Kapot van warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:09

goeroe schreef:
Je kunt een baantje in de kassen nemen. Als je dan uit je werk komt en iedereen zucht van de warmte vind jij het juist heerlijk buiten.

Ik werk ook in een soort kassen en waar mensen het nu vaak heel warm hebben, heb ik het vaak koud nu :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:54

Jester_ schreef:
Palmera schreef:
Jezelf een schop onder je kont geven? :D
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.
Met zelfmedelijden gaat de warmte niet weg. ;)

Eens. Iedereen heeft het warm. Zou wat wezen als iedereen op de bank ging liggen

Niet elk mens is het zelfde. Ik heb een oedeem been door de warmte. Letterlijk elke stap doet pijn. M'n lichaam is 6x zo hard aan het werk als normaal. Dus ik ben moe, vergeet dingen omdat je zo moe bent. Ik heb het benauwd, want mijn lichaam is met andere dingen bezig...

Joh leuk dat mensen roepen, lekker weer en niet zeiken. Maar ik vraag ook niet of jij wil gaan werken met heftige griep, dus laat mij lekker op halve kracht lopen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:06

Jester_ schreef:
Eens. Iedereen heeft het warm. Zou wat wezen als iedereen op de bank ging liggen

En dat is nou precies wat ze doen in landen waar het regelmatig zo warm is :)*
Alleen komt het hier niet zo vaak voor en zijn wij Nederlanders dan stom genoeg om maar op volle kracht door te willen werken omdat dat kennelijk van je verwacht wordt. En stel je voor dat je er nog over gaat zeiken ook!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:17

Fenrir schreef:
Jester_ schreef:

En dat is nou precies wat ze doen in landen waar het regelmatig zo warm is :)*
Alleen komt het hier niet zo vaak voor en zijn wij Nederlanders dan stom genoeg om maar op volle kracht door te willen werken omdat dat kennelijk van je verwacht wordt. En stel je voor dat je er nog over gaat zeiken ook!

Dat ja! En bovendien, mensen in landen waar het regelmatig zo warm is, zijn vaak veel beter aangepast aan de warmte, kunnen er veel beter tegen.

Ik functioneer ook niet zo best met dit weer, al is het veel beter dan vroeger. Toen zat ik regelmatig tegen flauwvallen aan, ook al dronk ik veel en at ik goed. Merk gewoon dat mijn lichaam hard moet werken om te blijven functioneren..

Ieder mens is anders, de één kan er beter tegen dan de ander.

Palmera

Re: Kapot van warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:30

Nee hoor! Die hete maanden hier gaat het leven gewoon door. Inclusief de wegwerkers in de brandende zon.

Of de mensen hier beter aangepast zijn durf ik ook niet te zeggen. Ouderen sluiten zich ook hier op hun huis. En iedereen heeft het ook gewoon warm.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:33

Ik ben nog nooit op La Palma geweest, maar op veel andere plekken gaat de boel gewoon dicht hoor tijdens de siësta :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:39

Vroegah ja maar tegenwoordig niet zoveel meer. En niemand verplicht je zo hard te werken als met normale temperaturen. Maar in de airco merk je er niks van en als je daar niet in werkt houd over het algemeen iedereen rekening ermee dat je het wat rustiger aan doet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:44

Ik ben twee keer op La Palma geweest in de zomer en het was inderdaad heel warm, maar ik kan het daar beter uithouden in de warmte dan hier. Zelfs met pittige bergwandelingen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:52

Ik vind ook dat er een verschil zit. In de typische warme landen kan ik idd gewoon stevige bergwandelingen en andere inspanningen doen en gewoon normaal functioneren met 30 graden. Hier in België/Nederland is de warmte naar mijn gevoel een stuk 'vochtiger' en drukkender, waardoor ik met dezelfde temperatuur gewoon niet eens meer normaal kan functioneren, hoofdpijn heb en ook liefst met de airco aan op de bank lig.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:05

Ik kan ook niet goed tegen warmte. Ik kan ook niet goed mijn warmte kwijt, dus snel rood hoofd van de warmte en niet goed zweten. :=

Maar het is hier ook snel benauwd, daar ligt het ook aan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:49

Ik vind niet dat je de warmte hier kan vergelijken met andere landen. Ook omdat het in dergelijke landen soms inderdaad ook verdomd heet kan zijn, maar op een andere manier.
Toen ik als kind nog regelmatig op reis ging naar landen als Turkije en Marokko herinner ik me de warmte heel anders. Daar is het 'droog warm', en hier in België/Nederland is het eerder vochtig en vreselijk beknellend...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:57

Joolien schreef:
Lepeltje schreef:
Ik las trouwens nu pas dat je denkt hooikoorts te hebben, daar kan je je inderdaad heel duf van voelen. Van de medicijnen helaas ook. :')

Welke symptomen van hooikoorts heb je? Ik heb zonder het te weten jaren last gehad van lichte astma door de hooikoorts en mijn zuurstofgehalte was daardoor significant lager dan anders. Dan is het niet zo raar dat je je sloom voelt aangezien je gewoon niet genoeg zuurstof in je bloed hebt.

