Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:29

Petrichor schreef:
Heeft de Mirena hormonen?

jazeker.

Hoe waren je klachten voor dat je de pil ging slikken?
Ik zou anders eerst even terug naar 0 gaan. Pil kan ook veel bijwerkingen geven.
Dan kan je daarna misschien een betere keuze maken.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:31

Petrichor schreef:

Ja :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:33

Petrichor schreef:

Ja,dat zorgt erbij veel mensen wel voor dat ze niet meer ongesteld worden.
Tegenwoordig heb je ook de Kyleena, die is kleiner en heeft nog minder hormonen (echt maar een fractie van de pil bijvoorbeeld, dat is met de mirena ook al veel minder). Ook met die spiraal word ik niet meer ongesteld. Voel hem alleen zitten na eh, diepgaande liefde :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 10:36

Ik zou even een samenvatting geven:

Vanaf het moment dat ik aan de pil begon was mijn gevoel afgevlakt. Ik heb helemaal niet meer het gevoel van blijdschap etc etc. Ik heb daardoor heel wat verschillende pillen geprobeerd in de hoop dat het over zou gaan maar tevergeefs. Daarom is mijn conclusie dat ik niet gemaakt ben voor hormonen. Maarja de pil is natuurlijk heel anders dan een staafje een pleister of een spiraaltje.

Ik heb net even met mijn moeder gepraat. Zij zegt dat ik voor een Mirena spiraal moet gaan. Maarja hoe zit het dan met die hormonen? Je krijgt ze namelijk plaatselijk, zou ik er dan ook last van hebben?

Sonja_vR

Re: Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:43

Ik heb de pil geslikt
Een tijd niks en toen de Mirena

Ik word idd niet meer ongesteld (die kans is vrij groot bij de mirena, dat menstruatie gaat uitblijven)
Qua hormonen en effect of psyche/emotie ; ik merk van de mirena vrij weinig.

Hormonen worden ter plaatse afgegeven en minder hoog qua dosering dan de pil(is wat de Huisarts mij vertelde)
wat het effect kan verklaren.

Zetten is even vervelend , maar niks extreems . Ik heb hem het eerste half jaar bij bepaalde activiteiten wel voelen zitten , maar bij controle zat hij gewoon goed etc
Maar denk ook wel dat je lijf moet wennen aan een vreemd voorwerp in je lijf

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:45

Petrichor schreef:
Ik zou even een samenvatting geven:

Vanaf het moment dat ik aan de pil begon was mijn gevoel afgevlakt. Ik heb helemaal niet meer het gevoel van blijdschap etc etc. Ik heb daardoor heel wat verschillende pillen geprobeerd in de hoop dat het over zou gaan maar tevergeefs. Daarom is mijn conclusie dat ik niet gemaakt ben voor hormonen. Maarja de pil is natuurlijk heel anders dan een staafje een pleister of een spiraaltje.

Ik heb net even met mijn moeder gepraat. Zij zegt dat ik voor een Mirena spiraal moet gaan. Maarja hoe zit het dan met die hormonen? Je krijgt ze namelijk plaatselijk, zou ik er dan ook last van hebben?

Ik voelde met de mirena meer emoties zeg maar dan met de pil. Absoluut geen last van gehad en het zetten is absoluut kl*te maar dan ben je er ook 5 jaar helemaal vanaf.
Heb nu de kyleena na 5 jaar mirena en die vind ik zelfs nog fijner, maar ik ben dan wel een geluksvogel die daar niet mee ongesteld word. Dat is minder normaal dan bij de mirena.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 10:51

Oke Kyleena klinkt ook wel interessant. Die is dus kleiner ook dan de Mirena? Mag ik vragen wat de Mirena en de Kyleena kosten?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:56

Petrichor schreef:
Oke Kyleena klinkt ook wel interessant. Die is dus kleiner ook dan de Mirena? Mag ik vragen wat de Mirena en de Kyleena kosten?

Tot je 21e niets geloof ik, daarna ongeveer 150.
https://spiraalplaatsen.nl/kosten-spiraaltje/

Maar ik vergat de pil zo regelmatig eens dus betaal het graag :+

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:13

Ik had een Mirena spiraal.
Helaas waren deze hormonen voor mij te zwaar en kreeg ik als nog elke maand mijn menstruatie.

Door dat de hormonen te zwaar waren had ik veel last van migraine en wisselstemmingen.
Voor mij was dit niet echt de oplossing

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:15

sayenti schreef:
Helaas waren deze hormonen voor mij te zwaar en kreeg ik als nog elke maand mijn menstruatie.

