Mijn eerste halve Marathon. Wie nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Mijn eerste halve Marathon. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 14:57

Sv jij bent knettergek.

Wat leuk Nodiza! Meeten zal moeilijk worden in de drukte denk ik. Ben benieuwd hoe het je afgaat en hoe je het ervaart. Wat is nu je langst gelopen afstand?

Nou maandag bij de fysio ipv huisarts geweest. 5 dagen rust... knie ingetaped. Het is of de band die op spanning staat (hiervoor moet ik stretchen) of het gewricht en dan ist einde oefening.
Morgen terug voor hopelijk goed nieuws. Deze week dus geen training. Baal er enorm van!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:12

Knettergek :'). Tja, zie mijn onderschrift :P

Dat is echt balen van je knie zeg!!
Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je straks weer verder kunt trainen. Het blijft zo blessuregevoelig, dat hardlopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 16:50

Groen licht! Rustig aan vanavond 30 min lopen met knie in de tape. Het lijkt de pees te zijn die ook aan de heup gekoppeld zit. Geen grote beschadiging maar bij erge pijn stoppen ivm risico op afscheuren.
Dus duimen dat het een pijnvrij rondje word!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:39

Ik hoop het ook voor je, maar doe alsjeblieft rustig aan. Ik heb precies die peesaanhechting geïrriteerd gehad en daar ben ik een half jaar zoet mee geweest.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 19:53

Supervixen schreef:
Ik hoop het ook voor je, maar doe alsjeblieft rustig aan. Ik heb precies die peesaanhechting geïrriteerd gehad en daar ben ik een half jaar zoet mee geweest.

KKKK** heb mijn rondje gedaan maar het gaat niet. Ofja het gaat wel maar het doet heel veel pijn en als het pijn doet mag ik niet doorlopen van de fysio... |o Altijd wel kleine pijntjes en dingen gehad maar nooit echt een blessure. Had dit geen 3 weken kunnen wachten?!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:24

Neeeee dat is echt heel erg K****!

Misschien toch overbelasting??

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 20:47

Dat zou wel raar zin heb het echt heel langzaam opgebouwd. Schoot er ook echt opeens in. Fysio staat ook voor raadsel. De testen wijzen niks ergs uit alleen die pees. Maar dat zou niet abrupt pijnklachten mogen geven. Slechtste geval is scan laten maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:19

Ai das minder. Verzorg je maar goed. Klote dit.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:00

Oh noooooo wat ontzettend vervelend zeg! Heb met je te doen! -O- ;(

Mijn langst gelopen afstand is 17 km. :o
De laatste paar kilometers gaat het puur op karakter worden. :))
Maar heb zoiets van het is mijn eerste en ik zie wel wat mijn tijd wordt.
Heb erg veel zin in en ben benieuwd hoe het mij afgaat. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:33

hoe gaat het nu?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:23

Nozidia dat zal wel goedkomen dan!

Nou het raadsel heet een lopersknie. Gezien mijn opbouw, vreemd maar daar doen we niks aan. Het goede is, je kan er mee doorlopen (niet aan te raden). Het slechte, het doet echt immens veel pijn.

Eigenwijs als ik ben zondag weer gaan proberen en zolang ik op echt vlak terrein bleef ging het goed. Tot ik op een weg kwam waar normaal geen kip rijd maar het nu heel druk was en ik in de berm moest lopen. Ik voelde de pijn opbouwen en uiteindelijk echt exploderen. Ik kon met de beste wil van de wereld geen stap meer verder. Mijn vriend is me komen halen met de auto op 9.8km.
Verder dan ik had verwacht. 8 km te weinig voor wat ik wilde....

Maandag gefietst als alternatief. Vandaag weer naar de fysio geweest en 5km gelopen op de loopband. Toen begon het zeer te doen dus gestopt en op de fiets gestapt. Daar nog 20 min op rondgepeddeld.

Zaterdag of zondag ga ik nog 1x lopen. Hopelijk 10/12km en dan pak ik de hele week rust. Fysio taped het zatedag in. Pijnstillers mee en doorbijten. Ik hoop nog steeds dat het mogelijk is om die tijd van onder de 2 uur te halen maar het zal heel heel moeilijk worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:35

Heftig. Wat is een lopersknie precies?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:58

Ik kom weer even onder m’n meelees steentje vandaan :D Een lopersknie is écht heel vervelend! Ik heb het zelf ook gehad, tweemaal zelfs ;( , en dat ze zeggen dat je er mee door kan lopen snap ik echt niet. Want ik had klachten, toch de halve van Egmond gelopen en vervolgens kon ik niet eens meer fatsoenlijk lopen of de trap op komen door de pijn bij m’n knie. Uiteindelijk bleek het toen te komen door triggerpointen in m’n hamstrings door overbelasting met hardlopen. Helaas pas een half jaar later achter gekomen (en al m’n fysiobehandelingen voor niets opgemaakt), maar na twee keer op de pijnbank bij een masseur was ik er wel helemaal vanaf *\o/*
Wil niet zeggen dat dat bij jou ook in de hamstrings zit, maar ik zou wel heel voorzichtig zijn met hardlopen nu en misschien toch deze halve marathon even laten voor wat het is en straks voor een andere gaan..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:05

Dat klinkt heftig zo'n lopersknie!
Ik hoop dat je het gaat redden, maar doe voorzichtig. Je hebt maar 1 lijf.

