Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:54

wendy1987 schreef:
Pff ook een verhaal zeg!!
Kunnen ze die schroef dan toch niet verwijderen bij je of is dat te lastig?

Bij mij is het idd ook pijnlijker na veel doen. Een dag veel lopen op t werk is avond op de bank en pijn.
Dat blijft ook wel want dat zit echt in gwricht en dat kunnen ze niet beter maken.

Maar de pijn bij aanraking eraf is wel fijn dus daar gaan we nu voor.

Schroef konden ze toen tijdens de operatie er wel uithalen maar dan moesten ze hem eruit boren. Aangezien de breuken net genezen waren wilde ze niet een nieuw gat boren en het gewricht zo schade toe te brengen. Dat zou dan gelijk betekenen dat de operatie een stuk heftiger zou zijn. En de pijn en herstel dus ook. Dus op advies van de arts eerst zo gekeken hoe het ging.
Mocht ik wel weer veel last krijgen. Dan kan ik die schroef er wel uit laten halen. Echter weet ik op voorhand al dat de operatie dan veel zwaarder wordt dan de tweede operatie die ik gehad heb waarbij de rest van het ijzer verwijdert is.

Dat blok is wel raar ja he. Bij mijn eerste operatie is die niet goed gezet. Tweede keer gelukkig wel maar blijft een gek gevoel. Na 24 uur is het ongeveer uitgewerkt. Maar volgens mij werd ik de volgende dag al zo goed als normaal wakker. Ik kon toen al een stuk beter/soepelender lopen dan voor de operatie. Dus hoop dat dat bij jou ook zo gaat. Ik heb geloof ik wel eerst trouw pijnstillers om de zoveel uur genomen. Maar de operatie is mij toen zo meegevallen dat ik redelijk snel heb afgebouwd. Ik kon ook aardig snel weer redelijk uit te voeten. Ben ook echt benieuwd hoe je wond gaat genezen. Zal het herstel denk ik zoveel makkelijker maken als niet weer hetzelfde gaat gebeuren.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:59

Nou Wendy hoop echt dat het je verlichting geeft!
Fijn dat ze je daar alsnog redelijk snel konden helpen! Wel beetje rustig aan doen he en laat kody en manou maar goed voor je zorgen!

wendy1987

Re: Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 00:01

Jeetje daantj. Hopelijk krijg je er niet echt last van dan. Ik ben heel benieuwd hoe de nacht gaat verlopen en hoe t morgen is.

Aah dank je. Kody en manou vervullen hun taak goed idd haha.
Nu idd hopen op goed herstel!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:38

Raar dat die schroeven zoveel pijn kunnen doen ook al zeggen ze dat het niet kan. Waarom zou het niet kunnen vraag ik me dan af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:41

Schroeven/metaal is een lichaamsvreemde stof. Sommige mensen hebben een sterk werkend afweersysteem en kapselen dit in of in halen alles van stal om het kwijt te raken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 14:26

Suzanne F. schreef:
Raar dat die schroeven zoveel pijn kunnen doen ook al zeggen ze dat het niet kan. Waarom zou het niet kunnen vraag ik me dan af?

Ja stom he. Dat ze blijven beweren dat t niet kan. Totdat ze zien dat je er echt pijn aan hebt..

Inmiddels begint de verdoving uit te werken. Vanmorgen kon ik mijn tenen wiebelen. 3uur later iets mijn voet zijwaarts. Nu hele voet op en neer. Nog steeds verdooft maar gaat nu ook meer tintelen. Teken dat t dus gaat uitwerken.
Slik netjes mijn medicatie en hoop echt dat ik niet weer de pijn ga voelen van de wond zoals eerder. Die was ik vergeten maar t komt nu weer terug. Net alsof ze gewoon nog aan t snijden zijn op die plek.
Hoop dat dat nu niet komt...

Verder gaat t wel aardig. Goed kunnen slapen want alles verdooft dus kon redelijk lekker liggen gelukkig.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:45

wendy1987 schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja stom he. Dat ze blijven beweren dat t niet kan. Totdat ze zien dat je er echt pijn aan hebt..

Ik ben jaren terug geopereerd aan mijn voet en had daarna ook flink last van de schroeven. Volgens de arts was het onmogelijk dat ik er zo'n last van had..Wat een opluchting dat ik ze er, een jaar later, toch uit heb laten halen. Tijdens de operatie moest de arts toch wel erkennen dat het er allemaal erg onrustig uit zag en hij zich wel kon voorstellen dat het klachten veroorzaakte...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 20:50

Ja was bij mij ook idd.

Je zou toch verwachten dat ze met zoveel mensen ook eens zeggen dat t wel kan..

Hier nog steeds alles prima. Kan mijn voet weer bewegen maar onderbeen nog half verdoofd dus nog niet echt pijn pijn. Af en toe gevoelig maar gelukkig nog niet heel erg..