Door dat de hormonen te zwaar waren had ik veel last van migraine en wisselstemmingen.

"Grappig" is het hoe mensen er anders op reageren.
Toen ik zei dat de kyleena mij goed klonk omdat er minder hormonen in zitten zat ze echt even maf te kijken. "NOG minder hormonen? In de mirena zit al 10x niets" := Nouja dat was de strekking _O- _O-

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:19

Petrichor schreef:

Kan eventueel zijn dat je verzekering het vergoed. (Moet je wel je eigen risico betalen maargoed).

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:22

pluisje88 schreef:
Weet je wat de reden is dat je zon last hebt van je menstruatie? (He hoeft uiteraard niet te zeggen wat die reden is) Dat is namelijk niet hoe het hoort te zijn. Waarschijnlijk als je de oorzaak weet dan zijn de klachten te verlichten. Hormonen horen in je lijf en menstruatie hoort erbij dat heeft de natuur zo bedacht. Als dat niet goed loopt dan zou ik me persoonlijk eerder daar verder in verdiepen dan in het zoeken naar een oplossing die je lichaam nog meer uit balans brengt.

Bij mij zelf heeft het in ieder geval een groot verschil gemaakt. Van bijna onhoudbaar zwaar met veel pijn naar heel licht met een half uur tot een uur wat ongemak. Pijn Kun je het niet eens meer noemen.

Wat heeft bij jou dan geholpen om de klachten te verlichten? Ik heb het r 2x met de HA over gehad, en die kwam helaas niet verder als: 'ja hoort er nu eenmaal bij, sommige mensen hebben de pech dat ze er meer last van hebben'.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:29

Azmay schreef:
sayenti schreef:

"Grappig" is het hoe mensen er anders op reageren.
Toen ik zei dat de kyleena mij goed klonk omdat er minder hormonen in zitten zat ze echt even maf te kijken. "NOG minder hormonen? In de mirena zit al 10x niets" := Nouja dat was de strekking _O- _O-

Echt gek mijn collega is hier wel heel tevreden van. Dus idd hangt het echt van persoon tot persoon af.
Ik wou gewoon mijn regels niet meer hebben na mijn bevalling dus zou dit de oplossing zijn helaas na een jaar heb ik ze er laten uithalen en pak ik nu de minipil moet ik niet onderbreken dus regels blijven gelukkig uit.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:33

Die novasure vind ik zo heftig klinken zeg... Hoe zit het eigenlijk met vergoeding van sterilisatie en de novasure behandeling?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:43

Ik had vroeger ook enorm pijnlijke en heftige menstruaties en kreeg toen van mijn huisarts een boek voorgeschreven, ja echt :)). Volgens mij heette het 'Genees PMS zonder hormonen'. Ik kwam met dat boek tot de conclusie dat ik weleens een B6 tekort zou kunnen hebben, want de voeding waar dat in zit, at ik weinig of niet. Ik ben anders gaan eten en ik ben tijdelijk B6 gaan bijslikken en toen ging het al snel veel beter.
Nu is teveel B6 gevaarlijk, maar te weinig is ook niet fijn: flinke PMS en slaapproblemen!

Jaren later kwam ik erachter dat Magnesiumtekort spierkrampen en ook menstruatiekrampen veroorzaakt. Ook Magenesiumcitraat gaan slikken en warempel, toen werd het gevaarlijk, want ik voelde het niet meer aankomen :o *\%/*

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:58

Petrichor schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.

Ik zou Cerazette eens proberen. Is zonder oestrogeen. Ik neem deze al enkele jaren en ben er heel tevreden over. Sommige mensen hebben er nog lichte bloedingen mee, anderen (zoals ik) niet.

Mijn arts zei dat als hij zelf een vrouw was, zeker voor deze pil zou kiezen :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:02

Mona81 schreef:
Die novasure vind ik zo heftig klinken zeg... Hoe zit het eigenlijk met vergoeding van sterilisatie en de novasure behandeling?

Naar mijn weet niet je m zonder medische indicatie zelf betalen.

En ja het is definitief. Maargoed, ik ben wel voorzien :')
Wou graag 1 kind. Dat werden er ineens 2. Ik ben wel klaar :')

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:12

Petrichor schreef:

Of je gaat voor een koperspiraal. Maar je kan dan ook meer last hebben van de ongesteldheid, voordeel is dat je geen hormonen hebt en beschermd bent.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:14

SinneJ schreef:
Petrichor schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.

