Ervaring bovenarm breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslagJarig

Re: Ervaring bovenarm breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 12:13

Ik snap dat niet iedereen zo tesamen gelapt word met een pen maar als iemand een pen nodig zou moeten zijn naar dat niet doet ivm littekens vind ik dat raar.

Maar 3 maanden niks kunnen lijkt mij echt heel frustrerend! Hoelang heeft het opbouwen erna geduurd?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:31

ingvdh schreef:
Wat is er mis met paracetamol dan? Dat is geen opiaat maar kan samen met de ibu wel veel goed werk verrichten. Daarnaast is het een stuk vriendelijker voor de maag.

Ik kan niet tegen paracetamol.Ik krijg er vreemde draaingen in mijn hoofd van. Het werkt via de lever,is echt niet onschuldig. Aspirine en daaraan verwante pijnstillers weken via de nieren en daar kan ik wel tegen. Daarom kreeg ik bij mijn kniebreuk+operatie Naproxen en Oxycodon daarbij indien nodig.Iedereen is anders en waar de een goed tegen kan,is gif voor de ander.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 11:56

Zoo hier gaat het opzich aardig.
Fysio was gister trots op mij hoever ze mijn arm kon bewegen zonder dat het tijdens de beweging pijn deed.
Ook was het te merken dat ik mijn oefeningen braaf doe.
Natuurlijk heb ik naderhand flink wat meer pijn gehad maar opzich gaat het.
Ik neem momenteel elke ca 6 uur 1 ibu 400.
En avonds voor het slapen gaan 2x ibu 400 omdat ik nachts redelijk veel meer pijn heb als overdag.
Soms heb ik alsnog flinke steken erdoor heen of voel ik dat er allerlei proccesen aan de gang zijn(logisch :Y))
Zoals blubber gevoel samentrekken van iets of dus pijnscheuten.

Ik doe mijn best om mijn arm na de fysio 2 uur rust te geven. Dus op de bank zitten. En nadat ik mijn oefeningen gedaan heb geef ik mijn arm ca 1 uur rust voordat ik weer ga wandelen ofzo.

Dus al met al wie weet gaat het wat worden ooit ~~}>

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 11:26

Zoo pijnstilling neem ik niet meer tenzij de pijn niet uit te houdenis.

Het is nu 3 weken naar de operatie, de fysiotherapeutin is tevreden.
Ik zelf nog langer niet, het gaat mij allemaal niet snel genoeg en ik ben bang dat ik mijn arm niet meer zo kan gebruiken als voortijd.

Maarja dat komt gewoon omdat ik een stuk ongeduld ben 8)7

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:41

Super dat je zonder kan! Als het goed is is de eerste verbinding gemaakt tussen de stukken bot, dat moet langzaam uit gaan harden. Succes!

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:11

Pfff, heel herkenbaar dat gevoel dat het niet snel genoeg gaat... :(

Ik heb 7 maanden geleden de kop van mijn bovenarm gebroken. Heb nog steeds 2x per week fysio, veel pijn en kan mijn arm nog slecht bewegen..

Volgens de chirurg kan de revalidatie wel 1,5 jaar duren, dus heb nog wel even te gaan. Volgens mijn fysio is dit soort letsel uitermate geschikt om meer geduld te kweken... %)

Heel veel sterkte.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 12:49

@wittepit, het kan zijn dat ij toch 1 ibu neem als de pijn te erg word vooral na de fysio.
Maar ik ben zelf ook trots erop dat het bijna compleet zonder kan.

@witje,
Owww dat klink absoluut niet positief %)
Ik moet nu nog minimaal 3 weken wachten voor ik eventueel mag belasten. Ik baal er nu al van maar 7 maanden, ohje
Ik heb nu al woedeuitbaarstingen omdat de simpelste dingen niet lukken(soms heb ik medelijden net mijn medemens die mijn woede meekrijgt, mijn vriend voornamelijk...)

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 10:06

*\o/*
Net flink succes geboekt tesamen met de fysio.
Ik kon mijn arm niet zelf naar voren brengen.
De beweging alsof je een deur open zou doen was dus niet mogelijk.
Deze was met hulp wel mogelijk.

