Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alice0cullen schreef:Jeetje mensen een beetje begrip is ook moeilijk zeg. Net alsof je een fobie zo even fixed door je zieke vriend een knuffel te geven.
Los je paniekaanvallen dan op door je niet meer zo aan te stellen.
Ik hoop dat je vriend zich snel beter voelt en jij dan dus ook.
Kelly_ann schreef:alice0cullen schreef:Jeetje mensen een beetje begrip is ook moeilijk zeg. Net alsof je een fobie zo even fixed door je zieke vriend een knuffel te geven.
Los je paniekaanvallen dan op door je niet meer zo aan te stellen.
Ik hoop dat je vriend zich snel beter voelt en jij dan dus ook.
Niet 'even', maar zo doe je dat uiteindelijk wel ja... Cognitieve therapie zit er vol mee. Exposure in vitro, vivo en flooding, EMDR etc. Dat lukt vaak goed met hulp van een psycholoog. En soms lukt het mensen zelfstandig, wie weet kan TS stapjes zetten in deze situatie, in het hier en nu. Niemand weet hoe sterk de angsten al zijn en hoe cognitief sterk ze is.
Zet 'm op meid!
karuna schreef:De reden dat ik zo hard reageer, wat normaal niks voor mij is. Is dat ik inmiddels teveel mensen naar de kl ote heb zien gaan omdat iedereen maar ach gossie wat zielig voor je een fobie/trauma/angst enz bleef riepen met als gevolg dat alles alleen maar erger werd ipv beter. Maar daarmee los je niks op. Hulp zoeken en zelf een eerste stap zetten is het enige dat helpt. En nee bij therapie doen ze ook niet aah wat zielig.
Citaat:Niet 'even', maar zo doe je dat uiteindelijk wel ja... Cognitieve therapie zit er vol mee. Exposure in vitro, vivo en flooding, EMDR etc. Dat lukt vaak goed met hulp van een psycholoog. En soms lukt het mensen zelfstandig, wie weet kan TS stapjes zetten in deze situatie, in het hier en nu. Niemand weet hoe sterk de angsten al zijn en hoe cognitief sterk ze is.
Zet 'm op meid!
Kelly_ann schreef:Ik noem slechts voorbeelden, wij zijn ook 'maar' bokt...
RoosvanBlue schreef:Kelly_ann schreef:Ik noem slechts voorbeelden, wij zijn ook 'maar' bokt...
Juist. En ik hoop dat TS dit ook beseft. Wat een nare reacties komen hier voorbij zeg.
@TS: trek je eigen plan een vooral op je eigen tempo. Als je maar begint, goede hulp zoekt en adviezen aanneemt van mensen die ervoor geleerd hebben.
Hopelijk kun je weer snel met je vriend knuffelen.
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn hoor! Dit klinkt niet als buikgriep.