Ik heb er ervaring mee :) ik doe het er al 2 jaar erg goed op, ik heb anders ook erg veel last van maandstonden namelijk en snel bloedarmoede. Mijn ervaring is dat het het beste werkt als je ze echt heel erg stipt op hetzelfde uur neemt elke dag, op die manier heb ik ook geen tussentijdse bloedingen.

Als je nog wat wil weten, hoor ik het wel!

Ik gebruik deze pil ook. Ben bijna nooit ongesteld, en als het zo ver is dan is het een dag en zo licht dat een inlegkruisjes al genoeg is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:17

muntdrop schreef:
pluisje88 schreef:
Weet je wat de reden is dat je zon last hebt van je menstruatie? (He hoeft uiteraard niet te zeggen wat die reden is) Dat is namelijk niet hoe het hoort te zijn. Waarschijnlijk als je de oorzaak weet dan zijn de klachten te verlichten. Hormonen horen in je lijf en menstruatie hoort erbij dat heeft de natuur zo bedacht. Als dat niet goed loopt dan zou ik me persoonlijk eerder daar verder in verdiepen dan in het zoeken naar een oplossing die je lichaam nog meer uit balans brengt.

Bij mij zelf heeft het in ieder geval een groot verschil gemaakt. Van bijna onhoudbaar zwaar met veel pijn naar heel licht met een half uur tot een uur wat ongemak. Pijn Kun je het niet eens meer noemen.

Wat heeft bij jou dan geholpen om de klachten te verlichten? Ik heb het r 2x met de HA over gehad, en die kwam helaas niet verder als: 'ja hoort er nu eenmaal bij, sommige mensen hebben de pech dat ze er meer last van hebben'.

Regulier kunnen ze er inderdaad niet veel mee zonder ingrijpende dingen of zware middelen in te zetten. Complementair heeft de nodige mogelijkheden. Ik heb meerdere (kleine) dingen gedaan die uiteindelijk mega invloed bleken te hebben. Ze hier noemen heeft weinig zin aangezien het heel persoonlijk is wat wel of niet helpt. Het heeft mij verdeeld over een half jaar ongeveer 150 euro gekost denk ik de dingen die ik gebruikt heb, en heb al drie kwart jaar amper meer last. Menstruatie is heel veel minder en geen pijn meer. Regulier roept inderdaad vaak dat hoort er nou eenmaal bij. Nou niet dus hoor. Hoeft helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:24

Ik had het ook eerst niet op een spiraaltje, maar had zo ontzettend veel last van ongesteldheid, en werd ongelofelijk depressief door de pil. Toen toch maar voor een mirena gekozen, ondanks dat ik nog maar 19 was.

Hele goede keuze geweest. Je voelt er oprecht helemaal niets van, en ik heb geen last van de hormonen. Bijna niet meer ongesteld, en het ding zit er 5 jaar. Zou 'm wel in het ziekenhuis laten plaatsen, is net wat prettiger voor je eigen gemoedsrust.

Denk echt dat een mirena je beste optie is. Er zitten véél minder hormonen in, en ze worden veel geleidelijker afgegeven. Als je de pil inneemt heb je iedere keer een piek van hormonen, en ook véél meer hormonen even. Tot twee keer toe werd ik daar ontzettend labiel en depressief van, maar van die mirena heb ik nooit last gehad. Daarbij kan je 'm niet vergeten. Ik wil nooit meer anders.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:43

Citaat:
Tot twee keer toe werd ik daar ontzettend labiel en depressief van, maar van die mirena heb ik nooit last gehad. Daarbij kan je 'm niet vergeten. Ik wil nooit meer anders

Ik heb 3x een Mirena gehad en riep hetzelfde.
De 4e was echt drama. Mijn lijf wilde dat ding gewoon niet meer.

Het enige voordeel is dat hij er ook zo weer uit is als het niet bevalt ;-)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 17:42

De dokter raad ook een spiraal aan, dus volgende week ben ik de sjaak. Wel niet helemaal zonder hormonen maar iig een stuk minder.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 18:41

Ojaa, kan ik gewoon zelf met de auto terug als ik de spiraal heb laten zetten?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:44

Petrichor schreef:
Ojaa, kan ik gewoon zelf met de auto terug als ik de spiraal heb laten zetten?

Wie gaat hem zetten?
Ik heb wisselende ervaringen, de eerste keer deed het "gewoon" pijn en kon ik rustig op de fiets naar huis. Maar na 5 jaar probeerde een assistent het en kon ik niet eens meer naar de auto lopen. Gyn laten doen een week later en toen ging het weer prima en was het met een paar seconden pijn gedaan.