Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:14

Amy schreef:
Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
Ken meerdere vrouwen die na hun bruiloft de week erna kort haar hadden...

Othodox-Joodse vrouwen moeten na hun huwelijk hun haar afscheren,en dan een pruik dragen.Althans,dit heb ik gehoord. Misschien ben ik verkeerd geinformeerd en kan iemand hier me vertellen hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:20

Afbeelding

Sorry. Moest even. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:23

Amy schreef:
Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
_/-\o_
Precies dat. Heb altijd het idee dat er meer vrouwen zijn die denken dat ze met kort haar aantrekkelijk zijn, dan mannen die dat ook vinden.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:27

Het is ook wel een beetje " not done" om op oudere leeftijd nog lang haar te hebben. Op dit moment heb ik nog half lang haar, meestal opgestoken naar mijn werk, thuis en bij de paarden met een elastiek op een staartje. Het is nog niet grijs maar ik nader de 50 dus dat zal niet heel lang meer duren. Verven is geen optie wegens allergie daarvoor. Maar dan weet ik dus niet zo goed wat voor een kapsel ik dan moet nemen. Ik lees hier dat men een grijze staart/vlecht hekserij vindt..........dan wordt de optie dus kort maar ik vind kort haar bij mij niet zo mooi, lastig dus!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:29

9 van de 10 mannen hoor ik ook zeggen dat ze langer haar mooier vinden... Maar hoe je je haar draagt is toch eigen keuze moet niet afhangen van wat een eventuele man ervan denkt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:30

maras schreef:
Het is ook wel een beetje " not done" om op oudere leeftijd nog lang haar te hebben. Op dit moment heb ik nog half lang haar, meestal opgestoken naar mijn werk, thuis en bij de paarden met een elastiek op een staartje. Het is nog niet grijs maar ik nader de 50 dus dat zal niet heel lang meer duren. Verven is geen optie wegens allergie daarvoor. Maar dan weet ik dus niet zo goed wat voor een kapsel ik dan moet nemen. Ik lees hier dat men een grijze staart/vlecht hekserij vindt..........dan wordt de optie dus kort maar ik vind kort haar bij mij niet zo mooi, lastig dus!

Ik zou vooral sch*t hebben aan wat anderen vinden
Zelfde wat hier gezegd wordt dat mannen kort haar niet mooi zouden vinden bij hun vrouw. Dat mag, maar jij moet er mee lopen toch?
Mijn man ziet me misschien ook liever zonder opgeschoren zijkant, ja ik hem ook liever zonder zn 2 weken baard van de laatste tijd

anjali

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:34

Doe toch wat je zelf wil.Je kunt het toch onmogelijk iedereen naar de zin maken!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:42

Op zich mag je best Sch**'t hebben aan andermans mening maar voor mijn werk moet ik " strak-in-het-pak, kleertjes netjes, haartjes netjes. Ik kan dan grijs haar in een vlecht of opgestoken mooi vinden maar volgens mijn collega's sla ik de plank dan toch wel een beetje mis. Heb ik toch een soort van dilemma als je straks grijs wordt. Kan ik uiteraard een andere baan gaan zoeken waar het uiterlijk minder belangrijk is maar ik kan mijn paardjes hier zo lekker van onderhouden :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:45

ik vind juist dat hele lange haar niks, sorry ladies. En dan bedoel ik dat extreem lange, bijna tot de kont. Dat hangt daar maar wat, vaak ook nog recht afgeknipt, geen model erin.
Maar dat vind ik sowieso raar bij lang haar, zo'n rechte lijn, als een geknipte heg :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:49

oomens schreef:
Amy schreef:
_/-\o_
Precies dat. Heb altijd het idee dat er meer vrouwen zijn die denken dat ze met kort haar aantrekkelijk zijn, dan mannen die dat ook vinden.

