Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furrow schreef:Ik vind het sowieso raar dat ze morfine geven als ze geen klinische reden vinden. Het is niet niks morfine, zou een seconde opinie niks voor jou kunnen betekenen?
Bij mij heeft het ook lang geduurd voor ik een diagnose kreeg.
LindyH schreef:Ik heb niet alles gelezen maar knal het er toch maar even in: gastro-oesofageale prolaps misschien?
Zelf heb ik soms last van Tietze/Costochondritis (bleek later), dus heb me een tijdje geleden verdiept de verschillende mogelijke oorzaken van pijn in die regio, en dit is er eentje.
Majabeestje schreef:Ik ben een jaar of 10 geleden ook zo onwijs ziek geweest. Heb ook een keer de huisarts aan mijn bed gehad omdat ik niks kon en zoveel pijn had en beroerd was. Ze dacht galstenen.
Het ergste waren de nachten, ik wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn en misselijkheid. Ik kon 1 plek aanwijzen waar de pijn zat.
Na een maagonderzoek en andere onderzoeken bleek ik een maagvliesontsteking te hebben, de oorzaak: helicobacter bacterie.
Als ik jouw verhaal lees, stuur vooral aan op dat onderzoeken. Het zou me niks verbazen. Blijf er niet te lang mee rondlopen, ik ben er uiteindelijk bijna anderhalf jaar zoet mee geweest. Ondanks 2x 2 flinke antibioticakuren.
Witchcraft schreef:Ze zijn er eindelijk uit, en ik heb nog zelf deze optie moeten geven aan de internist of het niet kan liggen aan een middenrif breuk. Dus 2 dagen later onderzoek gekregen, dan moet je een kalkachtig, dik goedje inslikken wanneer dit wordt gevraagd en dan wordt er met een rontgen gekeken hoe dit zakt, en bij mij zakt het erg slecht. Als ik dus vrij grote porties eet blijft mijn eten dus letterlijk steken en zakt nauwelijks, dit komt dus doordat mijn maag een stukje in mijn borstholte komt te liggen. Kleine hoeveelheden eten gaat goed en dus moet ik dit in mijn leven gaan aanpassen. Ik ben blij en opgelucht dat dit het is en dat ik hopelijk nooit meer deze pijnen krijg. De klachten van mijn maagzuur zijn hierbij dus ook verklaart.
ik hoop dat ik de uitleg goed onthouden heb en hier goed heb neergeschreven. Maar ben echt opgelucht te weten wat het is en hoe te voorkomen dat ik de pijn terug krijg.
Witchcraft schreef:Maar nu mijn eigenlijke vraag: Moet ik dit toelaten dat ze niks kunnen vinden en me met diclofenac naar huis sturen? (ik moet dit volgens internist af gaan bouwen. Maar zonder verga ik van de pijn, en ik ben zeer zeker niet kleinzerig!)
Moet ik gewoon afwachten tot de laatste bloeduitslag? en als dit ook niks aan uitkomst brengt, wat kan ik dan het beste doen? Want dit is wel het laatste onderzoek wat de internist voor me wil doen. ik voel me er een beetje naar en verdrietig van. En uiteindelijk toch een beetje verloren omdat ik niet verder geholpen kan worden momenteel.
Jennyj01 schreef:Witchcraft schreef:Maar nu mijn eigenlijke vraag: Moet ik dit toelaten dat ze niks kunnen vinden en me met diclofenac naar huis sturen? (ik moet dit volgens internist af gaan bouwen. Maar zonder verga ik van de pijn, en ik ben zeer zeker niet kleinzerig!)
Moet ik gewoon afwachten tot de laatste bloeduitslag? en als dit ook niks aan uitkomst brengt, wat kan ik dan het beste doen? Want dit is wel het laatste onderzoek wat de internist voor me wil doen. ik voel me er een beetje naar en verdrietig van. En uiteindelijk toch een beetje verloren omdat ik niet verder geholpen kan worden momenteel.
Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze niks kunnen vinden bij je he. Het enige wat ze op dit moment weten is dat diclofenac helpt tegen de pijn. Dus dat zetten ze bij je in. Sommige dingen gaan vanzelf ook weer over. Of over een langere periode komt er beter verloop in beeld en kan men daardoor gerichter zoeken naar een verklaring.
Je wordt er soms moedeloos van maar met geduld kom je vaak een stuk verder.
Witchcraft schreef:Furrow: Huisartsenpost mag niks meer doen dat de pijn verzachten en na nog onhoudbare pijn na diclofenac dan geven ze inderdaad morfine ja. HAP gaat geen klinische onderzoekjes doen hoor![]()
Dankjewel Polly!
Polly schreef:Witchcraft schreef:Furrow: Huisartsenpost mag niks meer doen dat de pijn verzachten en na nog onhoudbare pijn na diclofenac dan geven ze inderdaad morfine ja. HAP gaat geen klinische onderzoekjes doen hoor![]()
Dankjewel Polly!
In acute situaties zijn er echt wel mogelijkheden voor verder onderzoek, het is een afweging van de dienstdoende arts. Buiten kantooruren zijn veel onderzoeken voor niet mogelijk levensbedreigende gevallen lastig aan te vragen. Je gaat dan naar de SEH en dan kan het echt uren duren voor je verder geholpen word.
Pijnstilling is dan een patiënt vriendelijker "oplossing"