT, wel 20wkn screening. Anderen kiezen alles wat er te onderzoeken valt, en anderen laten niks onderzoeken.