Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Ja
208 (59%)
Nee
87 (25%)
Alleen onder jurk
18 (5%)
Alleen met korte broek
24 (6%)
Alleen met rok
10 (2%)

Totaal aantal stemmen: 347

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:28

Hier ook momenteel een jurkje (net boven de knie) en blote benen :j Ondanks dat mijn benen permanent bont en blauw zijn door de sporten die ik doe. Als ze er vragen over hebben dan stellen ze het wel :+

(Overigens geef ik ook 's avonds buiten training in een korte broek. Puntje is dat mijn bovenbenen tot ongeveer de rand gekleurd zijn en daarboven is het wit :+)

xSwanHeart

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:31

Ligt aan de situatie. Naar werk draag ik wel jurkjes, maar altijd met een panty.
Daarbuiten draag ik gerust een jurkje met booten benen, vaak wel met een kort broekje eronder. Korte broeken heb ik wel, maar draag ik eigenlijk nooit.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:56

borstnoot schreef:
Calixae schreef:
Sinds kort heb ik er een afgeknipte panty onder. Niemand die het ziet en geen schurende en kapotte benen, heerlijk. Al kruipt die panty soms wel wat omhoog maar ja dat liever dan een geïrriteerde huid.

Ik heb vorig jaar de shapewear van de Hema ondekt. Shapen doet het niet zo goed, maar het zijn broekjes langer dan een onderbroek met pijpjes en korter dan een wielrenbroekje.
Heerlijk dun stof en blijft mooi op z'n plek zitten! Echt ideaal voor onder een jurkje! Ik gebruik het ook vaak onder een pantalon om m'n blousje o.i.d. in te proppen, alle kreukels zijn dan weg!

Deze dus: https://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/corrigerend-ondergoed/corrigerende-boxer-(21570599)?color=zwart

Zit deze niet heel hoog bij de buik?
Ik zoek nog een broekje voor onder een jurk/rok. Maar kan het niet goed vinden en ik hou er niet zo van als het zo strak/hoog om de buik zit. :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:01

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:04

Korte rokken of jurken draag ik niet, daarvoor vind ik mijn benen te wit en chubby :+
Maar ik heb wel regelmatig een rok of jurk aan meer dit weer, zonder lang broekje eronder. Scheelt weer warmte.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:05

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:10

Ik draag altijd jurkjes met een panty/legging, in de zomer een kort wit/zwart broekje. Benen die tegen elkaar schuren zijn echt killing.. na een half uur kan ik niet meer normaal lopen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:16

Meliaforever schreef:
borstnoot schreef:
Ik heb vorig jaar de shapewear van de Hema ondekt. Shapen doet het niet zo goed, maar het zijn broekjes langer dan een onderbroek met pijpjes en korter dan een wielrenbroekje.
Heerlijk dun stof en blijft mooi op z'n plek zitten! Echt ideaal voor onder een jurkje! Ik gebruik het ook vaak onder een pantalon om m'n blousje o.i.d. in te proppen, alle kreukels zijn dan weg!

Deze dus: https://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/corrigerend-ondergoed/corrigerende-boxer-(21570599)?color=zwart

Zit deze niet heel hoog bij de buik?
Ik zoek nog een broekje voor onder een jurk/rok. Maar kan het niet goed vinden en ik hou er niet zo van als het zo strak/hoog om de buik zit. :=

Bij de Primark voor nog geen 3 euro, cycle shorts. Zitten niet zo hoog/strak om de buik.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:26

Vroeger altijd lange broeken, maar nu zodra het kan een korte broek. Of naja, net boven de knieën want voor die korte dames broekjes heb ik de bovenbenen niet. Jurkjes droeg ik vroeger dan weer wel maar idd met een wielren broekje eronder. Nu al jaren geen jurkje meer aangehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:28

Blote benen, smoovall is een lifesaver hier. Dat geklooi met broekjes lijkt me zo warm.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:31

In de zomer altijd rokjes en jurkjes met blote benen of een korte broek. Gewoon met een string of slip eronder (beetje afhankelijk van het model). Heb gelukkig benen die snel bruin worden alleen vaak wel helemaal onder de blauwe plekken :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:34

Sinds een week de boxershort van mn vriend :+
Onder een jurkje, tegen het schuren van mn bovenbenen alleen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:39

Ik draag een corrigerend broekje of een panty tegen het schuren, al moet ik zeggen dat ik laatst een maillot aan had met een kabelwerkje er in, en ook toen had ik mn bovenbenen/ liezen kapot gelopen.. Het moet dus wel echt een gladde stof zijn.. :=
Fijn joh, die kilotjes meer.. -O-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:44

Prive sowieso. Heerlijk :j
Zakelijk vind ik het lastig. Eigenlijk heb ik altijd een panty aan, maar uitgerekend vandaag heb ik voor het eerst blote benen. :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:49