En nu kon ik hem vandaag aan het einde zelf 2 cm naar voren bewegen.
Natuurlijk niet de hele beweging maar ik moest huilen omdat het lukte! Heb de beweging 5 keer herhaald en toen zijn we een beetje vroeger gestopt en nu moet mijn arm 4 uur rusten van de fysio

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:22

Mijn vader is gisteren "verlost" van zijn nietjes. Breuk op zich genas mooi, maar de snijwonde van de operatie niet (ik gok omdat hij weigert die arm stil te houden).

Mitella mocht er sinds gisteren ook af en ik vind dat hij best al veel kan. Gisteren zag ik hem zichzelf uitkleden :+ . Fysio kwam de voorbije dagen elke dag aan huis, na zes weken mag hij pas met de wagen rijden dus in tussentijd blijft dat wel doorgaan.

Dit waren zijn "pinnen".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 10:37

Oh bah dat ziet er nog onsmakelijker uit dan mijn foto's.
Ik heb mijn arm ook niet super stil gehouden.
Nouja steeds na mijn oefeningen heb ik mijn arm rust gegunt.
Daar waar de hechtingen zaten is heel snel mooi dicht gegaan. Maar gelukkig helen wonden bij mij vaak erg snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:49

Zo, die breuk is mooi genezen en de littekens?? tja. Oorlogswonden noem ik het altijd maar.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:45

Ibuprofen wordt afgeraden bij ons in de gehandicapten zorgsector tijdens medicatie les.
Kunt er ernstige maagbloedingen van krijgen, zelfs 1x geven wordt afgeraden.

Wij hebben de verantwoordelijkheid voor de clienten en wat ze binnenkrijgen, onze docent gaf aan de verantwoordelijkheid niet te willen nemen.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 15:04

A3a1 schreef:
Ibuprofen wordt afgeraden bij ons in de gehandicapten zorgsector tijdens medicatie les.

Wij hebben de verantwoordelijkheid voor de clienten en wat ze binnenkrijgen, onze docent gaf aan de verantwoordelijkheid niet te willen nemen.

Gelukkig neem ik nu alleen nog maar avonds 1 keer een ibu 400.
De maagbeschermer neem ik gewoon tot de verpaking op is.
Dan heeft mijn maag iets langer rust...

Eergister dacht ik een bult te voelen waar de breuk zit/zat.
Ik heb mijzelf al compleet gek gemaakt en dacht dat het dat stuk is wat uitsteekt etc.

Nu heeft mijn zusje net gevoeld, is het sowieso lager als waar de breuk zit/zat en is het dus "gewoon" een bult/ blauwe plek.
Oepsieee

Maandag ochtend heb ik een afspraak bij de huisarts staan, die wil mijn arm zien.
En 15 oktober een afspraak bij de orthopeed. Hopelijk krijg ik dan goed nieuws

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:30

A3a1 schreef:

Lekker kort door de bocht van de leraar zeg. Zoals bij elk medicijn zijn er voor en nadelen en moet je per patiënt kijken wat het beste is maar voor een hele groep patiënten dit zomaar uit te sluiten? Als je geen ibuprofen wilt geven dan wil je dus eigenlijk geen nsaids geven en dat is een behoorlijke groep pijnstillers. Voor deze hele groep geldt namelijk dat je er evt een maagbloeding van kan krijgen. Hiermee wordt mij inziens sommige patiënten wel tekort gedaan het is namelijk wel een goede pijnstiller. En als paracetamol niet voldoende werkt dan betekend het meteen dat er opiaat achtige pijnstillers gegeven moeten worden ook niet ideaal. Ik zou nog eens in discussie gaan met de docent

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:55

Mijn vader heeft gisteren voor het eerst terug een paardenstal gemest ... Ik denk dat dit niet helemaal de bedoeling is :+

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 12:06

Oh god, hoelang is het bij hem geleden?

Ik zou dat nog niet eens kunnen qua kracht en coordinatie

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:10

4 weken :')

Eigenlijk merken we daar nog amper iets van. Enkel echt gewicht enkel in die arm nemen mag niet, én lukt gelukkig ook niet :+

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 12:39

Ahh klopt hij heeft ca tegelijk met mij zijn arm gebroken.