De vraag is natuurlijk of je je kapsel af zou moeten stemmen op wat mannen aantrekkelijk vinden :Y) . Of uberhaupt op wat andere mensen vinden :7 . Ik vind ook maar weinig vrouwen met kort haar echt mooi, net zoals ik tot op de kont vaak neit mooi vind bij 18+. Maar als zij het zelf mooi of lekker makkelijk vinden, waarom zou je daar dan over oordelen. Ik zie op straat zat voorbij komen wat ik niet mooi vind, lekker belangrijk...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:03

Bij de titel moest ik meteen denken aan de kortpittige Gerda kapsels die je voornamelijk op de huishoud beurs ziet :o :')

Ik heb zelf ooit een langere bob gehad, iets van extensions en afgeknapt haar. Vaak zie ik ook hele toffe korte kapsels, maar dat durf ik dan zelf weer niet aan. Heb het nu zelf op schouderlengte ongeveer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:10

Ik heb het lang en dat blijft ook zo. Lekker makkelijk, zo in een staart of opgestoken en klaar :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:11

34 hier en lang haar.
Het valt tot ver halverwege mijn rug, als het nat is bijna op mn kont. Vol en dik, tussen krullen en slag in. In lagen geknipt zodat het lekker speels valt. Ik zou gek worden als ik het af moest knippen, het past bij mij.
Ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers dat ik niet snap waarom mensen kort haar makkelijker noemen. Ik doe er helemaal niks aan s'ochtens. Haal er nog geen kam doorheen. :+ Ik heb het ooit kort(er) gehad en was er zeker een uur mee bezig voordat ik het huis uit durfde, en ik ben nu niet echt het typetje om te stylen. Draag niet eens makeup :') Was er zo klaar mee, weer lekker lang!

Ook onderschrijf ik het verschil tussen Nederland en buitenland. In de Verenigde Staten lopen de meeste vrouwen boven de 40 nog met lang haar. De jeugd (16-20) begint het nu kort te knippen omdat het hip is. Ik niet hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Mars schreef:
9 van de 10 mannen hoor ik ook zeggen dat ze langer haar mooier vinden... Maar hoe je je haar draagt is toch eigen keuze moet niet afhangen van wat een eventuele man ervan denkt.

Zoals mijn man zegt, als ik kort haar mooi vond was ik wel homo geworden. _O- :roll:

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:21

Bijna 31 en haar tot m'n bips.. En nee, dat gaat er niet af.. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:22

oomens schreef:
Amy schreef:
_/-\o_

Maar hetgeen wat daar mis mee is, is dat die vrouwen dan schijnbaar van mening waren dat lang haar nodig is om aantrekkelijk gevonden te worden, terwijl ze er zelf dus helemaal niet blij mee waren.. Het is toch best sneu dat we nog steeds in een maatschappij leven waar mensen niet durven zichzelf te zijn en uiterlijk blijkbaar nog steeds zo veel belangrijker is dan innerlijk. Mannen die zo oppervlakkig zijn dat ze vrouwen kiezen op hun haarlengte hoeven bij mij niet te komen aankloppen :evaw: En vrouwen die zich zo veel prettiger voelen met kort haar hadden al veel eerder naar de kapper moeten gaan. Je wilt toch zeker iemand vinden die dat ‘huisje-boompje-beestje’ met je wil om wie je bent, niet om wie je probéért te zijn.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:22

Ik ben 22 en ik heb kort haar omdat mijn haar dun is en ontzettend breekbaar. Voor mijn werk moet ik een staart dragen. Mijn haar is zo breekbaar dat het bij het elastiekje afbreekt. Dat was echt geen gezicht dus een stuk eraf geknipt zodat ik net geen staart in hoefde. Maar dat vond ik dan weer zo'n net niet lengte, dus nu heb ik een korte bob (van voor lang en van achter kort) en ik vind het oké. Zou ik liever lang haar hebben? Ja zeker. Maar het kan gewoon niet.

