Tandvleespijn en maandag pas afspraak tandarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:38

MarcoBorsato schreef:
Tandvleesontsteking. Maar ik heb 3 flessen, als je in de buurt woont van Alkmaar krijg je er wel 1 van mij.

Lieveli. Overdag een bokker. In de nacht verhandelt zij mondspoelmiddel.

Met een zacht Belgisch accent. :')

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:48

Maureen95 schreef:
@lieveli ik woon in Amersfoort :P Ik denk dat ik het dan beter bij de Etos kan halen :P

@Izzy19 algemene verdoving is gewoon narcose? Heb je de dagen erna nog veel last gehad?

Ja inderdaad, volledig onder narcose. Ik heb hier eigenlijk amper last van gehad. Enige wat ik niet had mogen doen was een ibuprofen nemen op nuchtere maag :+ Maar van de tanden (die er dus niet meer waren) heb ik amper last gehad. Een paar dagen loop je rond als een paasei (koelzakjes langs je kaken dus mooi bovenop je hoofd samengebonden ;) Maar pijn heb ik eigenlijk niet gehad. En ik heb nochtans een hele lage pijngrens. Voor het eten ook weinig problemen gehad. De eerste dagen moet je voorzichtig zijn en geen hele harde dingen eten maar ook daar eigenlijk geen last mee gehad!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:10

Koper schreef:
Dat de verstandskiezen in 2 keer worden getrokken is natuurlijk niet voor niets. Het is op zich wel handig als je aan één kant nog kan kauwen. Daarom trekken ze de linkerkiezen tegelijk, en de rechter- ook.

Bij mij zijn ze alle 4 tegelijk getrokken, wel onder volledige narcose. Kan me niet herinneren dat ik pijn gehad heb achteraf, zelfs geen pijnstillers genomen, en kon al heel snel normaal eten. Later echter nogmaals onder narcose geweest voor mijn tanden, en toen ben ik erg misselijk geweest omdat ik wss teveel bloed ingeslikt had, ik kotste bloedproppen.

Qua tandpasta voor tandvleesproblemen is Paradontax heel goed, maar weet niet of die in Nederland ook te krijgen is. De smaak is de eerste dagen wat wennen, maar daarna heb je n lekker frisse mond.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:12

Koper schreef:
Dat de verstandskiezen in 2 keer worden getrokken is natuurlijk niet voor niets. Het is op zich wel handig als je aan één kant nog kan kauwen. Daarom trekken ze de linkerkiezen tegelijk, en de rechter- ook.

De enige reden dat ze bij mij aanhaalden om te kiezen voor 2 kiezen per keer was dat ik niet onder volledige narcose moest. Er zijn mensen die daar echt slecht tegen kunnen. Ik was daarvoor ook al eens onder volledige narcose geweest en geen last van gehad, dus mijn keuze was snel gemaakt. Ook met het verwijderen van die kiezen, geen last gehad van de narcose.

Pluttersput

Re: Tandvleespijn en maandag pas afspraak tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:18

Het verwijderen in 2x is vanwege de verdoving. Als je alles boven en onder verdoofd, heb je zo weinig gevoel meer in je mond dat je niet meer kunt slikken, en je tong verdoofd vaak mee dus dat wordt hem niet.
Onder narcose hoeft het niet verdoofd te worden verder, daarom dat ze er alle 4 tegelijk uit gehaald kunnen worden ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:23

Meid, trekken valt reuze mee. Ik heb 3 maanden terug alles laten trekken ivm dat mijn kaak gekrompen was en me tanden en kiezen allemaal los zaten.Die rammelde onder het eten.
Ik heb er niks van gevoeld, scheelt misschien ook dat ik niet bang ben voor de tandarts.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:59

Het is voor iedereen anders. Ik heb twee weken liggen rillen in m'n bed terwijl zich buiten een hittegolf afspeelde.

Hopelijk valt 't voor TS goed mee :)

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 02:03

Ik heb ook alle vier mijn verstandskiezen laten trekken (ook in het Meander, echt een hele fijne arts!). Was ook als de dood, maar het viel me reuze mee. Ik stond dezelfde avond alweer borrelnootjes en een durum döner weg te tikken :' )

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 02:59

Sirocco12 schreef:
Ik heb ook alle vier mijn verstandskiezen laten trekken (ook in het Meander, echt een hele fijne arts!). Was ook als de dood, maar het viel me reuze mee. Ik stond dezelfde avond alweer borrelnootjes en een durum döner weg te tikken :' )

Oke, waar kan ik tekenen voor dit.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:51

Pb gestuurd

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:57

Sirocco12 schreef:

Serieus?

