Ervaringen uitwendige versie of keizersnede?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Re: Ervaringen uitwendige versie of keizersnede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:34

Ik zou zeker een andere gynaecoloog opzoeken!
Ze staan er vaak om bekend om "bijzonder" te zijn, maar je zo oncomfortabel maken is niet de bedoeling.
Vorig jaar met mijn versie werd echt alles besproken van te voren, later bij de versie ook nog eens. Ze waren enorm vriendelijk en een gynaecoloog voerde de versie uit. Dat was wel echt een routineklus en de man was een bijzondere man maar zeker niet onvriendelijk of zoals jij jouw gynaecoloog beschrijft.

Ze horen bij de versie idd te proberen, kindje moet zelf draaien namelijk en anders stoppen ze.

Ik baal er heel erg van dat deze baby ook weer gedraaid is. Weer na de pretecho. Je zou bijna denken dat het wat met elkaar te maken heeft.
Maar goed, hij heeft net als bij zijn zus genoeg vruchtwater en hij kan nog draaien en anders toch maar versie, toch hoop ik dat het niet nodig is. Vind het toch wel weer spannend. Toen was ik onbevangen, nu weet ik wat er te wachten staat en hoewel de ervaring positief was, onderga ik het liever niet.

Zit wel echt super beroerd, hoofdje onder mijn ribben. Blehhh en ik sliep al zo lekker de laatste tijd... oh nee toch niet.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 22:05

Het scheelt als de versie lukt, dan mag ik weer terug naar de verloskundige. Mocht het niet lukken, dan blijf ik bij de gyneacoloog, maar dan wil ik zeker een andere.

Je hoort het wel vaker ja, dan de tweede hetzelfde pad volgt als de eerste, dus wie weet. Ik weet niet of zoiets een soort van erfelijk zou kunnen zijn? Het valt bij ons vooral op, dan zowel mijn zus als ik met ks in stuit zijn geboren. En mijn neefje was dus ook onverwachts een stuit. Mijn zus is toevallig nu zwanger van de tweede, zoals het er nu uitziet ook stuit. Maar die kan met 29 weken nog wel alle kanten op.

Het scheelt inderdaad als je een beetje weet wat je te wachten staat, maar betekend nog niet dat je erom staat te springen! Liever gewoon de normale gang van zaken, dan hoef je je niet druk te maken. Ik hoop voor je dat hij zich nog snel omdraait :)

Dat hoofdje onder de ribben is inderdaad niet een lekker gevoel haha, maar verklaard de kneuzing die daar zit wel :P Helaas weinig aan te doen. Alsnog voelt het dan nog best weinig, ookal ben je dan 34 weken en wachten ze af tot 36 weken, uiteindelijk kan er veel gebeuren. Maar voelt alsof het weinig tijd is. Of heb je daar geen last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:33

Maar de gynaecoloog voert de versie toch uit? Of wel een VK?
Ik zou zo iemand niet meer aan mn lijf willen hebben zitten.
Want als jij daar maandag zit, vol spanning, heb je meer kans dat de versie niet lukt.

Daar zit ik nu ook wel mee, vorig jaar liet ik alles over me heen komen, nu ga ik veel meer nadenken.
Maar toch, probeer rustig te blijven maandag. Ik hoop dat een vriendelijk iemand de versie uitvoert. Niet verstarren want dan gaat het veel moeilijker.

Er is nog even tijd maar pfff 6 weken en hij kan eerder komen.

Denk trouwens dat het best erfelijk kan zijn. Misschien was onze dochter ook wel uit zichzelf gedraaid, zullen we nooit weten.
Ze heeft er geloof ik niets aan over gehouden verder en lag na de versie best comfortabel daar beneden.

Had iemand al gemeld dat het helemaal niet lang duurt? De versie? Althans bij mij niet. Alles er omheen duurt veeeeeeel langer.

Trouwens, het draaien van baby zelf in de nacht deed wel veel pijn, bandenpijn voornamelijk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:51

Mijn dochter lag in stuit.
Ik zou met 37/38 weken nog een echo krijgen als ze dan nog in stuit lag zouden ze misschien een draaipoging doen. Maar ik moest rekening houden met een keizersnede vanwegen mijn eerdere bevallingen. Maar gelukkig draaide tut nog na de 38e week.
Ik weet niet of ik een draaipoging zou doen.. geeft veel stress aan de baby.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:01

Nou wat een gekke gynaecoloog...
Ik ben altijd super netjes behandeld door gynaecologen (heb er meerdere gehad).