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:52

Hopelijk blijft de pijn onder controle voor je. Heel veel beterschap.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 12:02

Inmiddels is de verdoving compleet uitgewerkt.
Pijn is nog te doen nu ik nog niet veel gedaan heb. Belasten lukt me niet nog.
Gewricht zit weer lekker vast. En als ik probeer verder in de 90 graden te komen doet t wel zeer dus we houden t maar ff zo en doen rustig aan...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 14:13

Van de nsaid zit ik continu op het toilet. Gelukkig vandaag de laatste en indien veel pijn vraag ik om andere.
Kan inmiddels zonder krukken rondstrompelen. Maar wel in de niet juiste houding. Voet blijft nog in hoek van zo'n 120 graden staan. Maar als ik m voor me uit houd kan ik er dan wel op leunen. Afrollen is geen optie. Dan nog wel pijn dus dat doe ik niet..
Mede zonder krukken omdat mijn schouder compleet zeer doet door t lopen met krukken.
Over belast door combinatie veel liggen en veel gewicht dragen omdat enkel eerst verdoofd was.
Verder lekker op de bank en veel pootje omhoog.
Verveel me wel kapot...

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:14

Wat fijn om te lezen dat de operatie goed is verlopen Wendy. Nu ik het zo lees lijkt die blokkade me toch ook wel een uitkomst, het is dat ik het echt niet aandurfde. Je voet goed omhoog houden ;)!

Ik ben inmiddels 4 weken verder, de wonden zijn dicht en ik kan echt alles weer. Vorige week 10 minuten op de loopband gerend, mijn enkel was wel wat stijf maar niet pijnlijk. Ik hoop dat de pijn bij jou mee gaat vallen, pijn heb ik niet echt gehad na de operatie.

Ik ben er van overtuigd dat die pinnen en platen je beweegbaarheid echt beperken! Bij mij begon het ook te irriteren. Nu alles eruit is kan ik mijn tenen ineens naar me toe bewegen. Dat kon voor het verwijderen van de schroeven en platen echt niet. Ben blij dat ik het heb gedaan.

Hoop dat alles goed verloopt en dat je ook echt verschil gaat merken in beweegbaarheid en minder pijn! Ik ga voor je duimen!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 14:08

Ow ik hoop echt dat t bij mij echt gaat meevallen ook. Nu wel meer last ervan.
Fijn dat t bij jou zo opgeknapt is!! Ik merkte na de eerste keer materiaal eruit ook echt verschil. Benieuwd of dat nu ook weer is.
Hij is nu echt stijf iig.. en pijnlijk.
Vanmiddag mag t verband eraf. Spannend hoe t eruit ziet..

Net even zitten hobbyen
Afbeelding
Vind ik altijd leuk om te doen maar normaal pak ik die rust niet.
Durf alleen geen achtergrond te maken dus vd week nieuwe maken en dan eerst de achtergrond fixen. Haha

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 20:19

Inmiddels verband eraf. Ziet er volgens mij wel goed uit.
Nu merk ik wel dat enkel nog stijver wordt nu druk verband eraf is.. en her en der wat steken van de wond..

Zet het even in spoilers

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Het valt wel mee maar t is natuurlijk wel een wond met wat bloed.. haha

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:11

Sterkte TS.

Wond ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, hoop dat het zo blijft.

En mooie tekening, doe ik je niet na. +:)+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 22:19

Dank je :)

Inmiddels t gaasje eraf. T is niet mooi gehecht maar dat maakt me niet echt uit. Hoop alleen dat t echt dicht blijft. Nu pleister eroverheen. Moet t droog houden en af gedekt van de arts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:30

Huh, heb er in totaal 21 staan en die zijn niet bepaald de meest fraaie.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 17:42

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:24

Zal denk ik nog wel even blijven dat hoog houden. Maar gewoon lekker doen als het nodig is.
Hoe gaat het lopen nu? Kun je al wat meer in de 90 graden komen en afwikkelen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:28

Ik kan op sommige momenten van de dag steeds meer richting 90 graden. Andere momenten zit die toch nog weer vast en lukt t niet.
Wond is nog wel gevoelig..
Ik strompel rustig verder iig haha en hou m gewoon veel omhoog op een kussen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:28

Ik heb ook nog wel een week of twee wat mank gelopen hoor, komt vooral door die wonden.
Zou nog even wachten met echt lopen, volgens mijn arts mocht dat binnen 3 dagen weer maar daardoor is mijn wond weer een beetje open gegaan (was gelijmd)

Die tekening is gaaf! Fijn dat je op die manier afleiding hebt.
Pootje goed omhoog houden he?!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 16:01

Ja, veel omhoog. Als ik wat meer door huis strompel gaat het ook tintelen, vreemd gevoel. Mssn door de verdoving nog? Moet ik even uitzoeken..

Mijne is volgens mij deels gelijmd en verder lelijk gehecht.. :')

Even spoilers, t valt wel mee maar toch..:
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Nu maakt cosmetisch me echt niet uit, want het was al niet mooi door de vorige keer complicaties. Maar er zijn wel meerdere technieken om stevig te hechten die er iets netter uit zien :Y)

Ook al het materiaal bij elkaar gelegd zoals het in mijn enkel zat:

Afbeelding

Die 2 in t midden zijn die van deze sessie. Nu is alles er weer uit.

Ga ook nog even achter RX aan die ze op woensdag gemaakt hebben, direct even mailen nu :))

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:44

Wel een mooi klein sneetje.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 16:51

Ja de plaat was er al uit dus voor 2 schroeven hoefde ze niet over complete oude litteken heen. Dat scheelt wel weer :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:02

Dat ijzerwerk komt mij bekend voor }>