Maanlicht schreef:Het is bij mij nooit geconstateerd, maar ik vermoed dat een eetstoornis bij mij ook speelt. Ben een extreme emotie eter, maar kan ook de andere kant op doorslaan en excessief met afvallen bezig zijn.
Heb je dat al eens aangekaart bij een arts? Voor een eventuele diagnose? Denk dat in jouw geval zeker wel handig kan zijn om daar hulp bij te zoeken.
Cayenne schreef:Ik handel er idd nog wel naar. Probeer het zoveel mogelijk los te laten, maar het gevoel blijft dan knagen. Ik heb dan de neiging om met eten en sporten flink te compenseren wat ik fout gegeten heb.
Het wegen gaat momenteel eigenlijk redelijk goed. Eerst moest ik er van mezelf een paar keer per dag op staan, maar nu doe ik het misschien nog 1 keer per 2 weken.
Ik heb ook een tijd uit zelfbescherming de weegschaal bij mijn ouders gezet, zodat ik hem niet meer kon grijpen. Wonder boven wonder bracht dat zoveel rust!
Ja dat gevoel is heel naar. Ergens diep weet je waarschijnlijk wel hoe het moet, maar dat gevoel is dan zo sterk.
Wat goed dat je de weegschaal een andere plek hebt gegeven! Dat is ook al een hele stap. Dat dagelijks wegen maakt je zo gek. Had ik ook, (in spoiler ivm gewicht) Spoiler:
's ochtends was het dan 42.7 bijvoorbeeld en dan 's avonds opeens 43.
Maar het is totaal niet realistisch want gewicht schommelt, door de dag heen, door de dagen heen.
Merk wel nu ik minder eet, mijn lichaam hier ook op reageert. Darmen gaan stilliggen, snel duizelig, totaal geen energie (in combinatie met pfeiffer). Dus ergens moet er wat veranderen, maar oh dat gevoel en die gedachten..