Bij mijn dochtertje had de gynaecoloog het heel even over draaien en daarna direct over keizersnee. Helemaal niet gek.
Nu heb ik ook bizar veel vruchtwater en hebben mijn kids altijd een ruim zwembad gehad. Waarschijnlijk was de kans op terug draaien erg groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:26

Ik vind dat gynes altijd de wens van de moeder moeten respecteren. Dat gebeurt nog zo weinig.. ik had de mazzel dat mijn gyne wel luisterde drie jaar terug.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 01:57

Jolliej schreef:
Het scheelt als de versie lukt, dan mag ik weer terug naar de verloskundige. Mocht het niet lukken, dan blijf ik bij de gyneacoloog, maar dan wil ik zeker een andere.

Je hoort het wel vaker ja, dan de tweede hetzelfde pad volgt als de eerste, dus wie weet. Ik weet niet of zoiets een soort van erfelijk zou kunnen zijn? Het valt bij ons vooral op, dan zowel mijn zus als ik met ks in stuit zijn geboren. En mijn neefje was dus ook onverwachts een stuit. Mijn zus is toevallig nu zwanger van de tweede, zoals het er nu uitziet ook stuit. Maar die kan met 29 weken nog wel alle kanten op.

Het scheelt inderdaad als je een beetje weet wat je te wachten staat, maar betekend nog niet dat je erom staat te springen! Liever gewoon de normale gang van zaken, dan hoef je je niet druk te maken. Ik hoop voor je dat hij zich nog snel omdraait :)

Dat hoofdje onder de ribben is inderdaad niet een lekker gevoel haha, maar verklaard de kneuzing die daar zit wel :P Helaas weinig aan te doen. Alsnog voelt het dan nog best weinig, ookal ben je dan 34 weken en wachten ze af tot 36 weken, uiteindelijk kan er veel gebeuren. Maar voelt alsof het weinig tijd is. Of heb je daar geen last van?

Eh... Hier zus.
Ik ben 31 weken :p
En nee hij kan niet alle kanten meer op. Ivm weinig ruimte en vruchtwater. Hij zou de kracht nog wel moeten hebben.

Voor de rest hebben wij het prive wel met elkaar erover. Al vind ik het nog steeds niet kunnen hoe zij met jullie om is gegaan. Ik hoor nog van jullie. Probeer de laaste weken ook nog ontspannen in te gaan. Dan werkt alles ook beter mee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 06:31

TS zou zeker voor andere gynaecoloog gaan. Bij zo’n iemand moet je duidelijk op je strepen staan, het is jouw lijf! Het is jammer dat je een eind weg zit want Dr. Deurloo uit het Diakonessenziekenhuis is echt een lieve, meedenkende arts.
Succes TS!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:15

Wat een heks die gynaecoloog. Zou ik mooi niet meer heen gaan, ms zelfs het hele ziekenhuis niet meer :n
Ze zal maar dienst hebben als jij moet bevallen :=

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 16:41

In principe als de versie lukt dan heb ik niks meer te maken met de gynaecoloog. Dus gelukkig ook niet met de bevalling.
Mocht de versie niet lukken, dan vraag ik om een andere. Want deze willen we ook echt niet meer!

Ga sowieso maandag nog even bellen met mijn eigen verloskundige om wat dingetjes nog te vragen en dan ga ik ook aangeven dat ik deze niet zo fijn vind. Hangt allemaal even van maandag af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:27

Wie voert de versie uit maandag?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:17

Ik heb bijna 15 jaar geleden voor de keus gestaan.
Mijn eerste en tweede kindje zijn gewoon via de natuurlijke weg geboren en lekker thuis en het waren makkelijk bevallingen van de eerste 6 uur en de tweede 4 uur.
Toen ik zwanger was van de derde was dat dus een dwarsklepel die in stuit lag (en dwars is ze nu nog steeds dus berg je maar :p )
Er is bij mij een versie geprobeerd maar omdat ik maar een klein buikje had is die niet gelukt.
Toen kreeg ik de keuze voor of een keizersnede of een stuitbevalling.
Omdat ik al twee bevallingen had gehad wisten ze al dat het zou passen en hoe ik op de versie reageerde had de arts er veel vertrouwen in dat ik een stuitbevalling goed aan zou kunnen.
Maar in die periode waren ze aan de snelweg aan het werken die naar het ziekenhuis leidde en stond er elke dag de hele dag door file.
Ik durfde met de ervaring van twee hele snelle bevallingen niet het risico te nemen om met een stuit in de file terecht te moeten komen, je zou eens niet op tijd in het ziekenhuis zijn....
Toen heb ik uiteindelijk voor een keizersnede gekozen.
Ik heb er erg veel moeite achteraf mee gehad omdat het nooit een volledige eigen keuze is geweest, en omdat je inderdaad heel anders een bevalling mee maakt.
Ik had niet zo'n hechtingband met deze spruit als met de twee andere.....
Destijds ben ik op maandag geholpen en mocht ik op vrijdag het ziekenhuis uit.
De keizersnede zelf viel me wel mee maar de dagen er na niet, veel pijn gehad en ik had natuurlijk ook al twee kindjes meer voor wie ik moest zorgen.
Uiteindelijk is alles goed gekomen en zoals ik al zei word ze al bijna 15 jaar.

