Diagnose syndroom van Tietze, meer lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Diagnose syndroom van Tietze, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 14:22

Helaas drukt die nog steeds op de onderste ribben, want ja, daar horen die dingen nou eenmaal steun te geven om je borsten te ondersteunen. Maar het punt is dat daar juist bij mij de klachten zitten van Tietze. Dus het is een beetje roeien met de riemen die ik heb, maar mijn klachten verergeren meestal als ik een bh om heb gehad. Daarom veel dagen lekker zonder bh rondwandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:49

Hier ook over gegaan naar sportbh's, een tijd geleden al, kon de beugel ineens niet meer verdragen (de binnenkant). Begrijp nu waarom.. het speelt toch al langer denk ik. Sportbh's gaan op zich prima, maar nu de laatste dagen ook daarvan last. Maandag toch maar even naar de HA om te zien wat zij zegt en misschien wat meer info.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 01:11

Ik ga ook maar weer even naar de ha. Vandaag in 12 uur tijd 500 mg naproxen en 8 paracetamol gehad omdat ik het anders niet trok. Ik had tijdens de tweede helft vaag de musical opeens toch enorme aanvallen waardoor ik me gedwongen voelde om nog 2 paracetamol te pakken. Anders had ik weg moeten lopen uit de zaal. Ach gelukkig doe ik dit niet dagelijks, maar ik wil de leuke dingen niet niet doen omdat die pijn er is. Maar daar gaat het nu wel heen -O-

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:42

Mijn HA denkt dat ik hier ook last van heb, sinds dat ik vorig jaar bij de cardioloog ben geweest denk zij niet dat het nodig is om daar weer naartoe te gaan.
Heb nu wat crème en NSAID meegekregen en heb ook maar een fysio afspraak geboekt voor vrijdag.
Wat een rot gevoel zeg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:10

Vandaag naar de HA geweest dus nu ook officieel de diagnose ... en de mededeling dat er weinig aan te doen is en ik moet 'wachten' tot het over gaat. Geen probleem, heb nog zo'n dingen dus het kan gewoon bij in het rijtje :roll: Mijn HA zei ook dat ibuprofen en soortgelijke weinig zin hebben omdat het voor dat type ontsteking niet gaat helpen, dus het is dan beter om het niet te nemen. Kon eventueel wat zalf smeren en verder rustig aan doen en dus wachten. Fysio was volgens haar ook beter van niet omdat je door er extra op te duwen het juist allemaal gaat triggeren en het langer gaat duren.

Verder toch ook de raad gehad om eens te gaan luisteren naar mijn lichaam en te aanvaarden dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan en dat mijn lichaam meer rust nodig heeft en een andere manier van omgaan met dingen dan bij andere mensen. Ook dit is waarschijnlijk weer een uiting dat ik overdreven heb de voorbije tijd .. Dus we doen het nu maar even zo rustig mogelijk...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:06

_Snow_White schreef:
Mijn HA denkt dat ik hier ook last van heb, sinds dat ik vorig jaar bij de cardioloog ben geweest denk zij niet dat het nodig is om daar weer naartoe te gaan.
Heb nu wat crème en NSAID meegekregen en heb ook maar een fysio afspraak geboekt voor vrijdag.

Wat voor crème heb je gekregen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:10

[***] schreef:
Vandaag naar de HA geweest dus nu ook officieel de diagnose ... en de mededeling dat er weinig aan te doen is en ik moet 'wachten' tot het over gaat. Geen probleem, heb nog zo'n dingen dus het kan gewoon bij in het rijtje :roll: Mijn HA zei ook dat ibuprofen en soortgelijke weinig zin hebben omdat het voor dat type ontsteking niet gaat helpen, dus het is dan beter om het niet te nemen. Kon eventueel wat zalf smeren en verder rustig aan doen en dus wachten. Fysio was volgens haar ook beter van niet omdat je door er extra op te duwen het juist allemaal gaat triggeren en het langer gaat duren.

Verder toch ook de raad gehad om eens te gaan luisteren naar mijn lichaam en te aanvaarden dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan en dat mijn lichaam meer rust nodig heeft en een andere manier van omgaan met dingen dan bij andere mensen. Ook dit is waarschijnlijk weer een uiting dat ik overdreven heb de voorbije tijd .. Dus we doen het nu maar even zo rustig mogelijk...

Gek al die verschillende adviezen. Ik moest toch 3x per dag ibruprufen 600 mg slikken. Moet wel minimaal 2 week want dan is het pas ontstekingsremmend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:16

Ja, altijd leuk.. Nu kan ik dat toch niet meer doen, mijn lichaam heeft besloten dat ik wat teveel ibuprofen geslikt heb de laatste tijd dus ik verdraag niks meer. Maar volgens haar zou het dus ook niet helpen bij die ontsteking. Misschien dat het ook iets is dat artsen standaard dat voorschrijven bij een ontsteking? De makkelijke weg zeg maar? Geen idee..

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:39

lenaa_tje schreef:
_Snow_White schreef:

Wat voor crème heb je gekregen?

Diclofenac gel

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:40

Jorex schreef:
Ik ben zelf naar een cardioloog en alles geweest. Pas als ik echt vermoeid ben, moet ik daar weer heen, want dan kan het zijn dat het gaatje in mijn rechterhartklep groter geworden is. Dus bij mij is het wel degelijk uitgezocht. Ik heb ook geen last van benauwdheid en hartkloppingen erbij, alleen dat ik dan zelf verkrampt ga ademen en dat werkt niet, dus ik moet gewoon rustig blijven ademen bij een steek.

