denice schreef:Eiwitten zitten juist in bvb groenten en bonen. Plantaardig eten is fantastisch maar je moet er wel over nadenken.
Nadenken moet je over vlees ook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mona81 schreef:Wat zou ik kunnen eten dat meer voedt Pluisje88?
Voor mijn gevoel zijn de boterhammen inderdaad zo opgebrand. Ik vergelijk mezelf weleens met een hoogoven.
Ik eet geen zuivel en eieren, ivm plantaardig dieet/veganistisch.
Oscar schreef:Die opmerking over 'slimmeriken' hoeft niet perse hoor, je kunt ook op een andere manier je punt maken
Maar het klinkt ingewikkeld allemaal. Heel vervelend ook voor je dat je zo aan het tobben bent met je gezondheid, dat is echt niet tof. De combinatie met je werk maakt het ook niet makkelijker. Zou een goede diëtist je misschien kunnen helpen? Het is zo te lezen best gecompliceerd allemaal. Als je helemaal gezond bent dan heb je al gauw zoiets van 'ik probeer het gewoon en zie het wel', maar in jouw geval lijkt me dat niet zo eenvoudig. Sterkte ermee, ik hoop dat iemand je goed kan helpen.
Magrathea schreef:Ok maar zolang je af en toe noten eet en olie gebruikt bij het eten bakken dan zit dat echt wel goed hoor.
Volgens mij loop je met vegan eten exact evenveel kans om ongezond te eten als niet-vegan. En een B12 tekort komt voor bij 15% van de populatie, terwijl nog geen 1% vegan is...
Niets tegen jou hoor, maar ik word er altijd een beetje moe van dat veganisme gelijk staat aan ongezond voor sommigen.
Shaggy09 schreef:Plantaardig is heel erg gezond juist. Waar dierlijke vetten het slecht doen doen plantaardige vetten het heel goed.
Maar ik vind een balans wel belangrijk, dus ook genoeg eiwitten.
Maar dat is verder off topic.
Freya6 schreef:Je hebt gelijk dat het zo lijkt dat ik Vegan met ongezond vergelijk dat bedoel ik niet, ik ben in algemene zin verbaasd dat mensen zo weinig kennis van voeding hebben. Maar ongezonde alleseter krijgen dan in mijn ogen toch meer binnen dan ongezond etende vegans, terwijl gezond Vegan eten de beste optie is. B12 vind ik echt een onderschat probleem, vegans die ik ken en niet suppleerden kregen allemaal een tekort inclusief mijzelf.
Dorine92 schreef:Ik zou meer vet gaan eten en minder suiker. Dus avocado, noten, roomboter dikke laag, zuivel eet je niet maar normaal zou je voor volle zuivel moeten kiezen. Kijken of dat helpt. Verder zijn dikke soepen en gevulde soepen fijn om honger tegen de gaan. Op zich kan je je te buiten gaan aan groentesoep zonder enig probleem. Lekker veel groente erin, evt met aardappel erdoor of vermicelli.
In ieder geval koste wat het kost zorgen dat je geen honger hebt, liefst zonder al te veel suiker