Heel veel succes, ik hoop dat de versie bij jou wel lukt.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 18:24

Karma schreef:
Wie voert de versie uit maandag?

De versie wordt uitgevoerd door een verloskundige in het ziekenhuis. Niet door de gynaecoloog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:45

Hopelijk is het een lieve vrouw (of man, al is dat onwaarschijnlijker)

En justdiesel, had jij de kindjes dicht op elkaar ook of niet?

Ik wel en ik ben echt suuuuuper bang voor een keizersnede, dan hebben we echt een probleem. Aangezien onze dochter dan net een jaar is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:13

Hier een stuit ligging en ks.
Draaien heb ik totaal niet overwogen toen ze de potentiele risico‘s gingen opnoemen.
Ik zou in overleg toen een natuurlijke stuit bevalling doen, maar er kwamen gewoon geen weeen op gang dus toen maar met ks gehaald.
Ik vond het niet bepaald leuk (zacht uitgedrukt) maar alles is super verlopen en ik longeerde een week later mijn paard weer. Na 12 weken weer gaan rijden.

Achteraf was draaien ook nooit mogenlijk geweest trouwens, de navelstreng was daar te kort voor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:44

Karma schreef:
Hopelijk is het een lieve vrouw (of man, al is dat onwaarschijnlijker)

En justdiesel, had jij de kindjes dicht op elkaar ook of niet?

Ik wel en ik ben echt suuuuuper bang voor een keizersnede, dan hebben we echt een probleem. Aangezien onze dochter dan net een jaar is.

Keizersnede is niet zo spannend hoor. En je weet toch nooit hoe je herstelt. Met een bevalling kan je ook pech hebben en heel lang niks kunnen.

Ik vond een keizersnede echt mee vallen. Gewoon goed je pijnstilling nemen en dan heb je bijna nergens last van. Ik werd na twee dagen uit het ziekenhuis ontslagen maar omdat ons kind in de couveuse moest ben ik toen gelijk 2x per dag in de auto daarheen gegaan. (Niet zelf gereden) en daar hele einden gelopen dus. Als je snel in beweging komt gaat het herstel beter :) als je eerst een week in bed gaat liggen duurt het langer. Wat bij een natuurlijke bevalling wel aangeraden wordt voor het behoud van je bekkenbodemspieren.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 20:12

Waarom ben je bang voor de keizersnee Karma? Vanwege risico's of omdat het echt een operatie os?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:46

Mijn eerste lag in een soort van half stuit/half dwars. Wij kregen de keuze een versie proberen of een ks. Maar ik had mijn placenta aan de voorkant, een grote baby, kleine buik en nog behoorlijke buikspieren. De gyn achtte de kans op een succesvolle versie nihil evenals de kans op een natuurlijke stuitbevalling. In overleg met haar hebben wij toen gekozen voor een geplande keizersnede. En het is me echt ontzettend meegevallen. Ik kreeg een gentle sectio en haar meteen op mijn borst, na drie dagen waren we weer thuis. In het begin heb ik met de verzorging best wel hulp nodig gehad maar ze heeft hele dagen bij mij gelegen.
Na mijn eerste ks heb ik er nog drie gehad en alleen de laatste was qua herstel wat pittiger. Dat kwam ook omdat mijn kindje prematuur geboren werd en op de Nicu lag terwijl ik na drie dagen naar huis werd gestuurd. En dat zonder kraamzorg maar wel met drie kleine kinderen thuis.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:30

Hier stuitligging en geplande keizersnede.
Ik heb moxa therapie geprobeerd, 3x voetreflextherapie behandeling gegad en versie poging gedaan. Baby wilde echt niet draaien, bewoog wel altijd goed.

De versie was pijnlijk. Bij de derde/ vierde poging om zijn billen uit mijn bekken te liften heb ik gezegd ermee te stoppen. Het was erg pijnlijk en ik had er geen goed gevoel bij. Heb ook een paar dagen en flink beurse onderbuik gehad.