Ik had ook nooit zin om naar de huisarts te gaan daarvoor maar nu ik zo'n puf dingetje heb na een wat heftiger astma aanval merk ik pas hoeveel ik eraan gewend was geraakt om met wat minder zuurstof te leven in de zomer. Na een pufje salbutamol voelde ik me gelijk een stuk lichter.

Nou, buiten dat ik snot produceer :') ben ik dus ook redelijk benauwd. Ik heb mezelf wel eens vaker verdacht van lichte astma ofzo, en nu snak ik soms naar adem. Krijg dan onwijs benauwd gevoel bovenin mn longen zeg maar.
Maar elke keer denk ik ach het is te doen en dan laat ik het maar zo. Maar nu ben ik er redelijk zat van :')

Ja dat dacht ik al. :P Heel veel mensen weten niet dat hooikoorts ook astma kan veroorzaken en zo'n pufje klinkt gelijk heel heftig. Ik gebruik hem alleen in de zomer, meestal ook alleen snachts want dan is het het ergst.
Misschien toch even naar de huisarts, als het goed is hoef je helemaal geen allergie test te doen voor een pufje. Ik heb ze wel allemaal gehad maar een collega van mij heeft gewoon aangegeven dat ze benauwd was door de hooikoorts en die kreeg hem zo mee. En dat bracht gelijk verlichting.

Niks zo vervelend als niet kunnen ademen. :+ Dat kost ook veel meer energie dan je verwacht.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:17

Bij de weg, heb ze gevonden, die koelbandjes *\o/* :
https://www.koelproduct.nl/nl/koelprodu ... -polsband/

Maar pfff...wat een suffe reacties over niet aanstellen :r . Hoe moeilijk is het nou toch om te snappen dat niet iedereen warm weer aankan?!?
Heeft niks te maken met je vermannen maar met je lichamelijke gesteldheid. Er is een hele lijst aan ziektebeelden waarbij warmte intolerantie kan ontstaan, bij copd krijg je bij warm vochtig weer last, mensen die niet of moeilijk zweten branden door vanbinnen, ouderen die droog raken en omvallen en bij bepaalde medicatie ontstaan ook klachten bij te warm weer:

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/gevo ... tolerantie
https://www.gezondheidsnet.nl/zonnen/9- ... gezondheid

En dan heb je nog mensen die het gewoon snel warm hebben. Ik val om als ik me niet heel rustig gedraag of bijtijds stop en daarnaast overal uitslag door het zweten. Voortdurend moe zijn, niet goed kunnen denken en dat de warmte gewoon van binnen brandt in mijn lijf. Ligt niet aan de huidskleur, goddank ben ik licht getint en kleur ik alleen maar op ipv dat ik verbrand als een kreeft.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:24

Lekker bekrompen reacties ook weer, dit heeft toch niks te maken met aanstellen. Ik voel me ook gewoon ziek met dit weer en ik kan me best voorstellen dat er meer mensen zijn die dit weer zo langzamerhand beginnen te vervloeken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:17

Het is wel deels ook mindset. Mijn vader zei vroeger altijd: beeld je maar in dat je in een koelkast staat. Dat hielp wel :+ .

Maar sommige mensen kunnen er veel beter tegen dan anderen. Ik kan er altijd goed mee omgaan. En ik denk dan altijd maar aan de warmte op Curacao dat is nog veel vochtiger en moeilijker.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:39

Ik probeer me voor te stellen hoe je je moet voelen, TS, maar helaas lukt het niet. Ik krijg juist energie van warmte en sta nog rustig te stofzuigen bij 27/28 graden. Omdat de luchtvochtigheid hier hoog is, zweet ik uiteraard wel, maar ik leef echt op van de zon en de warmte. Ik kan me je gevoel wel voorstellen als het kouder zou zijn. Soms denk ik wel eens dat ik een schildpad ben: met kou word ik juist lamlendig en slaperig, alsof ik nog gevoelig ben voor een winterslaap. :D
Ik zou niet weten wat wijsheid is in jouw geval, maar als ik het vergelijk met hoe ik ben met kou dan kan ik alleen maar zeggen dat je er niet altijd aan toe moet geven en je vermannen. De enige tip die ik wel kan geven, maar die nog steeds niet door iedereen geloofd wordt omdat ze het niet proberen: drink warme thee met dit soort dagen. Van koud drinken gaat je bloed juist harder stromen en krijg je het uiteindelijk warmer. ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:53

bigone schreef:
Indestal schreef:
In een magazijn gaan werken zonder luchtverfrissing buiten 30 graden, binnen 40 graden, zeiknat tot in je onderbroek en liters water mee... :+

Dat mag niet eens van de arbeidsinspectie.

Dat vermoeden wij dus ook! Maar helaas is het wel zo....ik de k dat het gisteren nog warmer dan 40 graden was, straaltjes liepen van je hoofd langs je gezicht....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:27

Vroeger had ik hier ook altijd last van, maar sinds ik hardloop heeft mijn lichaam geleerd om veel beter met de warmte om te gaan en heb ik hier eigenlijk geen last meer van :)
Je kunt je lichaam hier echt wel op trainen... omgaan met de warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:44

DiantaM schreef:
Het is wel deels ook mindset. Mijn vader zei vroeger altijd: beeld je maar in dat je in een koelkast staat. Dat hielp wel :+ .

