Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 02:24

Lori schreef:
Je kan eventueel deze eens bekijken https://louland.nl/product/zeep-gezicht ... -tea-tree/ (hebben andere ook) en verder op fb heb je een groep " https://www.facebook.com/groups/nopoo.lowpoo.nl/ " sommige draaien wel een beetje door in mijn ogen maar staan heel veel goede tips in ook :j

Probeer dat deeltje van niet genoeg schuimen los te laten, de meeste zepen die goed schuimen zitten vol van de zooi in dat je beter niet gebruikt. Doet meer kwaad dan goed..

Ik ben niet helemaal mee met die Facebookgroep - daar smeert men werkelijk van alles in het haar, en je kunt prima de kluts kwijt raken van alle info - maar wel mee met de strekking van het verhaal.

Je moet misschien even wennen aan het idee, maar je blijkt dus prima zonder shampoo te kunnen. Je borstelt het dan met een speciale borstel zodat het toch schoon blijft. Werkt prima, en dan heb je wellicht geen reacties meer. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 02:26

_Dracarys schreef:
Zelf shampoo maken?

Enkel uitspoelen met water, goed masseren en goed borstelen + daarna met fijne kam er door (als het droog is).
Azijn of baking soda geeft andere ellende (niet iedereen kan bv tegen baking soda op de huid, geeft schilvers/jeuk/etc. idem voor dat deorecept er mee).

Was 3 flessen gebruiken elke keer zo zat dat ik er maar helemaal mee gestopt ben, nu paar jaar verder en wil geen shampoo (of bijbehorende zooi) meer. Eindelijk betrouwbaar van de jeuk en plakkaat roos af, geen strohaar meer na gebruik shampoo (ook iets als de tuinen dr. organic trouwens) + conditioner + antiklit zodat het te borstelen was zonder halve borstel vol haar te hebben. Nu draag ik mijn haar eigenlijk altijd in een staart, anders zit het in de weg en komen er toch flink klitten in. Los enkel thuis als ik niks hoef.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 02:32

Mijn haar is stukke minder snel vet sinds ik een shampoo bar van lush gebruik. Mijn haar wordt er wel wat ‘stroever’ van, maar ik heb hiervoor een conditioner van de kapper die ik er na het douchen in wrijf. Zo’n bar werkt net zo makkelijk als de filmpjes op de site zeggen en ik doe er ongeveer 3-4 maanden mee (3x per week).

Moet er wel bij zeggen dat mijn hoofdhuid altijd al prima rustig was. Maar een vriendin die veel roos en jeuk had is er ook erg tevreden over en wil niks anders meer. Dus wie weet het proberen waard :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 02:33

Eucerin ph5 milde shampoo is de beste bij mij! Helpt me van me klachten af!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:35

lovehaffie schreef:
Hoop shampoos komen voorbij maar ik mis wat info... Hoe vaak was je je haar? Heb je lang of kort haar, en hoe draag je je haar meestel (los,vast etc)
Ook dit heeft namelijk invloed :o

Zoveel reacties _/-\o_ . Iedereen bedankt in ieder geval! :D. Ik was mijn haar om de dag(het word snel vet), heb half lang haar wat net over mijn schouders valt en ik draag het altijd eigenlijk los!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:38

Ik gebruik sinds dit jaar shampoo van Davines.
In de zomer de Su lijn (verzorging en bescherming tegen de zon) en nu in herfst en winter de Oi lijn.

Erg fijn spul, geen gekriebel op m'n hoofdhuid en geen touw.

En parabeen en sulfaatvrij.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 21-12-18 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Re: Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:40

Ik gebruik de shampoo van CHI, dan de sulfaat en parabeenvrije variant. Ik ben zeer tevreden!
Een fles van net geen liter kost 30 euro, in verhouding een stuk goedkoper dan een kleine fles daarvan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:47

Ik gebruik nu al een half jaar L'oreal, naar alle tevredenheid. En dan de variant dream lengts :)

Ik was het 2-3x per week. En dat houd voor mij in naar elke waterpolo training en of wedstrijd. Dus dinsdag, donderdag en soms zaterdag wassen. En als ik mn haren was in het zwembad met andrelon of iets dan is het gelijk drama.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:55

Hier reageerde mijn haar niet goed op dr. Organic werdt er super droog van heb nu canto en dat werkt voor mij echt perfect

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:00

Ik gebruik zelf Guhl Sensitive als Shampoo.

En ook wel Loving Blend Milde haver. (zowel shampoo als conditioner)

Als conditioner heb ik momenteel een fles van de Action met munt en teatree erin.
Werkt ook erg goed.

Ik heb snel last van een broeiende, jeukerige hoofdhuid. Vooral op de plek waar mijn staart altijd zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:42

Als je een heel gevoelige hoofdhuid hebt zou ik in ieder geval weg blijven van lush

Kreeg ik ook gruwelijk jeuk van , en is half niet zo natuurlijk als ze je willen laten geloven

Ik kan wel tegen petal fresh, lamazuna (een vaste shampoo) dr organic, faith in nature , Shea moisture (mijn liefde van het moment )

Maar idd sulfaten en andere Rommel zo veel mogelijk vernijden

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:49

Je haar wordt juist snel vet door het vaak te wassen. Door het minder te gaan wassen zal het uiteindelijk
een stuk minder snel vet worden (dat is wel even volhouden).