De gentle sectio is erg goed gegaan. Na twee nachten mocht ik naar huis. Ik mij er met een goed gevoel op terug. Al had ik eigenlijk graag thuis willen bevallen op de natuurlijke manier.

Pb maarals je vragen hebt

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 19:34

Vandaag was het dan eindelijk zover. We moesten 1 uur in het ziekenhuis zijn. Helaas was er een spoedje tussendoor, waardoor me moesten wachten tot 4 uur. Ik weet niet of alles goed gekomen is, maar ik hoop van harte van wel! Was ook geen probleem, zulke dingen plannen zich natuurlijk niet!

We hadden een hele fijne verloskundige, speelde heel goed in op dat ik het heel spannend vond en wist me goed "bezig" te houden en praten, zodat ik me goed kon ontspannen.
Helaas is de versie niet gelukt. De billetjes gingen heel makkelijk uit me bekken weg en daar zat wel wat beweging in, maar het hoofdje zat helemaal geen beweging in. We zijn iets langer dan een half uur bezig geweest om te proberen, zowel voorover als achterover geprobeerd. Maar hij wou echt niet zijn hoofdje bewegen.
De ervaring zelf is me 100% meegevallen. Het was wel even pijnlijk in de bekken, maar niet dat het vreselijke pijn deed. Ik kon goed ontspannen, de hartslag van het kindje werd goed in de gaten gehouden, zowel met apparaat als met de echo werd tussendoor goed gekeken of alles goed ging. Goed gecontroleerd, er werd van alles verteld en uitgelegd. Al met al een prettige ervaring geweest. Vervelend natuurlijk, maar is allemaal super goed gelopen.

We hebben in overleg met de verloskundige ook besloten niet een tweede poging te doen. Zij ziet de kans erg klein dat het mogelijk is te draaien. Omdat er dus helemaal geen beweging in zijn hoofd zat zag ze het zelf niet zo zitten dat het met een volgende poging wel zou kunnen.
Dus morgenochtend de poli bellen voor een nieuwe afspraak met een gyneacoloog. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om eventueel een andere te krijgen, vanwege de afspraak van afgelopen vrijdag. Voor het spreekuur is dit wel mogelijk, maar voor de bevalling is het de dienstdoende gyneacoloog die dat gaat doen. Dat vind ik wel een beetje lastig eigenlijk, maar de verloskundige zei wel dat dit een kundige gyneacoloog is. Maar ja, ik miste toch echt wel een beetje menselijkheid. We gaan zien wat we hiermee gaan doen.
En dan is het kijken word het een keizersnee of stuitbevalling. Ik was er wel over uit, maar me vriend begint alweer te twijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:56

Jammer dat de versie niet gelukt is maar wat fijn dat het toch is meegevallen.
Wat balen dat je geen andere gyn kan krijgen zeg... Ik hoop voor je dat er toch iemand anders dienst heeft dan.
Onthoud dat JIJ moet bevallen en niet je vriend :) Het is jouw keuze, maar ik begrijp uiteraard ook dat je je vriend achter je wil hebben staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:48

Och wat balen dat het niet gelukt is. Wel fijn dat het meeviel, maar ja, je komt daar met een doel..

Misschien draait kindje zelf nog? Zou ook nog kunnen he?

Nee, mocht de versie niet lukken zou ik geen stuitbevalling durven... brrr

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:07

Jammer dat het niet gelukt is maar wel erg fijn dat het een goede verloskundige was.

Hopelijk heb je een fijne gynaecoloog. (Gewoon geplande keizersnede doen met een leuke gynaecoloog )

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:43

Dank jullie wel! Super lief van jullie!
We hebben donderdag weer een afspraak, dit keer wel met een andere guneacoloog. Dus hopelijk gaat dit beter!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:44

TS ik zou echt wat meer op mijn strepen gaan staan en ook goed afspreken met je man dat hij mee is met jouw wensen en niet maar ja en amen zeggen tegen een arts.

Er zijn bijna altijd meerdere artsen aanwezig en mocht het keizersnede worden kun je ook gewoon een datum prikken en duidelijke afspraken maken!

Ik had bij de 2de bevalling een andere arts en die wilde eigenlijk een gewone bevalling proberen terwijl de eerste arts bij de eerste bevalling al had gezegd dat dat nooit zou lukken.
geeist dat hij bekkencontrole zou doen en toen keek hij al bedenkelijker en toen ik vervolgens keizersnede aangaf ging hij akkoord.
Na de bevalling kwam hij naar mij toe om te zeggen dat het goed was dat ik zo standvastig was geweest want dat een gewone bevalling nooit gelukt was.Dat hij er met een tang ook nooit bij in de buurt was gekomen.