Ik heb me gisteren uitgeleefd bij een metal concert. Nu een zere plek in mijn kuit, die ik een tijd geleden ook had. Grrr.. benen wilden vandaag ook niet meewerken door gisteren :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:38

Als alles volgens plan gaat, loop ik mijn eerste HM tijdens Maastrichts Mooiste.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:06

Vervelend een lopersknie :(:) Ik heb zelf ook begrepen dat je met een lopersknie niet door mag lopen...

Ik zou het wel goed aankijken of het er in zit voor de wedstrijd... Het zou toch zonde zijn als je blessure verergerd :(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:57

Ach nee wat stom! Ik ga inderdaad mee met de rest, kijk uit. Het is heel jammer dat je je wedstrijd wellicht niet kan lopen maar er komen er nog zoveel. Wie weet ben je dan wel in topvorm zonder pijn. Dan is het toch veel leuker.
Een hele tijd uit de running zijn is echt heel naar en zo zonde :(:)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 08:13

Lief al jullie berichten.
Het word idd niet aangeraden om door te lopen maar het kan wel...

Jullie maken me wel aan het twijfelen maar na half jaar trainen... ik zat er zo doorheen met de trainingen. Als ik dat nog een x opnieuw moet doen... ik denk niet dat ik dat doe.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:14

Ik heb zelf met een blessure geworsteld en die deed tijdens het lopen nooit zoveel pijn als jij nu zegt en daar ben ik ook wel tijdje mee bezig geweest. Bij twijfel zou ik het niet doen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:07

leonie87 schreef:
Lief al jullie berichten.
Het word idd niet aangeraden om door te lopen maar het kan wel...

Jullie maken me wel aan het twijfelen maar na half jaar trainen... ik zat er zo doorheen met de trainingen. Als ik dat nog een x opnieuw moet doen... ik denk niet dat ik dat doe.

Als je doorloopt loop je het risico dat je straks een hele tijd helemaal niet meer kan lopen. Het is echt flink balen, ik weet het uit eigen ervaring. Maar ik was zo stom om die halve marathon toen wel te lopen en daar heb ik achteraf dus heel veel spijt van gehad. Luister nu echt veel beter naar m’n lichaam, die pijn geeft gewoon aan dat er iets aan de hand is. Helaas |(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:29

leonie87 schreef:

Ik snap dat wel hoor, maar je bent straks echt zo weer op je oude niveau. Echt :(:)
Ook ik was enthousiast en eigenwijs en ik ging mét blessure toch die 14 km door het bos rennen. Toen had ik echt heel veel pijn en zat ik nog langer stil.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 11:57

Nou we zitten in de laatste week. Ik heb besloten het te gaan proberen. De conditie is er...

De laatste 2 trainingsweken zijn natuurlijk niet ideaal geweest en de afgelopen weken heb ik bijna helemaal niet meer gelopen om mijn knie te sparen. Dit weekend heb ik een halve marathon gefietst. Symbolisch voor mezelf. Gewoon in de sportschool en hard doortrappen met een hartslag van minimaal 130 om toch een beetje het hardloop conditiegevoel na te bootsen voor mijn lijf.

Wat betreft gewicht heb ik mijn streef gewicht ook gehaald vorige week om zo het gewicht dat ik mee moet nemen zo laag mogelijk te houden. 59.5 kilo moet er mee zondag + outfit en gelletjes natuurlijk.
Heel blij mee want dat scheelt toch weer 2/3 kilo!

kortom, op mijn knie na, heb ik er echt alles aan gedaan om zo fit mogelijk aan de start te komen!
Deze week houd ik zoveel mogelijk rust en probeer ik goede nachten te maken.
Wel alle dagen op de fiets naar het werk om zo de benen lekker los te houden.
Ik vind het nu al spannend en heb er veel zin in!

Zaterdag nog langs de fysio voor nieuwe tape en dan zondag paar pijnstillers erin en in me zak en gaan... Op naar die streeftijd van 1:59:59 :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:06

Ik ben benieuwd of je je streeftijd gaat halen! En hoe het met je knie zal aflopen. Doe er alsjeblieft voorzichtig mee.

Ik had 2.00.45 afgelopen zondag. Was net een tikje te snel gestart, en mijn telefoon viel 3 meter voor de finish op de grond. Moest ik omdraaien pffff. Gelukkig niet kapot.
Hopelijk in het najaar sub2. Dan ga ik sowieso in Keulen de halve lopen. Heb ook nog een trail van 23km op het oog in oktober op de Veluwe, met aardig wat hoogtemeters.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:53

Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen en je je streeftijd gaat halen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:03

Spannend TS! Hou ons op de hoogte.