Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indestal schreef:Ik,had de eerste keer een vrouwelijke arts, die was ruw, voede geslacht speenvarkten, nooit zo een scherpe pijn grvoeld, ging er vijna van omderuit en ik moest niet zo aanstellen....de berpleegkundigen voodt haar hand aan om te steuen, hand plat en blauw,
2 gynacoloog man hele aardige rustige man en zei meteen dit er uithalen gaar erg onaangrnaam worden, gaan we niet doen handmatig dat wordt te pijnlijk...
sharon488 schreef:@Daphara hoe is het gegaan?
plutolover schreef:Wat een ‘gedoe’. Voor een spiraaltje. En daar bedoel ik niet jou mee.. maar meer t gedoe na zo lichte roesje/narcose
Maar t zal wel protocol achtig iets zijn. Want bij mij was t ook zo gedoe van Ow snel naar huis, eerst plassen bla bla. Maarja ik had een operatie van 3 uur (geen mirena plaatsen) . Toen moest ik ook in wen rolstoel
Agja gelukkig dat het voor jou allemaal mee valt.
Daphara schreef:Ik kan het trouwens een ieder aanbevelen om het onder een roesje te doen, ik heb werkelijk niets van de wissel meegekregen, ik voel me niet beurs van onder en anders dan dat ik me gisteravond zwaar ongesteld voelde, ben ik vandaag alweer de oude.
Ik vond het de eerste keer plaatsen en het wisselen een paar jaar later bij de huisarts, beiden best wel ingrijpend en zeer pijnlijk. Misschien is dat ook de reden dat het deze ronde niet wilde lukken toen ik gewoon wakker was. Ik laat het over 5 jaar weer met een roesje doen, daar ben ik nu al over uit.
Keet schreef:Daphara schreef:Ik kan het trouwens een ieder aanbevelen om het onder een roesje te doen, ik heb werkelijk niets van de wissel meegekregen, ik voel me niet beurs van onder en anders dan dat ik me gisteravond zwaar ongesteld voelde, ben ik vandaag alweer de oude.
Ik vond het de eerste keer plaatsen en het wisselen een paar jaar later bij de huisarts, beiden best wel ingrijpend en zeer pijnlijk. Misschien is dat ook de reden dat het deze ronde niet wilde lukken toen ik gewoon wakker was. Ik laat het over 5 jaar weer met een roesje doen, daar ben ik nu al over uit.
Ik heb het 19 juli door mijn verloskundige laten doen en heb daar niets van gevoeld. In de avond licht kramperig en verder geen bloedingen oid.
IMO zou je het alleen onder een roesje moeten laten doen als het echt noodzakelijk is en op een normale manier eerder niet gelukt is. Niet bij voorbaat al roepen om een roesje
Yessy schreef:Mijn ervaring is ook dat vrouwelijks gynaecologen iets ruwer zijn en de mannen wat voorzichtiger (niet alleen bij mirena maar ook bij andere zaken). Bij de plaatsing van m'n eerste mirena heb ik echt even een gil gegeven ('aaaauw!!! au au au') en die dame zei alleen maar 'stel je niet aan bevallen doet veel meer pijn'. Ja trut maar ik wil niet bevallen, vandaar dit als voorzorgsmaatregel![]()
De wissel moest ook bij de gyn want de touwtjes waren kwijt. Dat was een man met eindeloos veel ervaring en incl omkleden en kort gesprek vooraf ben ik misschien 5 min binnen geweest. Geen centje pijn, ik geloofde hem niet toen hij zei dat het klaar was. Ik ben heel eigenwijs op die stoel blijven zitten en hij maar zeggen 'nee de nieuwe zit er echt in, je mag gaan'