Nou het revalideren valt mij soms vies tegen.
Natuurlijk doe ik mijn best maar toch.

Gister nog harde woorden van de huisarts gehad, ik zeg het valt mij vies tegen het duurt lang, ik wil werken ipv dit gezeur.

Zegt hij, 30 jaar geleden hadden ze je arm niet kunnen repareren. Je mag blij zijn dat ze wat hebben kunnen doen.
Eigenlijk moet iedere patient voor een operatie ondertekenen dat ze de eerste 3 maanden niet zeuren over pijn en ongemak.

En bedankt meneer lamzak heeft u last van een maandagochtendhumeur? (ik heb het netjes vertaald zeg maar...)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:44

Tja, en toch ben ik het met hem eens. Bij mij is het inmiddels 14 maanden geleden dat ik mijn been heb gebroken, kan nog steeds niet goed lopen en springen of rennen hoef ik al helemaal niet in mijn hoofd te halen. Die 4 weken vallen heel erg mee. Het lichaam heeft soms meer tijd nodig dan wij willen.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 12:51

Opzich ben ik het met hem eens.
Alleen de manier waarop hij het zei was niet bepaald vriendelijk.
En dat is wat mij een beetje eraan stoort

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:52

Oh, op die manier, dan heb ik jou verkeerd begrepen. Laten we het erop houden dat sommige mensen communicatief wat minder vaardig zijn :+ (jouw HA bedoel ik dan he..)

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 13:00

Oh ik kan soms ook dingen d9m uitleggen hoor _O-
Nouja laat ik het zo zeggen, hij heeft ooit al met bloempotten etc richting een vervelende patient gegooid.
Dus ehm ja...
Maar goed...
Na de huisarts afspraak had ik ook weer fysio.
We zijn weer een stapje verder.
Ik moet nu met mijn hand de muur hoog krabbelen. En een handdoek tegen de muur of deur aan doen beide handen op de handdoek en dan deze naar boven en beneden en opzij bewegen.

Doordat ik een fitnisbal gekocht heb kan ik dus ook die oefeningen van de fitnisbal thuis doen. Ook de zogenoemde koffiemalen oefening.

Wat mij nog wel flink stoort is dat is nachts niet fatsoenlijk slaap.
Ik word zo vaak wakker dat het niet meer grappig is.
Soms door de pijn soms gewoon door verveling. Hopend op een nieuwe dag

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:20

Euh ik was na een week al weer boxen aan het mesten. Maar ik mocht dan ook alles doen van de arts. Ik voelde het zelf wel wanneer ik te ver was gegaan.
Ik weet ook dat er enorm verschil zit tussen artsen. Het jaar ervoor brak ik mijn onderbeen. De chirurg die me zou opereren sprak over 6 week gips, de chirurg die mij uiteindelijk geopereerd heeft, heeft 1 week gips gegeven en wilde dat ik daarna zo snel mogelijk mijn spieren mijn spieren toch bleef trainen

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:31

Nou ik vind dat je gerust zo her en der mag klagen.

Ik heb 8 jaar terug mn bovenbeen gebroken en daar heb ik nog steeds dagelijks pijn van, als meneer dokter dan durft te zeggen tja je mag niet zeuren want je bot is gemaakt dan denk ik toch dat ik niet zo lief meer ben. Nu hebben ze dat ook niet gezegd maar ze kunnen me ook niet helpen.

Idem met mn gebroken middenvoetsbeentjes vorig jaar maart. Niet zo fijn, en daar ik nu mijn 6de keer 6 weken onbelast heb gekrege vind ik dat ik mag zeuren over pijn en ongemak :Y)

Desondanks! Hoop ik natuurlijk dat je herstel ontzettend goed verloopt TS! Eventjes doorbijten nog dan komt het goed!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:54

Beterschap!

Wellicht nog een tip; traumeeldruppels tot je nemen. En ook traumeel smeren als het even kan!
Hoor daar mooie berichten over.
Helpt balans weer te vinden waardoor je mentaal ook miss hier wat rustiger wordt.
Het is toch een klap die je gemaakt hebt.

Rustig aan hoor!