Een shampoo die bij mij helpt tegen een jeukende hoofdhuid is de Vichy Dercos ultra-kalmerende shampoo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:05

Grahams! Speciaal voor een jeukende en geïrriteerde hoofdhuid. Werkt als een trein.
Alle andere shampoos die jij opnoemt heb ik ook geprobeerd. Alleen Grahams werkt.
Wel wat duurder, maar gaat een hele tijd mee!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:07

Ik heb een hele fijne shampoo gevonden in de drogist, van Nature Box! Die met kokos voor droog haar.

(zie: https://www.voordeligstedrogist.nl/prod ... kos-930770).

Ik vind hem heel fijn, maar mijn hoofdhuid blijft nog wel wat droog, ik vraag me af of dat ooit wegtrekt. Is in ieder geval wel vrij van: van sulfaten, siliconen, parabenen en kunstmatige kleurstoffen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:11

Geen idee of het al genoemd is, maar ik zweer bij Kerastase. Is niet heel goedkoop, maar je hebt niet heel veel nodig (ongeveer ter grootte van een euromunt voor lang haar) omdat het erg geconcentreerd is. Ik heb geen last meer van roos en een jeukende hoofdhuid, en mijn haar wordt er super zacht van. Vergeleken met de shampoo van de drogist zit er trouwens een stuk minder parfum in, maar ik vind het heel lekker ruiken. Het is online te bestellen :) Momenteel gebruik ik de lichtgroene, die is nog extra beschermend en voedend omdat ik mijn haar kleur.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:15

Ik gebruik deze en ben daar heel tevreden over. Ook zonder sulfaten en parabenen.

Afbeelding

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:19

https://www.hairstory.com/catalogue/new-wash_1/

Echt superfijn!! Ik had altijd last van een jeukende huid en mijn haar was na een dag al weer vettig, terwijl ik speciale kerastase shampoo voor een gevoelige huid van de kapper gebruikte. Nu met deze shampoo kan ik zo een week mijn haar niet wassen en voelt het nog steeds goed en ziet er ook normaal uit.

Is wel even een uitgave, maar heel fijn in gebruik en doordat ik mijn haar veel minder hoef te wassen per saldo zeker niet duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:48

Ik ben van van de shampoo van dr. Organic (de argan variant)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:48

Als je echt iets goed, betaalbaar én speciaal wil: https://www.facebook.com/Pagonasoilandsoaps/

Producten geproduceerd op eigen geteelde olijfolie uit een klein familiebedrijfje uit Griekenland. De webshop is momenteel offline, maar je kan hun altijd een mailtje sturen of bestellen via facebook :).

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:48

moonfish13 schreef:
Als ik het zo lees reageer je vermoed ik op sulfaten, zoals sls en sles en dat zit ook in neutral nog helaas.

Dat denk ik dus ook, want ik reageer het zelfde op sulfaten.
Wat je zou kunnen proberen is inderdaad Petal Fresh, die Nature Box waar iemand het over had, en misschien ook Yes To Carrots of een variant daar op.

Ik heb jarenlang gevochten met shampoo, vroeger niks aan de hand maar toen ik 18 werd kreeg ik ineens intense haaruitval, jeuk, en schilfers. Het probleem zat hem bij mij ook in sulfaten omdat dit zo'n agresieve schoonmaakmiddelen zijn. Als ik een keer mijn haar was met Palmolive dan kan ik daarna gegarandeerd beginnen met olijfolie op mijn hoofdhuid smeren uit pure ellende.

Wat bij mij uiteindelijk de oplossing gaf is Kesham, dit is een shampoo poeder wat je zelf mengt in water. Daarna spoel je het met een klein scheutje appalazijn in water. Sinds ik dit gebruik heb ik nergens geen last meer van en ook geen uitval meer. Kesham is te koop via newage online (maar als je het wilt proberen wil ik je ook wel een zakje sturen).

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 06:54

Herkenbaar!
Mijn hoofdhuid doet gewoon zeer na het wassen van bepaalde shampoos.

Lush, yves rocher en vooral wassen met rauw ei werkt voor mij erg goed.
Ei in flesje doen, schudden, verdelen,inmasseren, uitwassen en uitkammen onder de douche.
Super schoon, zacht haar en een rettig aanvoelende hoofdhuid

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 08:26

Ik heb hetzelfde probleem en was mijn haar dus wel met Neutral. Ik heb snel jeuk op mijn hoofdhuid. Wel doe ik in de puntjes nog wat conditioner van een ander merk en als het droog is wat olie. Dus misschien er nog wat bij doen? Als ik het zonder conditioner was, is mijn haar ook wat touwerig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:19

Nu bij undercover boss gaat het over Lush! Op RTL Z.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:04

Herkenbaar! Mijn haar deed het een hele tijd goed op Herbal Essence maar nu ook weer een boze hoofdhuid.

Heb nog Petal Fresh staan, maar daar reageert mijn haar zelf weer niet zo jofel op. Eens zien of Nature Box wat is

Lush was ik heel positief over tot ik een allergische reactie kreeg op een shampoo bar en mijn hele hoofdhuid ging vervellen :oo Toen ik dat aankaartte bij Lush werd er heel laconiek op gereageerd, toen was ik er eigenlijk wel klaar mee :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:18

mijn haar wordt zo droog van die Petal Fresh :(
Heb vanmorgen een tester geprobeerd van L'Oreal Botanicals, mennnnn ze zijn volgens mij uitgeschoten met de geurstoffen