Ik bedoelde niet zo zeer de cardioloog, eerder een reumatoloog :)

Maar als het voor jou goed voelt dan is het geen probleem natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:01

Bij mij gaat alles prima zolang ik maar geen leuk dingen zoals theatervoorstellingen ga bezoeken, maar ik denk ook niet dat een reumatoloog er iets aan kan veranderen en zwaardere medicatie wil ik eigenlijk zelf ook niet gaan gebruiken. Het enige dat wel helpt is mijn bh niet omdoen, want zondag heb ik ook de hele dag gestruind en toen had ik nergens last van. Maar dat voelt nog een beetje ongemakkelijk als ik buitenshuis ben en geen dikke trui aan heb.

Edit; en ik moet gewoon niet verkouden worden zoals ik nu wel ben {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:17

Vraagje .. hebben jullie ook meer last met koude? De voorbije dagen zijn echt rampzalig, maar het is hier nu ineens ook wel erg fris ... en de rest van mijn lichaam is ook niet zo gelukkig dus ik vermoed dat het samen hangt.

Ook heb ik het de laatste tijd echt enorm koud. Ik ben sowieso wel een beetje een koukleum, maar ik vind het nu wel heel extreem. Zou dat ook met die ontstekingen te maken kunnen hebben?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 19:32

Ik heb afgelopen nacht 3 uren wakker gelegen van het hoesten, dus ik wijt mijn klachten geheel daaraan nu. Dus ik heb geen idee of het daaraan ligt ook. Het klopt wel dat ik afgelopen weken steeds meer pijn heb inderdaad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:34

[***] schreef:
Vraagje .. hebben jullie ook meer last met koude? De voorbije dagen zijn echt rampzalig, maar het is hier nu ineens ook wel erg fris ... en de rest van mijn lichaam is ook niet zo gelukkig dus ik vermoed dat het samen hangt.

Ook heb ik het de laatste tijd echt enorm koud. Ik ben sowieso wel een beetje een koukleum, maar ik vind het nu wel heel extreem. Zou dat ook met die ontstekingen te maken kunnen hebben?

Hier niet wel de weersveranderingen van warm naar koud of andersom maar dat komt ook door mijn astma.
Als ik last heb van mijn longen heb ik ook meer last van de ontsteking.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:40

Ik merk wel dat het de laatste 2 weken steeds erger wordt. Woensdag ga ik een hartfilmpje maken bij de ha om te kijken of er meer achter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:36

Hopelijk op het filmpje niks te zien, altijd beter om zo'n dingen te laten checken :j
Hier is mijn hart in principe in orde, hoewel het wel moeilijk doet met inspanningen. Maar had toch al een afspraak met de cardioloog (voor die ontsteking losbarstte) dus dat gaan we maar even doen.

Vandaag lijkt het weer mee te vallen, voorlopig (ben nog niet zo lang wakker, nachtdienst). Heb het ook niet meer zo overdreven koud dus dat zal ook wel meespelen .. Koud hebben = verkrampen = sowieso problemen (heb fibro en reuma dus mijn lichaam kan er niet zo goed mee om). Dus denk dat het ook daarmee te maken heeft. Van dag tot dag leven maar.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:02

Doen jullie ook aan sport?
Ik heb al ruim 2 jaar Tietze, maar merk veel verbetering sinds ik afgelopen zomer met bootcampen ben gestart.
Eerst leek het wat te verergeren, maar de spieropbouw heeft toch een positief effect.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 17:44

Ik doe aan zumba dansen en kan dat niet zonder medicatie. Hetzelfde geldt ook voor fietsen, ik fietste best veel voor de diagnose. Maar sinds dat fietsen de pijn verergert, pak ik liever de auto. Ik wil het liefste mijn dagen doorkomen zonder medicatie namelijk. Verder train ik voornamelijk armspieren, in de zin van kruiwagens mest verplaatsen, hooinetten vullen en mennen. Heel sporadisch ga ik eens paardrijden en dat gaat eigenlijk goed zolang mijn medicatie heb ingenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:06

Ik doe pogingen. Ik heb de diagnose natuurlijk nog niet zolang, en ik heb ook meer dan alleen dit. Maar merk wel dat sporten zwaar is en ik kan niks opbouwen qua spierkracht of uithouding. Voorlopig even weer gestopt om mijn lichaam de nodige rust te gunnen, alleen werkt het momenteel niet zo mee allemaal.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:52

Hoe gaat het met iedereen?
Ondertussen bij de cardioloog geweest en daar een echo en een ecg gemaakt. Daarop was niks te zien, behalve dat ik de gehele tijd een hartslag boven de 100 had. Af en toe tel ik ze en kom inderdaad (ook in rust) boven de 100 uit. Volgens de arts kan dat geen kwaad en komt ook het onrustig gevoel vandaan.

Gerust gesteld ben ik nog steeds niet. Iemand van 20 met (blijkbaar) een perfect hart en meer dan 100 hartslagen per minuut in rust? Ik wil volgende maand 1 keer in de week naar de sportschool, eens dat aankijken en anders maar een afspraak maken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:39

Hier is net nog steeds een beetje hetzelfde, al sinds september niet meer naar de sportschool geweest -O-
Gelukkig heb ik er met rijden niet heel veel last van, maar moet verzichtig aandoen met hindernissen ombouwen etc.

Ik heb er vooral last van als ik wil gaan slapen, de rest van de dag negeer ik het volgensmij onbewust :+

Ik ben wel met de diclofenac gestopt en overgegaan op een CBD crème. Het heeft voor mij hetzelfde effect, maar zonder nare bijwerkingen.