Maar sommige mensen kunnen er veel beter tegen dan anderen. Ik kan er altijd goed mee omgaan. En ik denk dan altijd maar aan de warmte op Curacao dat is nog veel vochtiger en moeilijker.

Het is zeker mindset :j

Ik vind dat we tegenwoordig flink doorslaan met onszelf pamperen. Er is niets mis mee om jezelf af en toe, zoals Palmera schreef, een schop onder je kont te geven.
En nee, dan bedoel ik uiteraard niet iemand met zware astma.

We wonen notabene in een land met een zeer gematigd klimaat. Tenzij je echt fysiek iets mankeert wordt je niet ziek als het gewoon zomers weer is zoals de laatste weken.

Ik hou ook niet van de warmte, en voel me dan ook sloom, maar dat betekent niet dat ik niet meer kan functioneren. Gewoon accepteren dat het warm is, het is Nederland, dus het wordt vanzelf weer kouder.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:53

Als ik de hele middag in de zon bezig ben kan je de klok erop gelijk zetten dat ik s'avonds migraine heb tot overgeven toe.... :')

Dus meestal verschuil ik mezelf en kom rond een uur of 8 buiten, ik ga wel smiddags naar stal toe voor het water, maar moet daarna wel thuis een half uur bijkomen voor een airco :')

Doe mij maar de lente of het liefst de herfst 8-)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:56

Psydoxy schreef:
Gewoon, niet aanstellen en door gaan. Tis ook nooit goed, te warm, te koud, te klef, te veel regen. Er zijn gebieden waar het nog veel erger is en daar hoor je geen hond klagen.

Kom maar ff lekker in de namiddag naar het oosten des lands...temperatuur mankeert het niet aan. Het is de hoge luchtvochtigheid. De damp en flarden mist hangt hier 's avonds over de weilanden (ook wel witte wieven geheten) en die vochtigheid maakt het erg onaangenaam. Tenzij je van een natte rug houdt waarvan de druppels richting broekband lekken... :P

De huidige temperaturen zijn voor mei en juni eigenlijk geen normale temperaturen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:00

Dieuwke_ schreef:
Lekker bekrompen reacties ook weer, dit heeft toch niks te maken met aanstellen. Ik voel me ook gewoon ziek met dit weer en ik kan me best voorstellen dat er meer mensen zijn die dit weer zo langzamerhand beginnen te vervloeken.

Echt hoor, ik heb er zelf weinig tot geen last van maar ik kan me heeel goed voorstellen dat het heel erg moeilijk is als je met dit weer helemaal instort. Wellicht even de koude kraan op je polsen? Voeten in een lauw bakje water wil ook wel eens helpen maar dat moet maar wel net ff kunnen :Y) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:06

Had toch ook iets onder de leden, dus denk idd combi van hooikoorts, warmte en iets anders. Heb bijholteontsteking waar ik knettertje moe van ben -O- en gewoon ziek van ben. Gisteren op mn eigen verjaardagsfeestje eerder ziek naar bed gegaan :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:18

DonnnavZ schreef:
Als ik de hele middag in de zon bezig ben kan je de klok erop gelijk zetten dat ik s'avonds migraine heb tot overgeven toe.... :')

Dit dus....
Vorig weekend had mijn man wedstrijd, om negen uur van huis en om 4 uur weer thuis met barstende hoofdpijn.
Na een koude douche overgegeven toen paracetamol genomen en een dutje gedaan. Daarna was ik weer enigszins aanspreekbaar.

TS wat mij goed helpt is een natte doek in mijn nek (een hydrofiel doek voor baby's is hier fijn voor), die was ik vorig weekend uiteraard vergeten, maar vorig jaar op vakantie (Corsica, 40°c) veel baat bij gehad.
Mijn kinderen noemen mijn natte doek een Fresh (we gebruiken ze ook om te slapen)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:24

Palmera schreef:
Persoonlijk heb ik niemand een aansteller genoemd. Maar die schop onder het eigen achterste sta ik gewoon achter en dat doe ik bij mezelf ook.

Als het hier hoog zomer is, ik woon in de bergen, is de 40 graden een gebruikelijke temperatuur. Vaak hebben we daar een warme wind bij. Net een haarföhn, maar dan dag en nacht aan. Of er komt een stofwolkje voorbij (tranende ogen, prikkels in neus en keel en bovenal drukkend heet). En die blijft gezellig hangen tot de warme wind weer word aangezet.
Zo wisselt dat zich hier af.

Niet leuk. En ik heb er echt wel last van. Maar ik kan toch niet op mijn bed gaan liggen? Ik heb toch dingen te doen? Dus trap ik mezelf richting zaak waar ik oven en vuren aanzet en ga werken. ;)

Zijn er dan plekken te vinden waar het koeler is? Ik ga op vakantie naar La Palma en heb niet zoveel moeite met warme maar vriend houd niet van extreme hitte. Aan zee bijvoorbeeld?