Ik dacht echt dat het eind nabij was.
Ben echt ziek geweest... Maar ging allemaal niet van een lijen dakje.
:(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:09

rockwitch schreef:
Kaakchirurg valt gewoon onder je basisverzekering, je betaald dan alleen evt nog overgebleven eigen risico. Dus mocht je dit jaar je eigen risico al op hebben gemaakt, zou ik dit jaar nog proberen te gaan, anders begin je in januari weer opnieuw met de €385,-.
Behandelingen onder narcose worden niet vergoed over het algemeen.

Lol.... dus operaties worden niet vergoed volgens jou? :')

Ts: Tip neem voor je je verstandskiezen laat verwijderen een ibu (400) in zo’n kwartiertje tot halfuur er voor. Dit helpt dan al met de pijn erna en zorgt dat je minder zwelling hebt. Deze tip had ik gekregen van mijn orthodontist en ik had iig niet veel pijn of zwelling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:16

Maartje1990 schreef:
rockwitch schreef:
Kaakchirurg valt gewoon onder je basisverzekering, je betaald dan alleen evt nog overgebleven eigen risico. Dus mocht je dit jaar je eigen risico al op hebben gemaakt, zou ik dit jaar nog proberen te gaan, anders begin je in januari weer opnieuw met de €385,-.

Ts: Tip neem voor je je verstandskiezen laat verwijderen een ibu (400) in zo’n kwartiertje tot halfuur er voor. Dit helpt dan al met de pijn erna en zorgt dat je minder zwelling hebt. Deze tip had ik gekregen van mijn orthodontist en ik had iig niet veel pijn of zwelling.

Behandelingen bij de kaakchirurg die niet medisch noodzakelijk onder narcose moeten, daarvan wordt de narcose niet vergoed.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:51

Spoelen met Listerine paars mondwater kan je proberen is goed mondwater en helpt mij altijd en voorkomt ook ontstekingen .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:00

PimxBotje schreef:
Spoelen met Listerine paars mondwater kan je proberen is goed mondwater en helpt mij altijd en voorkomt ook ontstekingen .

Daar zit alcohol in. Alle mondwaters die alcohol bevatten zijn niet goed

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:14

Maartje1990 schreef:
rockwitch schreef:

Natuurlijk worden operaties en de narcose die daarbij hoort vergoed, maar narcose bij de kaakchirurg niet.
Ik werk bij een zorgverzekering dus weet heel goed wat wel en niet vergoed wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:15

Ik spoel met Perio-Aid. Daar zit geen alcohol in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:31

Maar mijn tandarts raadt Perio af omdat je er tandverkleuring van krijgt. Mag niet langer dan een week. Vitis raadt hij aan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 04:57

Maartje1990 schreef:
rockwitch schreef:

rockwitch schreef:
Natuurlijk worden operaties en de narcose die daarbij hoort vergoed, maar narcose bij de kaakchirurg niet.
Ik werk bij een zorgverzekering dus weet heel goed wat wel en niet vergoed wordt.

Je formulering klopt denk ik gewoon een beetje niet. Je bedoelt, vermoed ik, behandelingen waarbij er geen medische noodzaak is om onder narcose te gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 07:51

Maartje, ze is heel duidelijk hoor?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:24

lieveli schreef:

Ik snap wel wat ze bedoelt hoor. Maar ze zegt “narcose bij de kaakchirurg wordt niet vergoed”. En ze bedoeld alleen die wat niet medisch noodzakelijk zijn.

Maar zo’n drama is t ook niet hoor :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:26

Mijn verstandskiezen zijn er ook onder narcose uit gehaald, alle4 tegelijk ivm angst. Niemand deed moeilijk en het was zo gepiept.
Ik heb ook vrijwel geen napijn gehad, heb enkel een keer enorm moeten overgeven, omdat je tijdens de operatie bloed doorslikt. Dus heel smerig een hoop oud bloed overgegeven de dag er na en toen was ik de misselijkheid ook kwijt.

Idd goed koelen en je loopt nog een week met blauwe kaken rond. Ik heb nog niet direct borrelnootjes weggeknaagd, maar kon wel al vlot weer vooruit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:27

Maartje1990 schreef:
lieveli schreef:

Ik snap wel wat ze bedoelt hoor. Maar ze zegt “narcose bij de kaakchirurg wordt niet vergoed”. En ze bedoeld alleen die wat niet medisch noodzakelijk zijn.

Maar zo’n drama is t ook niet hoor :')

Houd er dan over op en blijf ontopic.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:32

Dan reageer niet op mij :+
Ik gaf alleen maar antwoord op jou.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:35

Nee je gaat maar door over de formulering. Heel irritant.