Allergische reactie.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:23

Kan je geen hooikoorts tabletten halen in Noorwegen. Is een anti histamine.

sandorra

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 11:01

Nou vanmiddag mag ik toch naar het ziekenhuis afdeling dermatologie hopelijk kunnen ze me daar verder helpen want ik wordt echt helemaal gek.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:11

Ik heb het sinds een paar dagen ook. Bij mij (en m'n vriend) is het onstaan na het zwemmen met dolfijnen. Bij hem is het na twee dagen weg getrokken (maar hij zit nu onder de heat rash) maar mijn arm blijft nog steeds dik en warm van de rode bulten. Nu inmiddels een dag of 5. Ben net terug in NL.

Als ik voor een anti histamine ga van de drogist, zijn er dan nog verschillende soorten of merken?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:21

Succes

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 17:51

Bij de dermatoloog geweest en idd netelroos oftewel uticara. Weer opnieuw andere medicijnen meegekregen.
Zal vanavond effe verdere update geven nu onderweg....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:52

Welkom bij de club. Ik heb het geluk dat ik voor mijn longen iedere 2 weken meerdere spuiten met xolair krijg en dit werkt ook goed voor mijn urticaria.

Welke medicijnen heb je nu meegekregen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:18

Hopelijk werkt het goed en snel :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:41

Fijn dat je nu weet wat het is! Dan kunnen ze gericht behandelen en ben je er hopelijk snel vanaf.
Konden ze ook vertellen hoe het zomaar tot uiting is gekomen?

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:07

Vervelend zeg. Ik zag de appelazijn al een keer voorbij komen in dit forum als oplossing. Op mensen heb ik het nooit getest maar bij netelroos bij paarden helpt het echt geweldig....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:42

Dit zijn urticaria (netelroos). Kan legio oorzaken hebben, zoals warmte/koude of allergie, soms kom je er ook niet achter. Onder andere op de website van het UMCG kun je hier betrouwbare informatie over vinden.

Ik ben gewend om een middel als ranitidine toe te voegen aan het H1-antihistaminicum.
Montelukast kan ook nog een goede aanvulling zijn (en heeft relatief weinig bijwerkingen).

Als het langer blijft bestaan of terugkomt is verder onderzoek naar de oorzaak geïndiceerd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:51

StonedRomy schreef:
Welkom bij de club. Ik heb het geluk dat ik voor mijn longen iedere 2 weken meerdere spuiten met xolair krijg en dit werkt ook goed voor mijn urticaria.

Welke medicijnen heb je nu meegekregen?

Iedere twee weken :\
Ik krijg het iedere 8 en vind dat al een heel gedoe (ben die dag ook altijd erg moe).

Wat Gomir zegt: ik heb inderdaad ook een tijdje 4x desloratadine, 2x ranitidine en 1x montelukast per dag geslikt. Werkt helaas niet bij mij.

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:55

Ik heb vanmorgen een injectie kenacort gekregen om de allergische reactie nu eens helemaal te stoppen. Heeft iemand daar ervaring mee, en vooral wanneer je daar echt wat van gaat merken?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:01

Overigens werkt voor mij een zalf beter tegen de urticaria dan pillen. Dus als montelukast en deslorstadin etc niet werken kan je ook nog een zalf vragen.

Helaas krijg je xolair niet zomaar, maar als het chronisch wordt zou dit ook een goed alternatief zijn.

Wel fijn dat je zo snel bij de dermatoloog terecht kon ts. Nu hopen dat ze ooit achter de oorzaak komen.

Edit: xolair gaat in de toekomst ook beschikbaar komen om zelf te kunnen injecteren.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 22:33

Sorrie voor het wachten had het beetje druk vanavond.....

Vanmiddag fijn gesprek gehad met de dermatologe ze begreep me tenminste beter en luisterde beter naar mijn klachten als dat ik dat bij de huisarts vondt....legde ook uit hoe het ontstaat wat het is en dat ze er in veel gevallen nooit achter komen wat het veroorzaakt....

De medicijnen die ik nu heb zijn

1x 40 Mg prednisolon op een dag
2x 2 tabletten levocetrizine 5mg per dag
En dan als ik alsnog toch een reactie heb heb ik
1x per dag 1 tablet montelukast 10 Mg voorgeschreven gekregen......

Ik hoop zo dat deze cocktail wel gaat helpen.....

