Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schaduw25 schreef:Hij heeft momenteel 5 keer in de week een psycholoog waar hij bij terrecht kan
Nikass schreef:"ts ik vind je schokkend naïef" vind ik een aanval, en niet iets waar ts iets aan heeft denk ik.
RosaLisa schreef:Nikass schreef:"ts ik vind je schokkend naïef" vind ik een aanval, en niet iets waar ts iets aan heeft denk ik.
Ligt er aan hoe he het leest denk.
Met zulk soort dingen ben he vaak naïef omdat je hoopt toch dat het goed komt.
Ik lees het met de gedachte dat ts met beide benen op de grond moet worden gezet dat dit echt niet kan! ? Dus daar heeft ts dan toch wel iets aan! Ogen openen en het probleem inzien.
RosaLisa schreef:Nikass schreef:
Ligt er aan hoe he het leest denk.
Met zulk soort dingen ben he vaak naïef omdat je hoopt toch dat het goed komt.
Ik lees het met de gedachte dat ts met beide benen op de grond moet worden gezet dat dit echt niet kan! ? Dus daar heeft ts dan toch wel iets aan! Ogen openen en het probleem inzien.
Maar dat kun je niet afdwingen. Loslaten is een proces en de kans dat ts heel hard gaat rennen omdat een ander dat zegt is niet zo groot.
Natuurlijk is het goed haar te waarschuwen en bewust te maken. Als je dit echter doet door haar verwijten te maken of aan te vallen heb je kans dat dit averechts werkt.
NoGo schreef:In je 2e post quote je goof die aangeeft dat je goed jezelf moet beschermen omdat hij het niet zal doen.
Ik ga er hierbij even vanuit dat goof bedoeld dat je goed je grenzen moet bewaken.
Jij zegt echter dat hij niet zo een persoon is.
Ik zou daar graag aan toe willen voegen dat het drugswereldje ook een hele harde wereld kan zijn en dat je, je misschien geen zorgen hoeft te maken over hoe hij je behandeld maar wel voor de mensen daarom heen (denk aan dealer keer niet betaald, problemen omdat hij teveel van iemand gebruikt enz).
Nikass schreef:"ts ik vind je schokkend naïef" vind ik een aanval, en niet iets waar ts iets aan heeft denk ik.
RosaLisa schreef:Bedoel er mee dat er gereageerd word op dat diegene die ts naïef vind ts aanvalt hiermee. En ik vind de tekst geen aanval meer een mening of bewust maken van!
Nikass schreef:Iedereen maakt zijn eigen proces door en hoe harder mensen daar kritiek op hebben hoe meer iemand zich mogelijk daartegen gaat afzetten. En dan schiet je dus je doel voorbij
Iemand ondersteunen en advies geven is iets anders dan iemand "verwijten" naïef te zijn. En ja ook daar heb ik verstand van (beroepsmatig) je duwt iemand alleen maar verder in een isolement.