Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:42

denice schreef:
Eiwitten zitten juist in bvb groenten en bonen. Plantaardig eten is fantastisch maar je moet er wel over nadenken.

Nadenken moet je over vlees ook. ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:51

Mona81 schreef:
Wat zou ik kunnen eten dat meer voedt Pluisje88?
Voor mijn gevoel zijn de boterhammen inderdaad zo opgebrand. Ik vergelijk mezelf weleens met een hoogoven.
Ik eet geen zuivel en eieren, ivm plantaardig dieet/veganistisch.

Heb niet alles gelezen. Maar ik weet niet of de tip van alpro proteïn al is gegeven? Dat is nieuw. Als je dat zou combineren met havermout en fruit heb je denk ik wel een eiwitrijk ontbijt.

Verder zou ik volkoren brood met notenspread of hummus oid combineren met een kleine salade met peulvruchten. Of een volkoren wrap met peulvruchten en andere groenten.

Als avondeten zou ik kijken naar eiwitrijke producten zoals tofu, tempeh, falafel etc. in combinatie met veel groenten en een component volkoren koolhydraten.

Als tussendoortjes dan wat fruit, een zelfgebakken havermoutkoekje, etc.

Ben benieuwd wat er gebeurt als je je eiwitten verhoogt :) advies inwinnen bij een goede vegan diëtist kan nooit kwaad.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:20

Oscar schreef:
Die opmerking over 'slimmeriken' hoeft niet perse hoor, je kunt ook op een andere manier je punt maken ;)

Maar het klinkt ingewikkeld allemaal. Heel vervelend ook voor je dat je zo aan het tobben bent met je gezondheid, dat is echt niet tof. De combinatie met je werk maakt het ook niet makkelijker. Zou een goede diëtist je misschien kunnen helpen? Het is zo te lezen best gecompliceerd allemaal. Als je helemaal gezond bent dan heb je al gauw zoiets van 'ik probeer het gewoon en zie het wel', maar in jouw geval lijkt me dat niet zo eenvoudig. Sterkte ermee, ik hoop dat iemand je goed kan helpen.

Sorry voor mijn formulatie. Maak te vaak mee dat ik word veroordeeld omdat ik diabetes heb en doen mensen alsof ik er wat aan kon doen. Helaas een pech geval.

Heb wel een diëtiste in het ziekenhuis, verschillende gehad alleen kan tot nu toe geen enkele mij fatsoenlijk helpen. Helemaal omdat ze -4kg niet nodig vinden bij me. Ben toch prima. Alleen heb ik 4j geleden been gebroken gehad en die paar kg zijn er nooit meer vanaf gegaan.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:26

Magrathea schreef:
Ok maar zolang je af en toe noten eet en olie gebruikt bij het eten bakken dan zit dat echt wel goed hoor. :))

Volgens mij loop je met vegan eten exact evenveel kans om ongezond te eten als niet-vegan. En een B12 tekort komt voor bij 15% van de populatie, terwijl nog geen 1% vegan is...

Niets tegen jou hoor, maar ik word er altijd een beetje moe van dat veganisme gelijk staat aan ongezond voor sommigen. :o

Je hebt gelijk dat het zo lijkt dat ik Vegan met ongezond vergelijk dat bedoel ik niet, ik ben in algemene zin verbaasd dat mensen zo weinig kennis van voeding hebben. Maar ongezonde alleseter krijgen dan in mijn ogen toch meer binnen dan ongezond etende vegans, terwijl gezond Vegan eten de beste optie is. B12 vind ik echt een onderschat probleem, vegans die ik ken en niet suppleerden kregen allemaal een tekort inclusief mijzelf.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:56

Shaggy09 schreef:
Plantaardig is heel erg gezond juist. Waar dierlijke vetten het slecht doen doen plantaardige vetten het heel goed. :)

Maar ik vind een balans wel belangrijk, dus ook genoeg eiwitten.
Maar dat is verder off topic.

Niet iedereen is in staat om alles uit een plantaardig dieet te halen. Als TS tot die groep behoort zal zij moeten kiezen tussen haar huidige dieet en een gezond lijf & geest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:56

Freya6 schreef:
Je hebt gelijk dat het zo lijkt dat ik Vegan met ongezond vergelijk dat bedoel ik niet, ik ben in algemene zin verbaasd dat mensen zo weinig kennis van voeding hebben. Maar ongezonde alleseter krijgen dan in mijn ogen toch meer binnen dan ongezond etende vegans, terwijl gezond Vegan eten de beste optie is. B12 vind ik echt een onderschat probleem, vegans die ik ken en niet suppleerden kregen allemaal een tekort inclusief mijzelf.

... desondanks is er onderzoek dat suggereert dat zelfs dit niet waard is.

Maar, ik heb nu even niet de kans om het op te zoeken. Als ik er over 2 dagen weer aan denk zal ik het doen :o

Mona81

Re: Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 23:24

Ik heb mijn bloed laten testen, sowieso geen tekorten. Vanavond een wrap gegeten met vleesvervanger, bonen, linzen, sla en tomaat. Dat vulde wel goed. Voor morgenochtend heb ik nu havermout klaar gemaakt. Ik moet werken, dus ik kan gelijk kijken hoe ik het erop doe.
Ik denk ook dat ik meer eiwitten zou moeten nemen, de Alpro Proteïne is ook een goed idee.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:50

Ik krijg ook altijd heel snel trek vooral na het ontbijt. Dus eet nu vaak twee gekookte eieren sochtends en een stuk fruit en dit vult hardstille goed. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:01

Ik zou meer vet gaan eten en minder suiker. Dus avocado, noten, roomboter dikke laag, zuivel eet je niet maar normaal zou je voor volle zuivel moeten kiezen. Kijken of dat helpt. Verder zijn dikke soepen en gevulde soepen fijn om honger tegen de gaan. Op zich kan je je te buiten gaan aan groentesoep zonder enig probleem. Lekker veel groente erin, evt met aardappel erdoor of vermicelli.
In ieder geval koste wat het kost zorgen dat je geen honger hebt, liefst zonder al te veel suiker

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:13

Dorine92 schreef:
Ik zou meer vet gaan eten en minder suiker. Dus avocado, noten, roomboter dikke laag, zuivel eet je niet maar normaal zou je voor volle zuivel moeten kiezen. Kijken of dat helpt. Verder zijn dikke soepen en gevulde soepen fijn om honger tegen de gaan. Op zich kan je je te buiten gaan aan groentesoep zonder enig probleem. Lekker veel groente erin, evt met aardappel erdoor of vermicelli.
In ieder geval koste wat het kost zorgen dat je geen honger hebt, liefst zonder al te veel suiker

een vega eet geen roomboter als het goed is,
Roomboter is een zuiver product

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:17

Je hebt vegan roomboter, die is erg lekker! :9
En jumbo heeft vegan kruidenboter, die is heeel vet maar heel lekker! :9