Niet serieus genomen worden door huisarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:59

ilayda schreef:
Ja weet dat het niet slim was maar het was weekend en wou daarvoou niet naar de huisartsenpost bellen, ik ben ook een beetje door toeval erachter gekomen. Ik moet altijd vaak plassen en wou deze keer even dat er naar gekeken werd, dus had geen andere klachten.
Nu ga ik volgende week me eigen weer laten testen aangezien ik nu mijn menstruatie heb.

Als je denkt ernstige klachten van medicijnen te hebben mag je ALTIJD de huisartsenpost bellen.

Mocht je dit nog eens aan de hand hebben gewoon bellen. Daar zijn ze voor. Ze gaan dan gewoon kijken welke medicijnen je hebt en zonodig schrijven ze iets anders voor. Of ze stellen je gerust en kun je gewoon verder gaan.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 22:19

Gillbo schreef:
Ts, morgen gewoon bellen en mocht je nog een kuur nodig hebben dan kan je vragen of de eenmalige kuur niks is. Pijn in de rug/ flank kan ook duiden op nierbekkenontsteking dus houd het wel goed in de gaten. Veel drinken en desnoods je wekker zetten want de buikpijn komt ws door een overvolle blaas, daar krijg je blaaskrampen van

Jeetje maximuss, je bent ambulancier, dat is een uitgebreide ehbo cursus. Je bent als ik het goed begrijp geen verpleegkundige of arts? Dat je een hoop ervaring op hebt gedaan dat geloof ik maar je komt over alsof je een ambulanceverpleegkundige bent maar je kennis doet dat dan weer totaal niet vermoeden.
Misschien een beetje opletten met uitspraken als: je bent toch onderzocht dus nu is het goed. Dat er niks is gevonden wil niet zeggen dat er niks is en het bloedonderzoek is enkele járen geleden.Daar heb je als goede zorgprofessional nu helemaal niks meer aan
Daarnaast leer je op elke medische opleiding dan ook dat je never nooit zoiets telefonisch mag zeggen, het is zinloos en daarbij kan je de impact niet zien. De assistente had dit niet mogen doen. Bij de opleiding was ze gezakt als een baksteen met een opmerking als deze.

Ik ga morgen sowieso een andere huisarts zoeken en dan ga ik dat gelijk aangeven.
En wat houd zo eenmalige kuur in?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 22:21

NatasjavE schreef:
ilayda schreef:
Ja weet dat het niet slim was maar het was weekend en wou daarvoou niet naar de huisartsenpost bellen, ik ben ook een beetje door toeval erachter gekomen. Ik moet altijd vaak plassen en wou deze keer even dat er naar gekeken werd, dus had geen andere klachten.
Nu ga ik volgende week me eigen weer laten testen aangezien ik nu mijn menstruatie heb.

Als je denkt ernstige klachten van medicijnen te hebben mag je ALTIJD de huisartsenpost bellen.

Mocht je dit nog eens aan de hand hebben gewoon bellen. Daar zijn ze voor. Ze gaan dan gewoon kijken welke medicijnen je hebt en zonodig schrijven ze iets anders voor. Of ze stellen je gerust en kun je gewoon verder gaan.

Ja dat is weer het dubbele van mijn angst, wil ook niet te vaak bellen en langs de huisarts of huisartsenpost gaan. Omdat ik bang ben dat ze mij niet serieus nemen.
Ga echt zo min mogelijk naar de arts tezij het iets is voor mijn kids natuurlijk.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:24

Dat is een zakje poeder die je oplost in water.
Ik ben geen arts dus de exacte voorwaarden weet ik niet maar het wordt wel vaker bij een blaasontsteking voorgeschreven.
Als je medicijnen innemen lastig vindt dan zou ik informeren of de eenmalige kuur een optie is.

En bedenk maar zo, als niet niet belt dan zit die arts ook maar te niksen achter de telefoon.
Gewoon bellen, ze zijn er ook om te overleggen wat handig is om te doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:26

Er is medicatie wat maar een eenmalige inname is, maar of dat in jouw geval geschikt is kan alleen de huisarts bepalen en niet wij van achter een schermpje.
edit: wat Gillbo ook zegt dus

Wat ontzettend vervelend zeg dat het allemaal zo loopt, als je echt wil overstappen vraag dan inderdaad meteen of je urine mag inleveren maar als je klachten erger worden kan je ook altijd contact opnemen met de HAP om je urine te laten nakijken.
Kijk goed uit met blaasontsteking, als het opkruipt naar je nieren ben je veel verder van huis dus probeer goed veel te blijven drinken, mocht je koorts krijgen trek je dan aan de bel?

Sterkte.

ilayda

Re: Niet serieus genomen worden door huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 07:00

Ja ik ga sowieso als het erger word gelijk bellen, wil het risico niet lopen dat het erger word. Ben het gewoon allemaal een beetje beu, vannacht weer wakker geworden door de rugpijn die ik al jaren heb.

Indestal

Re: Niet serieus genomen worden door huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:05

Wat ook helpt is te zorgen dat de zuurgraad in je blaas zuurder wordt...heel eenvoudig door vitamine C tabletjes te nemen...alles wat je niet opneemt, plas je uit en zorgt dat je blaas zuurder wordt en de bacterie kan niet tegen deze hoge zuurgraad..neem elke dag een paar in en voor je gaat slapen...