Overigens krijg ik er wel kriebels van als mensen kort haar niet vrouwelijk noemen of mensen beoordelen op het korte haar. Alsof zo'n eeuwige paardenstaart waar nooit wat mee gedaan wordt supervrouwelijk is. Of mensen die koste wat het kost lang haar willen en daardoor met enorme gespleten punten rond lopen. Dan vind ik een kort kapsel veel verzorgder.
Laatst bijgewerkt door LinSa op 26-05-18 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:23

ik heb het nu net boven mijn schouders hangen, langer wil ik niet meer. korter ook niet :') ik heb haar tot mijn onderrug gehad maar dat was echt extreem veel werk en al die pleuris klitten, om dol van te worden :=
wat vrouwen met hun haar doen moeten ze lekker zelf weten, ben alleen wel een beetje allergisch voor lekker kort, pittig en rood :')

Mijn broer zijn vriendin dreigt haar haar in een boblijn te knippen als mijn broer zijn baard afscheert :=

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:28

Lillian__ schreef:
Mijn broer zijn vriendin dreigt haar haar in een boblijn te knippen als mijn broer zijn baard afscheert :=

_/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:37

Je ziet inderdaad bij jonge vrouwen vaker lang haar dan bij oudere vrouwen.
Ik heb het nog steeds lang en hoop het ook lang te houden. Wel merk ik dat ik het niet langer krijg dan dit. Groeit niet meer zo denk ik. Of breekt hetzelfde af als het groeit.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 26-05-18 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:38

Ik vind lang grijs of wit haar juist heel erg mooi :j

Overigens kam ik mijn haar maximaal een keer per week en dat doet nooit pijn en duurt maar een minuutje of 2 :o (ik kam dan wel alleen de onderkant zegmaar)
Ik heb wel een dikke bos haar met veel slag dus het valt ook niet zo op. Hele grote klitten heb ik ook nooit. En ik gebruik ook nauwelijks haarproducten, misschien scheelt dat ook wel.

Ik heb een vrij groot hoofd, kort haar zou me echt niet staan denk ik :oo Kan me er echt niks bij voorstellen. Al krijg ik dan misschien wel daadwerkelijk krulhaar, dat zou tof zijn

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:41

Tot mijn 13 lang stijl haar gehad. Maar dan beginnen puberen en het zag er niet uit.. werd altijd zo pluizig en sinds mijn 15e echt kort geknipt en wil niets anders meer. Heb ook heel dun haar := er zit gewoon meer volume in als ik het kort knip. En oja.. heb al zo een klein hoofd en met plat haar ziet dat er echt niet uit

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:01

Mijn moeder is halverwege de 50 en zij heeft nog lang haar. Wel wat dunner maar zoveel mooier dan zon kort pittig kapsel. Vreselijk.

Mijn vader vindt het ook vreselijk dat korte haar bij vrouwen die wat ouder worden.

Ik vind het persoonlijk totaal niet onverzorgd, ook al is het grijs of wat dunner. Kort vind ik juist vaak een beetje tokkie staan. Maar dan bedoel ik echt heel kort. Niet tot op de schouder ofzo dat kan nog best mooi zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:05

Veel vrouwen met kort haar laten het gewoon niet in een goed model knippen. Een echt goede kapper kan zoveel verschil maken!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:07

Ik ben 37 en heb lang haar.
Heb het ook al "pittig kort" gehad en ook een hele tijd in laagjes tot iets over schouderlengte.

Ik ben nu 1,5 jaar aan het sparen ok straks een lange vlecht te kunnen doneren voor stichting Haarwensen.
Ik zou al kunnen doneren, maar ik wil een lengte overhouden waarmee ik het nog net in een staartje kan doen, dat vind ik 10 keer makkelijker dan kort haar wat ik moet stylen.

Mijn moeder heeft haar haar kort geknipt toen ze begin 40 was geloof ik.
Als kind liet ze mijn haar ook altijd kort knippen voor de vakantie, omdat ze het zo'n gedoe vond om mijn haar te doen.
Toen ik het eenmaal zelf deed kon ik het eindelijk laten groeien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:27

In de film"Rosemary's baby" van Roman Polanski uit 1968, knipt de door Mia Farrow gespeelde vrouw op een gegeven moment ook haar lange haar heel erg kort,tot afschuw van haar filmechtgenoot,die overigens absoluut helemaal niet deugde.Het heeft dus echt wel een betekenis wat je met je haar doet.