Bij voorkeur blote benen, helaas wel gezegend met schurende bovenbenen, of ik nu maatje 36 of 42 of wat er dan ook tussenin heb. Tis ook een stukje bouw. Ik heb van mezelf slanke benen (itt sommige andere delen van mn lichaam 8)7 ). Dus als ik echt verwacht veel te moeten lopen dan wel een broekje eronder. Ik ga toch eens kijken naar ofwel de bandalettes ofwel de Smooval (ook veel goede dingen over gehoord).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:52

Als ik een jurkje/rok aan doe wilt dat zeggen dat het bloedheet is buiten en dan ga ik er geen broekje onder aan doen, hier dus altijd blote benen.
Heb wel geen rokjes die zo kort zijn dat je kunt liplezen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 09:56

Er komen wel goede tips voorbij! een corrigerend broekje is ook nog een idee. En hopelijk ook slankere benen als ik op gewicht ben.

fijn ook om te weten dat ik niet de enige ben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:56

Het is inderdaad ook wel bouw ja, maar toch had ik er met maatje 36 niet zoveel last van dat ik me tot bloedens toe open liep, en nu helaas wel (en nog ben ik nu niet heel dik hoor, maatje 38/ 40 gemiddeld).

Mensen met het mode-gat tussen de benen is behalve ongezond voor de meeste ook onhaalbaar heb ik laatst nog ergens gelezen, zelfs top-sporters hebben dat mode-gat niet. Mensen die dat wel hebben hebben in het algemeen inderdaad een andere bouw.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 10:32

Shanna schreef:
Het is inderdaad ook wel bouw ja, maar toch had ik er met maatje 36 niet zoveel last van dat ik me tot bloedens toe open liep, en nu helaas wel (en nog ben ik nu niet heel dik hoor, maatje 38/ 40 gemiddeld).

Mensen met het mode-gat tussen de benen is behalve ongezond voor de meeste ook onhaalbaar heb ik laatst nog ergens gelezen, zelfs top-sporters hebben dat mode-gat niet. Mensen die dat wel hebben hebben in het algemeen inderdaad een andere bouw.

helemaal waar!!

Ik zal het nooit niet hebben, ik heb gewoon stevige benen. Ook toen ik 10 kilo lichter woog had ik het nog en toen was ik echt dun.

Ik heb ook geen mooie kuiten... misschien dat het met een sleehakje beter is

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:39

De enige broek die ik onder een jurk of rok zou dragen is hooguit een "onderbroek", en ook die lang niet altijd want ik haat tekenende lijnen.
Als je geen schuurplekken wil doe dan lekker een panty aan. Trekt de zaak ook strakker en slankt optisch af.
Zo'n broekje (of nog erger: een legging :') ) is wel zo onwijs lelijk (en vrijwel altijd zichtbaar), dan kan je beter gewoon wat anders dan een rok of jurk aantrekken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:46

Bandalettes rollen alleen op als je ergens gaat zitten en het blijft haken ofzo. Of wanneer je ze niet goed om hebt gedaan. :) Maar als ze goed zitten heb je er 0 last van.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:50

Dat "gat" is inderdaad afhankelijk van je skeletbouw, gaat er vooral om hoe breed je heupen zijn omdat met brede heupen je dijbeenbotten gewoon verder uit elkaar staan. Met smalle heupen en hele dunne benen schuren ze ook tegen elkaar. Ik heb vrij normale benen en echt geen sprieterige stokjes (broekmaat 38) maar mijn benen komen niet tegen elkaar aan. Natuurlijk scheelt het of je overgewicht hebt of niet maar als je smalle heupen hebt zullen je benen altijd tegen elkaar aan schuren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:36

Ik draag er zelfs standaard Lange leggings onder
Mijn benen zijn nucleair wit
Die worden in de zon rood om daarna weer wit te worden
Dus bedekken Die Handel :+
Heel soms blote benen
Met sunblock :')

Edit , maar anders zou ik alsnog iets Met pijpjes eronder dragen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:09

Ik draag vaak een kort broekje onder een jurkje of rokje. En ik smeer Vevina als ik weet dat ik niet heel ver moet lopen ofzo. Want tot nu toe is er niks wat het na verloop van tijd goed houdt bij mijn schurende benen.

Als het eenmaal begint te schuren gaat het namelijk irriteren en jeuken, en zelfs pijn doen. Dus liever het zekere voor het onzekere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:05

Ik moet ook eens op zoek naar fijne korte brokjes.
Belangrijk vind ik dat ze niet te strak en te hoog zijn..
En wil wat in zwart en in huidskleur.
Zeeman en kruitvat ga ik eens even kijken.