@ StonedRomey zie hierboven

@ sonja_vR dat hoop ik ook dat het werkt want val bijna om van de slaap

@ Cayenne Helaas is dat vaak heel moeilijk te achterhalen bij acute urticaria pas als het aan blijft houden en chronisch wordt gaan ze testen in de acute fase nu heeft dat geen zin het moet eerst weer rustiger worden.

@ snooty16 ik had de tip van appelazijn ook al voorbij zien komen maar ga niet zelf lopen smeren met van alles en nog wat als ik al niet weet waar ik nu op reageer. Het lijkt mij het verstandigste alleen de adviezen van de arts op te volgen deze heeft mij gezien en er voor geleerd... maar alsnog bedankt voor je advies.

@ gomir bedankt voor je berichtje ik heb nu ook idd monteculast erbij gekregen. En idd als het aan blijft houden moet ik een allergie test ondergaan.

@ pimpelpaard ik hoop dat jij ook gauw van je klachten af bent want niks is vervelender als jeuk hebben.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:36

Als je een beetje de mogelijkheid hebt om montelucast te slikken in de avond, zou ik dat zeker doen. Werkt Beter dan welke slaapmedicatie die ik ooit hebt ingenomen. Dus niet ‘ voor de zekerheid ‘ een tabletje montelukast innemen voor een belangrijk evenement zonder dat je hebt uitgetest hoe je lichaam erop reageert.

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:39

Fijn dat je zo snel en goed geholpen bent, ts! Hopelijk is dit voor jou de goede cocktail om de reactie te doorbreken en ik wens je een hele goede nacht toe. ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 06:41

Fijn dat je zo goed geholpen bent.
Het kan best wel een tijdje duren eer je huid weer normaal reageert
Ik heb allerlei testen gehad.
Voeding, krasjes, plakkers maar er kwam niets uit.
Toen werd het een stress allergie

Ik heb heel lang, als ik het inderdaad druk had, dat het begin te kriebelen onder mijn huid bij mijn pols ik wist dat het weer fout ging.
Dan nam ik een pilletje en zakte het weer.
Ondertussen ben ik er overheen gegroeid denk ik en heb nog zelden last.

Ik zag er toen niet uit.
Mijn voeten en handen waren 3x zo dik
Ik had over mijn hele lijf een soort opgezwollen darmen liggen.
Ik was echt een monster op dat moment.
Ik kwam in het ziekenhuis terecht omdat mijn keel en gezicht ook was opgezwollen.
Kon ook bijna niet meer ademen omdat alles mijn keel dicht drukte.

Heb er nu eigenlijk geen last meer van.

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:36

Ts je hebt helemaal gelijk hoor! Bij jou is de oorzaak ook niet vastgesteld en als het geen allergie is op de huid zelf maar van binnenuit komt is alles wat je smeert natuurlijk ook alleen symptoombestrijding en helpt het misschien tegen de jeuk maar lost het probleem niet op. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Sterkte!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:57

Fijn dat je geholpen bent, hoop dat de middelen hun gewenste uitwerking hebben

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 06:43

Vannacht een mindere nacht gehad hondsberoerd en aan het spuugen geslagen. Kan door de medicijnen komen. Straks moet ik eerst eten en dan medicijnen innemen.... maar heb absoluut geen trek , en het gevoel alsof ik propvol zit en niks wil zakken. Vanacht wel paar vlekken maar klein beetje jeuk gehad maar verwaarloosbaar met de afgelopen dagen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 06:51

Heb je die montelukast genomen? Braken is wel een bekende bijwerking..

Beterschap

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 06:55

@ Polly nee, montekulast nog helemaal niet ingenomen vondt de reactie die ik had vanacht niet erg genoeg om die in te nemen dus die heb ook nog niet gehad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:39

Misschien ben je ook wel zo beroerd door de impact die de netelroos op je lichaam heeft?

Ik weet nog dat ik destijds echt helemaal uitgeput was en me ook een beetje grieperig voelde.

Van de montelukast kreeg ik geen bijwerkingen trouwens.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:21

Ik herken het... ik ben ook bekend met hevige netelroos aanvallen, inclusief oedeemvorming, ik krijg ze na een virus (reactie op afbraakproducten virus). Na heel veel dokteren en nergens op reageren kwam de huisarts met een 'ouderwets' middel: Nedeltran. Dat houdt de reactie in bedwang en dan zakt het met een paar dagen. Je wordt er wel heeeel suf van.
Verder veel smeren met menthogel tegen de jeuk

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:22

Niets te maken met zonne allergie?( heb niet alles doorgelezen)