Petrichor schreef:Heeft de Mirena hormonen?
jazeker.
Hoe waren je klachten voor dat je de pil ging slikken?
Ik zou anders eerst even terug naar 0 gaan. Pil kan ook veel bijwerkingen geven.
Dan kan je daarna misschien een betere keuze maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Heeft de Mirena hormonen?
Petrichor schreef:Ik zou even een samenvatting geven:
Vanaf het moment dat ik aan de pil begon was mijn gevoel afgevlakt. Ik heb helemaal niet meer het gevoel van blijdschap etc etc. Ik heb daardoor heel wat verschillende pillen geprobeerd in de hoop dat het over zou gaan maar tevergeefs. Daarom is mijn conclusie dat ik niet gemaakt ben voor hormonen. Maarja de pil is natuurlijk heel anders dan een staafje een pleister of een spiraaltje.
Ik heb net even met mijn moeder gepraat. Zij zegt dat ik voor een Mirena spiraal moet gaan. Maarja hoe zit het dan met die hormonen? Je krijgt ze namelijk plaatselijk, zou ik er dan ook last van hebben?
Petrichor schreef:Oke Kyleena klinkt ook wel interessant. Die is dus kleiner ook dan de Mirena? Mag ik vragen wat de Mirena en de Kyleena kosten?
sayenti schreef:Ik had een Mirena spiraal.
Helaas waren deze hormonen voor mij te zwaar en kreeg ik als nog elke maand mijn menstruatie.
Door dat de hormonen te zwaar waren had ik veel last van migraine en wisselstemmingen.
Voor mij was dit niet echt de oplossing
pluisje88 schreef:Weet je wat de reden is dat je zon last hebt van je menstruatie? (He hoeft uiteraard niet te zeggen wat die reden is) Dat is namelijk niet hoe het hoort te zijn. Waarschijnlijk als je de oorzaak weet dan zijn de klachten te verlichten. Hormonen horen in je lijf en menstruatie hoort erbij dat heeft de natuur zo bedacht. Als dat niet goed loopt dan zou ik me persoonlijk eerder daar verder in verdiepen dan in het zoeken naar een oplossing die je lichaam nog meer uit balans brengt.
Bij mij zelf heeft het in ieder geval een groot verschil gemaakt. Van bijna onhoudbaar zwaar met veel pijn naar heel licht met een half uur tot een uur wat ongemak. Pijn Kun je het niet eens meer noemen.
Azmay schreef:sayenti schreef:Ik had een Mirena spiraal.
Helaas waren deze hormonen voor mij te zwaar en kreeg ik als nog elke maand mijn menstruatie.
Door dat de hormonen te zwaar waren had ik veel last van migraine en wisselstemmingen.
Voor mij was dit niet echt de oplossing
"Grappig" is het hoe mensen er anders op reageren.
Toen ik zei dat de kyleena mij goed klonk omdat er minder hormonen in zitten zat ze echt even maf te kijken. "NOG minder hormonen? In de mirena zit al 10x niets"Nouja dat was de strekking
![]()
Petrichor schreef:Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.
Mona81 schreef:Die novasure vind ik zo heftig klinken zeg... Hoe zit het eigenlijk met vergoeding van sterilisatie en de novasure behandeling?
Petrichor schreef:Ik heb net even met mijn moeder gepraat. Zij zegt dat ik voor een Mirena spiraal moet gaan. Maarja hoe zit het dan met die hormonen? Je krijgt ze namelijk plaatselijk, zou ik er dan ook last van hebben?
SinneJ schreef:Petrichor schreef:Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.
Ik heb er ervaring meeik doe het er al 2 jaar erg goed op, ik heb anders ook erg veel last van maandstonden namelijk en snel bloedarmoede. Mijn ervaring is dat het het beste werkt als je ze echt heel erg stipt op hetzelfde uur neemt elke dag, op die manier heb ik ook geen tussentijdse bloedingen.
Als je nog wat wil weten, hoor ik het wel!
muntdrop schreef:pluisje88 schreef:Weet je wat de reden is dat je zon last hebt van je menstruatie? (He hoeft uiteraard niet te zeggen wat die reden is) Dat is namelijk niet hoe het hoort te zijn. Waarschijnlijk als je de oorzaak weet dan zijn de klachten te verlichten. Hormonen horen in je lijf en menstruatie hoort erbij dat heeft de natuur zo bedacht. Als dat niet goed loopt dan zou ik me persoonlijk eerder daar verder in verdiepen dan in het zoeken naar een oplossing die je lichaam nog meer uit balans brengt.
Bij mij zelf heeft het in ieder geval een groot verschil gemaakt. Van bijna onhoudbaar zwaar met veel pijn naar heel licht met een half uur tot een uur wat ongemak. Pijn Kun je het niet eens meer noemen.
Wat heeft bij jou dan geholpen om de klachten te verlichten? Ik heb het r 2x met de HA over gehad, en die kwam helaas niet verder als: 'ja hoort er nu eenmaal bij, sommige mensen hebben de pech dat ze er meer last van hebben'.
Citaat:Tot twee keer toe werd ik daar ontzettend labiel en depressief van, maar van die mirena heb ik nooit last gehad. Daarbij kan je 'm niet vergeten. Ik wil nooit meer anders
Petrichor schreef:Ojaa, kan ik gewoon zelf met de auto terug als ik de spiraal heb laten zetten?