Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirry96 schreef:Sonja_vR schreef:Jodhpur broek en rijschoenen
Maar ik heb sowieso niks met laarzen
Maar was wel de meest praktische aangezien ik 10 cm verschil tussen links en rechts
Dat is veel! Ik heb nu al geen 10 cm verschil meer
Mirry96 schreef:Quir schreef:Een steunkous eisen hoor! Echt doen, want dat gaat erg veel schelen.
Fenk dat ik kan eisen wat ik wil als huisarts ze niet wil krijg ik ze niet. En ik wil ze niet zelf betalen want dat is 100/200 euro.
Emj_23 schreef:Ik heb afgelopen oktober een diep veneuze trombose gehad (DVT) gehad na een beenbreuk. Tijdens de gipsperiode wel gespoten. Toen mocht het gips eraf en moest ik stoppen en kreeg toen dus alsnog een DVT. Bij mij is 2 maanden gezwachteld voordat mijn been dun genoeg was voor een kous. Ik heb tot heel recent Apixaban geslikt. Ook een DOAC, voor mij ideaal. Twee keer per dag een pilletje en niet naar de trombosedienst hoeven.
Na de laatste controle van de internist mag ik nu stoppen met de pillen en mag de steunkous weer af. Mijn been is wel blijvend wat dikker, maar dat zie je alleen als je het weet. Ik zou dus als ik jou was in eerste instantie kijken naar iets van Jodpurs. Over een jaar weet je hopelijk meer over wat jouw been gaat doen, of hij dikker blijft of niet.
Ik zou trouwens niets aannemen van de thuiszorg. Bij mij konden ze prachtig zwachtelen, maar zijn geen internisten. Bij mij vond de thuiszorg de kous ook niet nodig en daar dacht mijn internist toch heel anders over. Ik word ook behandeld in Maastricht trouwens.
Fenrir schreef:Ik heb ook geen internist (of trombosedienst) gezien, maar mijn situatie is ook wat anders. In jouw geval klinkt het wel alsof het handig is als er iemand anders dan alleen je huisarts naar kijkt, zeker als je eigenlijk een steunkous nodig hebt. Misschien kan je om een doorverwijzing naar een internist vragen bij je huisarts?
Mirry96 schreef:Fenrir schreef:Ik heb ook geen internist (of trombosedienst) gezien, maar mijn situatie is ook wat anders. In jouw geval klinkt het wel alsof het handig is als er iemand anders dan alleen je huisarts naar kijkt, zeker als je eigenlijk een steunkous nodig hebt. Misschien kan je om een doorverwijzing naar een internist vragen bij je huisarts?
Als huisarts alleen maar tegenwerkt wordt dat een beetje moeilijk. Huisarts heeft al gezegd steunkous is niet nodig. Kan dan moeilijk een doorverwijzing gaan vragen voor een internist. Weet ook niet waar de dichtsbijzijnde internist zit hier in de buurt.
verootjoo schreef:Nou ja, als de huisarts vindt dat het niet nodig is voor TS, misschien is het dan ook gewoon niet nodig?
Die heeft TS en dr been gezien, wij niet. Vind het nogal raar om dan TS zenuwachtig te maken en naar een internist te sturen voor een keer trombose. Er zijn massa’s mensen die ooit trombose hebben gehad zonder steunkous.
verootjoo schreef:Nou ja, als de huisarts vindt dat het niet nodig is voor TS, misschien is het dan ook gewoon niet nodig?
Die heeft TS en dr been gezien, wij niet. Vind het nogal raar om dan TS zenuwachtig te maken en naar een internist te sturen voor een keer trombose. Er zijn massa’s mensen die ooit trombose hebben gehad zonder steunkous.
Mirry96 schreef:verootjoo schreef:Oh ze heeft je niet gezien? Dat is wel apart ja. Maar dan kan je toch gewoon een afspraken maken om te vragen hoe het vervolg verder moet?
Ik weet niet goed hoe of wat. Wat moet ik dan vragen? En vooral waarvoor moet ik zeggen dat de afspraak is.
verootjoo schreef:Oh ze heeft je niet gezien? Dat is wel apart ja. Maar dan kan je toch gewoon een afspraken maken om te vragen hoe het vervolg verder moet?
verootjoo schreef:Nee dat kan niet.
Vanwaar zo weinig vertrouwen in je huisarts?
verootjoo schreef:Nee dat kan niet.
Vanwaar zo weinig vertrouwen in je huisarts? Ik zou eerder vertrouwen op een echte arts die je in het echt kan beoordelen dan een stel bokkers die obv foto’s en een verhaal al denken te weten wat er voor jou nodig is.