Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aguamenti schreef:Ik lees hier van alles over verzekeringen die chronisch zieken afwijzen, hoe zit dat? Ik ben zelf ook chronisch ziek en niet bepaald goedkoop, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een verzekeraar mij afwees (Nou ben ik ook pas 20 dus zo vaak heb ik nog geen zorgverzekering afgesloten, maar ik ben toch wel benieuwd hoe dat zit).
xU_Blinghx schreef:moyra schreef:Ik ben zeer benieuwd naar ditzo en menzis dit jaar.
Tand heb ik ixorg voor, geld wat niet gebruikt word blijft dus mooi van mij
Ik heb net bij Ixorg gekeken en ik denk dat ik voor tandverzekering ga overstappen.
Ik ben 26 jaar en geen gaatje gehad in mijn leven. Dus dit is een stuk voordeliger voor mij
xU_Blinghx schreef:moyra schreef:Ik ben zeer benieuwd naar ditzo en menzis dit jaar.
Tand heb ik ixorg voor, geld wat niet gebruikt word blijft dus mooi van mij
Ik heb net bij Ixorg gekeken en ik denk dat ik voor tandverzekering ga overstappen.
Ik ben 26 jaar en geen gaatje gehad in mijn leven. Dus dit is een stuk voordeliger voor mij
snuffie123 schreef:Lalidan schreef:In wezen is de constructie dat je zelf voorschiet en DSW het je terug betaald. In de praktijk is DSW altijd supersnel (lees, binnen 1 dag, maximaal 2) met afhandelen en betalen. Ik krijg dus de rekening, dien hem in bij DSW, wacht tot ik het geld van hun binnen heb en betaal dan de nota in 1 keer aan FaMed.
Echt? Toen ik twee jaar terug? Naar de fysio ging heb ik geen rekening gezien. Werd gewoon rechtstreeks vergoed.
sanso schreef:Ik zit al jaren bij de VGZ. Net even gekeken wat mijn polis is, die heeft mijn moeder ooit eens in een ver verleden aangemaakt en is nooit meer aangepast.
Ik betaal nu €110,83 per maand voor
basisverzekering met niks erbij![]()
Vandaar dat er eigenlijk nooit iets vergoed wordt![]()
Ik ontvang geen zorgtoeslag.
Zou graag iets willen van tandartszorg en anticonceptie.
Is kijken op Independer een goed idee?
verootjoo schreef:Aguamenti schreef:Ik lees hier van alles over verzekeringen die chronisch zieken afwijzen, hoe zit dat? Ik ben zelf ook chronisch ziek en niet bepaald goedkoop, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een verzekeraar mij afwees (Nou ben ik ook pas 20 dus zo vaak heb ik nog geen zorgverzekering afgesloten, maar ik ben toch wel benieuwd hoe dat zit).
Voor de basis mag je verzekering je niet afwijzen.
Voor aanvullend mogen ze wel voorwaarden stellen.
Maar niet iedereen doet dat en je mag ook bij de ene een BV nemen en bij de andere een AV
Duplo schreef:Ik zoek een verzekering met goede vergoeding voor chiropractie, even afwachten wie daar in mee gaan
Zie dat bij DSW dit 'maar' 25,- per behandeling is.
Krijg nu bij Ohra 45,-, ben benieuwd of die ook omlaag gaan komend jaar met de vergoeding
x_spekkie_x schreef:Duplo schreef:Ik zoek een verzekering met goede vergoeding voor chiropractie, even afwachten wie daar in mee gaan
Krijg nu bij Ohra 45,-, ben benieuwd of die ook omlaag gaan komend jaar met de vergoeding
Ik zit bij UMC zorgverzekering, bewust vanwege een goede vergoeding van alternatief. Zij vergoeden dit jaar 500 euro per jaar zonder een maximum per behandeling!! (Behalve PNO zorg is dit de enige zorgverzekering die zonder maximum bedrag vergoedt.)
In jouw geval nog eens extra interessant omdat chiropractie niet onder alternatief maar onder beweegzorg valt. Daar krijg ik 1000 euro per jaar voor.
Ik heb hiervoor aanvullend pakket "extra zorg 3". Ik betaal hier 32 euro per maand voor. (Dus per jaar 384 euro waar ik dus al sowieso 500 euro alternatief uit haal).
Ik ga komend jaar weer kijken waar ik het beste verzekerd kan zijn, maar zit nu al 3 jaar op rij bij UMC omdat alternatief echt bedroevend vergoed wordt bij de zorgverzekeraars.
Ik kijk trouwens op de site van Zorgwijzer om te kijken welke vergoedingen alle verzekeraars geven: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding (op dit moment nog gegevens van 2018).
Vervolgens kijk ik op de site van de zorgverzekeraar naar de precieze vergoedingen en voorwaarden.
Duplo schreef:Thx die zet ik op mijn lijstje om te bekijken als alles van 2019 bekend is
x_spekkie_x schreef:Duplo schreef:Ik zoek een verzekering met goede vergoeding voor chiropractie, even afwachten wie daar in mee gaan
Ik zit bij UMC zorgverzekering, bewust vanwege een goede vergoeding van alternatief. Zij vergoeden dit jaar 500 euro per jaar zonder een maximum per behandeling!! (Behalve PNO zorg is dit de enige zorgverzekering die zonder maximum bedrag vergoedt.)
In jouw geval nog eens extra interessant omdat chiropractie niet onder alternatief maar onder beweegzorg valt. Daar krijg ik 1000 euro per jaar voor.
Ik heb hiervoor aanvullend pakket "extra zorg 3". Ik betaal hier 32 euro per maand voor. (Dus per jaar 384 euro waar ik dus al sowieso 500 euro alternatief uit haal).
Ik ga komend jaar weer kijken waar ik het beste verzekerd kan zijn, maar zit nu al 3 jaar op rij bij UMC omdat alternatief echt bedroevend vergoed wordt bij de zorgverzekeraars.
Ik kijk trouwens op de site van Zorgwijzer om te kijken welke vergoedingen alle verzekeraars geven: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding (op dit moment nog gegevens van 2018).
Vervolgens kijk ik op de site van de zorgverzekeraar naar de precieze vergoedingen en voorwaarden.
Sonja_vR schreef:Voor Adhd medicatie anders dan standaard Ritalin(merk of generiek)
Daar zijn verschillende verzekeraars die Vanuit een aanvullend pakket wel vergoeden
Maar! Ik was goedkoper uit Met zelf aftikken bij de apotheek dan met een aanvullend pakket wat dekkend was indertijd